Gå til innhold

Hun stilte opp på date med hårete legger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Har ikke noe imot hårvekst på jenter. Men her snakker jeg bare om en lite område (leggene). Ser så utrolig lite feminint og ikke særlig fresht om en jente har mørke lange hår på leggene. Er da ikke så mye jobb å fjerne de?

Ts

Anonymkode: d3850...af3

Tja, har du prøvd? Å fjerne mener jeg - siden du mener det ikke er så mye jobb tenker jeg på..

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Antoinette skrev:

For min del skjønner jeg ikke helt de kvinnene som åpenbart sminker seg, ordner håret og tar på en pen somerkjole men beholder håret på leggene, i armhulene, barten og de buskede brynene. Det blir jo bare full kræsj.... for meg ihvertfall. 

Også tenker jeg lett at det er annet de slurver med, feks. hygienen. 

:ler:

Anonymkode: e7aa9...e2a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bryr seg ikke så mye om det/foretrekker hårete legger og sånn er det bare. Jeg derimot hadde aldri dratt på date/møtt kjæresten med så hårete legger. Men nå er aldri leggene mine så hårete heller, fordi jeg shaver dem regelmessig. Det er sånn jeg foretrekker mine legger. Alle er forskjellig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Antoinette skrev:

For min del skjønner jeg ikke helt de kvinnene som åpenbart sminker seg, ordner håret og tar på en pen somerkjole men beholder håret på leggene, i armhulene, barten og de buskede brynene. Det blir jo bare full kræsj.... for meg ihvertfall. 

Også tenker jeg lett at det er annet de slurver med, feks. hygienen. 

Om de er nøye med alt annet enn å barbere kroppshår, så slurver de med hygienen?

Anonymkode: ef759...116

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Har ikke noe imot hårvekst på jenter. Men her snakker jeg bare om en lite område (leggene). Ser så utrolig lite feminint og ikke særlig fresht om en jente har mørke lange hår på leggene. Er da ikke så mye jobb å fjerne de?

Ts

Anonymkode: d3850...af3

Du får begynne fjerne dine legghår, og alltid være glattbarbert, så får du se hvor enkelt det er...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de er nøye med alt annet enn å barbere kroppshår, så slurver de med hygienen?

Anonymkode: ef759...116

Jeg tenker det ja, dette kommer nok av en kollega jeg hadde i mange år som var litt vel naturlig. Hele avd. visste når hun hadde mensen for å si det sånn. I tillegg til svettelukt og klær som ikke ble vasket ofte nok. Hårete legger og full bush under armene om sommeren og hun brukte singlet. 

Når jeg ser en kvinne med så tydelige hårvekst som TS må ha opplevd så tenker jeg på denne kvinnen og grøsser. 

Endret av Antoinette
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal alltid balansere det å se grei ut mot kroppspress. Syntes ikke kvinner behøver å barbere leggene hver dag akkurat, men å ta vekk lange/mørke hår syntes jeg det ikke er urimelig å anta at hun gjør før date. Jeg som mann barberer alltid ansiktet, sørger for å ta vekk nakkehår, at jeg har en grei frisyre, en passe trent kropp, fjerner hår der det er for mye etc. Litt flid kan man jo legge i utseendet når man har lyst å imponere.

Anonymkode: c92d3...1aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Carrot skrev:

For min del må du gjerne la høvelen ligge :) jeg regner med du fint klarer vise meg hvem du er som person likevel om vi skulle slumpe til å gå på date om du føler deg mest vel slik :fnise: for JEG setter mer pris på mennesket enn fasaden for egen del..

 

må vel legge til da før noen tillegger meg hårete armer osv at personlig trives jeg best om jeg bruker epilatoren, men det betyr ikke at jeg mener som @antoinette over her at det må gjelde alle!

Hehe i så fall er du en veldig god person! Jeg steller meg ganske regelmessig. For og gå over til et litt... Kanskje for personlig tema: Jeg stusser hårene i armhulen så jeg ikke har sånne lange ekle hår som stikker ut av t-skjorten. Blæææh. Men jeg er ikke spesielt kresen på ting. Liker bare og være "på stell", ren osv. Fremdeles naturlig men litt fikset. Og epilator ble jeg utsatt for av en jente jeg var sammen med for flere år siden. Hun syntes det var veldig underholdene, jeg fant ut at jeg er litt pinglete på akkurat det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Antoinette skrev:

Jepp, men det er ikke pent av den grunn.

Kvinner har fjernet kroppshår i mer enn 4000 år vet du?

Kvinner hadde ikke stemmerett i mer enn 4000 år. Selv om det har blitt gjort lenge så betyr ikke det at det er riktig.

