Gå til innhold

Hun stilte opp på date med hårete legger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Antoinette skrev:

Hva har hårfjerning med stemmerett å gjøre?

Poenget mitt var at hårfjerning er ikke noe som kom i 1920 årene med ermeløse kjoler som viste armhulene. Kvinner har røsket ut kroppshårene med roten lenge før blogging, mediepress og moderne skjønnhetsidealer. Kratig mørk hårvekst på kvinner er ikke pent, sånn er det. Det mener jeg og jeg vil aldri skjønne meg på kvinner som kjører fullt buskas på kroppen frivillig. 

Oi, det har faktisk eksistert skjønnhetsideal i århundre, det er ikke et nytt fenomen. 

Anonymkode: bed72...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ts veldig godt. Jeg hadde heller ikke satt pris på det der.

I tråden om verste dater så flommer det over av innlegg der damer har vært på date med gutter som ikke har stelt seg og/eller kommer i joggebukse. Slike ting er visst nok til å havne på "verste dater"-lista. Men om en kvinne kommer med hårete legger? Gud forby, ikke skriv noe her, da får du illsinte kvinner etter deg. Det er jo tross alt naturlig!

Moralen blir altså at mannfolk skal se rene og pene ut på date, ellers risikerer de å havne å nevnte tråd om verste dater, mens kvinner skal helst la kroppshårene gro. Misliker du det så er du kvinnediskriminerende :opplyser:

-
mann31 (som foretrekker glattbarberte kvinnebein)

Anonymkode: 97fb7...d15

Da regner jeg selvfølgelig med at du fjerner all hårvekst selv, inkludert legger? For du kan vel ikke akkurat komme med kraftig hårvekst på beina, og videre uffe deg og kalle kvinner lite velstelte når de kommer med en mer beskjeden hårvekst på leggene selv? Eller er du så lite intelligent? 

Anonymkode: 59afb...3d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er er ikke noe innlegg for å disse kvinner med kroppshår. Men synes bare dette ble en litt rar opplevelse. Man har jo lyst å vise seg frem fra sin beste side på date. Og da ble det litt rart når jenta jeg datet stilte opp i antrekk som viste nakne legger og hun ikke hadde barberte leggene. Snakker ikke her om tynne lyse hår. Hårene var mørke, tykke og lange. Er da ingen jenter som stiller opp på date slik?

Anonymkode: d3850...af3

Hyller denne kvinnen! Hun er tøff som gjør det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde reagert. Ikke nødvendigvis negativt...men mer fordi det hadde vært uvant.

Tiden, trender og press på barbering har vendt oss menn til at kvinner fjerner hår. 

Om de ikke gjør det er helt greit for meg. Men som sagt...uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke alle henger seg på trengen og er med å støtter oppunder kroppspresset vet du. Om en dame velger naturlig hårvekst og du sier æsj er du med å støtter kroppspresset. Da kan man heller si æsj til dine holdninger.

Anonymkode: fce09...49e

Er det å støtte kroppspress å si at man ikke foretrekker menn med langt skjedd også? Det kan jo ikke gjelde bare for det ene kjønnet. 

Jeg liker ikke menn med langt skjegg og vil helst at en mann stusser skjegget sånn at det er relativt kortklipt eller barberer seg helt. Da kan ikke jeg mene at menn MÅ like at jeg ikke barberer meg heller. Jeg har nesten null hår på leggene fra naturens side, og de få som er der er tynne og lyse. Er for min del ingen forskjell om jeg da barberer meg eller ikke, men hadde gjort det om de var synlige. Jeg barberer også under armer selv om jeg har sånn 3 hår under hver arm. Barberer nedentil og, og vil gjerne at en mann gjør det samme. 

Anonymkode: 3be83...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antoinette skrev:

Jepp, men det er ikke pent av den grunn.

Kvinner har fjernet kroppshår i mer enn 4000 år vet du?

Jo, det er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Antoinette skrev:

Kratig mørk hårvekst på kvinner er ikke pent, sånn er det. 

Feil. DU synes ikke det er pent. Mørk hårvekst er ikke hverken mindre pent, mer uhygienisk eller mer ekkelt på kvinner enn det er på menn. I stedet for å rakke ned på kvinner som velger å ikke se ut akkurat som deg burde du som voksen (?? man kan jo lure når man leser det du skriver) kvinne heller vise modenhet og støtte til at alle kan gå akkurat slik de ønsker. Det viser mer modenhet, kvinnelighet og selvrespekt å gå med den hårveksten man har enn å fjerne dem som en annen sau fordi en idiot har sagt at det er mindre fint med hår. Toleranse er en fin ting.

Anonymkode: 7d7fb...442

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sile ut mennene. Genialt spør du meg. 

Anonymkode: 797a6...544

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det å støtte kroppspress å si at man ikke foretrekker menn med langt skjedd også? Det kan jo ikke gjelde bare for det ene kjønnet. 

Jeg liker ikke menn med langt skjegg og vil helst at en mann stusser skjegget sånn at det er relativt kortklipt eller barberer seg helt. Da kan ikke jeg mene at menn MÅ like at jeg ikke barberer meg heller. Jeg har nesten null hår på leggene fra naturens side, og de få som er der er tynne og lyse. Er for min del ingen forskjell om jeg da barberer meg eller ikke, men hadde gjort det om de var synlige. Jeg barberer også under armer selv om jeg har sånn 3 hår under hver arm. Barberer nedentil og, og vil gjerne at en mann gjør det samme. 

Anonymkode: 3be83...b1b

En ting er å si at man foretrekker X. En annen ting er å si at X er stygt, ekkelt, uhygienisk og at kvinner/menn som gjør dette er lite velstelte og unormale - som om det er en allmenn sannhet. Det sistnevnte er ikke greit, særlig for noe som er helt naturlig, og dette er helt klart med på å støtte kroppspresset. 

Jeg synes alltid at det er så rare sammenligninger på KG. 

Anonymkode: 59afb...3d2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er er ikke noe innlegg for å disse kvinner med kroppshår. Men synes bare dette ble en litt rar opplevelse. Man har jo lyst å vise seg frem fra sin beste side på date. Og da ble det litt rart når jenta jeg datet stilte opp i antrekk som viste nakne legger og hun ikke hadde barberte leggene. Snakker ikke her om tynne lyse hår. Hårene var mørke, tykke og lange. Er da ingen jenter som stiller opp på date slik?

Anonymkode: d3850...af3

Hadde du barbert leggene, da? XD

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var damen du hadde stevnemøtet jeg og ikke beina hennes. Kanskje du skal konsentrere deg bedre om selve damen istedet for beina neste gang du er på stevnemøte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sile ut mennene. Genialt spør du meg. 

Anonymkode: 797a6...544

Ja! Det er sant. Samme gjelder kvinner, er nok noen geniale triks for menn også, hvis de vil sile ut møkkakjerringene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler godt av folk som virkelig tror det er hygienisk å fjerne hår😁

Anonymkode: d25c3...5de

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Forstår deg godt ts. En ting er at det ikke ser fint ut med masse mørke hår på leggene, og det andre at det føles som om damen ikke bryr seg om hvordan hun presenterer seg. Hun kunne også bare latt være å gre håret om morgenen da. "Det er naturlig at håret blir flokete etter at man har sovet"  Nei, det er ikke godt nok.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Har ikke noe imot hårvekst på jenter. Men her snakker jeg bare om en lite område (leggene). Ser så utrolig lite feminint og ikke særlig fresht om en jente har mørke lange hår på leggene. Er da ikke så mye jobb å fjerne de?

Ts

Anonymkode: d3850...af3

Hvordan var hun ellers da? Pen og ren eller ustelt all over? Om hun ellers hadde gjort seg litt pen (i tøyet, på håret etc), så er det dumt om alt du så var leggene..

Det er ikke barebare å barbere, bruke hårfjerningskrem el vokse, mange får prikker (er jo ikke pent), det klør når det begynner vokse ut. Andre har hårcsom blir veldig lyse i solen og derfor foretrekker det gjennom sesongen og da må man jo gjennom en periode med mørkere hår på vinterhvite legger. 

I sum tenker jeg at hun kan være en kul trendsetter 😊

Anonymkode: c1d3f...d4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var hun ellers da? Pen og ren eller ustelt all over? Om hun ellers hadde gjort seg litt pen (i tøyet, på håret etc), så er det dumt om alt du så var leggene..

Det er ikke barebare å barbere, bruke hårfjerningskrem el vokse, mange får prikker (er jo ikke pent), det klør når det begynner vokse ut. Andre har hårcsom blir veldig lyse i solen og derfor foretrekker det gjennom sesongen og da må man jo gjennom en periode med mørkere hår på vinterhvite legger. 

I sum tenker jeg at hun kan være en kul trendsetter 😊

Anonymkode: c1d3f...d4f

Hun var/er veldig vakker. Om du kun tok bilde av hennes ansikt så ser hun ut som en forside fra et magasin. Luktet ikke vondt eller noe sånt. Synes det krasjer litt alle disse hårene hun hadde på leggene. Har møtt henne et par ganger etter det. Den ene gangen så jeg at hun fortsatt ikke hadde barbert seg. Hun må da se at folk ser rart på henne?

ts.

Anonymkode: d3850...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en trend å ha hårete legger nå. Dette er mer for å vise andre kvinner at de er imot kroppspress og sånt. Tror ikke trenden er rettet mot gutter. 

Anonymkode: f1d97...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Har ikke noe imot hårvekst på jenter. Men her snakker jeg bare om en lite område (leggene). Ser så utrolig lite feminint og ikke særlig fresht om en jente har mørke lange hår på leggene. Er da ikke så mye jobb å fjerne de?

Ts

Anonymkode: d3850...af3

Enig med deg. Både jeg og veldig mange andre fjerner hår på leggene (og andre steder) hver gang vi dusjer. Jeg føler meg særdeles lite fresh med hår på leggene, og kunne aldri vist meg med det offentlig. Og ihvertfall ikke hvis det var synlig på date. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en trend å ha hårete legger nå. Dette er mer for å vise andre kvinner at de er imot kroppspress og sånt. Tror ikke trenden er rettet mot gutter. 

Anonymkode: f1d97...fd2

Mulig det er en trend. Men jeg, som er en godt voksen, gift kvinne, føler meg ikke bekvem med å ha hårete legger uansett. Jeg liker følelsen av å glatte, hårfrie legger. Jeg har hårfrie legger enten det er vinter eller sommer, og enten mannen er hjemme eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...