Det er helt greit å ikke finne hårete kvinner tiltrekkende, men man trenger ikke gjøre en big deal ut av det. Man bare lar folk leve som de selv ønsker og unngår å date hårete kvinner. Jeg syntes for eksempel ikke at blonde gutter er noe særlig tiltrekkende, men ønsker ikke at alle blonde gutter skal farge håret sitt brunt. 

Anonymkode: d958e...17d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er er ikke noe innlegg for å disse kvinner med kroppshår. Men synes bare dette ble en litt rar opplevelse. Man har jo lyst å vise seg frem fra sin beste side på date. Og da ble det litt rart når jenta jeg datet stilte opp i antrekk som viste nakne legger og hun ikke hadde barberte leggene. Snakker ikke her om tynne lyse hår. Hårene var mørke, tykke og lange. Er da ingen jenter som stiller opp på date slik?

Anonymkode: d3850...af3

Har tanken slått deg at hun kanskje ønsker å ha håret der? Kroppshår er naturlig. Hun mener at hennes beste side er sånn som hun er som person. Bedre at en person er ærlig fra starten av enn å spille et "spill", om du skjønner. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Antoinette skrev:

 

Kvinner har fjernet kroppshår i mer enn 4000 år vet du?

Det må du nesten dokumentere.

Anonymkode: e7aa9...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Hår på leggene kiler når det blåser. Det er eneste grunnen til at jeg tar de bort. Jo og så er de så lyse så om jeg har sorte strømper ser det ut som hårene er lys pels gjennom. 

Denne damen viser deg hvem hun er. Tenk deg hvor mange sminketryner som ser annerledes ut etter et par mnd dating. Bedre å bli "skremt" nå enn vettskremt og irritert senere. Mange kvinner putter på en fasade i datingprosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må du nesten dokumentere.

Anonymkode: e7aa9...e2a

I romertiden gjorde de i alle fall det. Så 2000+ år i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner hadde ikke stemmerett i mer enn 4000 år. Selv om det har blitt gjort lenge så betyr ikke det at det er riktig.

Anonymkode: d958e...17d

Hva har hårfjerning med stemmerett å gjøre?

Poenget mitt var at hårfjerning er ikke noe som kom i 1920 årene med ermeløse kjoler som viste armhulene. Kvinner har røsket ut kroppshårene med roten lenge før blogging, mediepress og moderne skjønnhetsidealer. Kratig mørk hårvekst på kvinner er ikke pent, sånn er det. Det mener jeg og jeg vil aldri skjønne meg på kvinner som kjører fullt buskas på kroppen frivillig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Antoinette skrev:

Jeg tenker det ja, dette kommer nok av en kollega jeg hadde i mange år som var litt vel naturlig. Hele avd. visste når hun hadde mensen for å si det sånn. I tillegg til svettelukt og klær som ikke ble vasket ofte nok. Hårete legger og full bush under armene om sommeren og hun brukte singlet. 

Når jeg ser en kvinne med så tydelige hårvekst som TS må ha opplevd så tenker jeg på denne kvinnen og grøsser. 

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Når jeg ser noen ha en så lettbeint omgang med anekdotiske bevis som deg grøsser jeg litt inni meg jeg også. 

Anonymkode: e58c1...d23

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har ihvertfall guts nok til å være den hun er og da kan man take it or leave it. Sier litt om hvilket samfunn vi lever i når naturlighet er ekkelt.

Anonymkode: 59131...666

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antoinette skrev:

Hva har hårfjerning med stemmerett å gjøre?

Poenget mitt var at hårfjerning er ikke noe som kom i 1920 årene med ermeløse kjoler som viste armhulene. Kvinner har røsket ut kroppshårene med roten lenge før blogging, mediepress og moderne skjønnhetsidealer. Kratig mørk hårvekst på kvinner er ikke pent, sånn er det. Det mener jeg og jeg vil aldri skjønne meg på kvinner som kjører fullt buskas på kroppen frivillig. 

Har det noen gang slått deg at noen syntes at hår er pent selv om du ikke syntes at det er det?

Anonymkode: d958e...17d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det noen gang slått deg at noen syntes at hår er pent selv om du ikke syntes at det er det?

Anonymkode: d958e...17d

Det er 100% sikkert at noen synes det er pent. Det finnes feks. kulturer som synes at kvinner med bart og kinnskjegg er vakre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antoinette skrev:

Det er 100% sikkert at noen synes det er pent. Det finnes feks. kulturer som synes at kvinner med bart og kinnskjegg er vakre. 

Så du skjønner deg altså på kvinner som velger å ha hår på kroppen. ;)

Anonymkode: d958e...17d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...