Gå til innhold

Hva skjedde med madeleine mccann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Husmusa70
Just now, AnonymBruker said:

Ja da, det er klart at dette forekommer. Jeg mener virkelig ikke at det ikke skjer bortføringer. Men i denne saken, med det bevismaterialet som finnes, så later det ikke til å være en spesielt plausibel forklaring. Det var ingen tegn på innbrudd i leiligheten, ingen fingermerker eller spor etter inntrengere. Derfor mener jeg at i dette tilfellet så fremstår ikke alternativene som så sannsynlige. I tillegg har herr og fru McCann tatt en rekke kryptiske valg som jeg ikke tror er så naturlig å gjøre hvis barnet faktisk er bortfør. Blant annet det at Kate etter å ha oppdaget at datteren var borte rope "they've taken her" (hvem er "they", og hvorfor falt hun rett på konklusjonen om at datteren var tatt?), foreldrene åpnet aldri opp for muligheten om at datteren kan ha vandret av gårde selv (typ stått opp og lett etter foreldrene, gått i søvne etc), moren vasket kosebamsen til datteren etter hun forsvant (hvorfor det? Pga feks blodspor? Veldig merkelig å "vaske bort" duften av ens forsvunnede datter), og en rekke andre merkelige valg, feks at foreldrene ringte the Sun før de ringte politiet.

Anonymkode: 94566...ef8

Husker ikke helt nå, men stod det ikke åpent der? Eller om det var på bakkeplan og et vindu var åpent?
Enig i at det er endel rart, men tror ikke foreldrene hadde orket å holde på å lete så lenge om de hadde gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Husmusa70 skrev:

Husker ikke helt nå, men stod det ikke åpent der? Eller om det var på bakkeplan og et vindu var åpent?
Enig i at det er endel rart, men tror ikke foreldrene hadde orket å holde på å lete så lenge om de hadde gjort det selv.

De kan etterhvert ha innbilt seg at de ikke hadde noe skyld i det likevel. En slags livsløgn. Når de har begynt på den veien er det vel vanskelig å plutselig snu?

Jeg fatter ikke at foreldre kan gi så små barn sovemedisin og så forlate dem helt alene. Hva om det hadde begynt å brenne? 3 små barn helt alene? 

Anonymkode: 451db...520

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Husmusa70 said:

Husker ikke helt nå, men stod det ikke åpent der? Eller om det var på bakkeplan og et vindu var åpent?
Enig i at det er endel rart, men tror ikke foreldrene hadde orket å holde på å lete så lenge om de hadde gjort det selv.

Jo, det var noe med et vindu på bakkeplan. Dette var åpent, og the McCanns hevdet at det var brutt opp. Dette tilbakeviste politiet, som mente det hadde blitt åpnet fra innsiden. Dette ville vært merkelig av en inntrenger å gjøre, ettersom vinduet er såpass lite at det ville vært svært omfattende å få seg selv + et barn med ut.

Anonymkode: 94566...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne saken tett når den skjedde, og sitter fortsatt på gjerde.

Jeg mener vel egentlig at det mest sannsynlige er en ulykke som skjedde når hun var alene, som foreldrene har dekket over. Det trenger ikke å være noe mer dramatisk enn oppkast i søvne pga medisiner eller at hun vandra ut og slo hodet. Tanken på reaksjonene hvis det kom ut at de ga barna medisiner for å kunne gå ut og spise uforstyrret- de minste barna var bare 1,5 år gamle, og restauranten var ikke rett ved siden av rommet. De har prøvd å fremstille det slik i intervjuer , men det er ikke tilfelle. Det er også meget spesiell at begge tvillingene sov gjennom absolutt alt hele natta,  både en evt bortføring pluss opdaging og politi osv.

Det som gjør at jeg likevel sitter på gjerdet er at de var der med gode venner, og ingen av de har visst noe. Dersom de har ant noe kan jeg virkelig ikke se for meg at de ville holdt tett om det alle sammen, og at ingen sprakk i avhør. Det er også vanskelig å forestille seg hvor de kan ha gjemt henne, i et fremmed land, slik at hun ikke er funnet ennå, i en relativ liten tidsramme. Men sånt har jo også skjedd før.

Uansett hva dette var så er det fryktelig tragisk. Men jeg forstår godt at søkelyset falt på foreldrene som hadde mildt sagt veldig spesielle reaksjoner etter hendelsen (ekesemplet at de vasket kosedyret, f.eks)

Anonymkode: 1cfff...e8f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt denne saken tett når den skjedde, og sitter fortsatt på gjerde.

Jeg mener vel egentlig at det mest sannsynlige er en ulykke som skjedde når hun var alene, som foreldrene har dekket over. Det trenger ikke å være noe mer dramatisk enn oppkast i søvne pga medisiner eller at hun vandra ut og slo hodet. Tanken på reaksjonene hvis det kom ut at de ga barna medisiner for å kunne gå ut og spise uforstyrret- de minste barna var bare 1,5 år gamle, og restauranten var ikke rett ved siden av rommet. De har prøvd å fremstille det slik i intervjuer , men det er ikke tilfelle. Det er også meget spesiell at begge tvillingene sov gjennom absolutt alt hele natta,  både en evt bortføring pluss opdaging og politi osv.

Det som gjør at jeg likevel sitter på gjerdet er at de var der med gode venner, og ingen av de har visst noe. Dersom de har ant noe kan jeg virkelig ikke se for meg at de ville holdt tett om det alle sammen, og at ingen sprakk i avhør. Det er også vanskelig å forestille seg hvor de kan ha gjemt henne, i et fremmed land, slik at hun ikke er funnet ennå, i en relativ liten tidsramme. Men sånt har jo også skjedd før.

Uansett hva dette var så er det fryktelig tragisk. Men jeg forstår godt at søkelyset falt på foreldrene som hadde mildt sagt veldig spesielle reaksjoner etter hendelsen (ekesemplet at de vasket kosedyret, f.eks)

Anonymkode: 1cfff...e8f

Hvorfor vasket de kosedyret? Og når gjorde de dette?

Anonymkode: 016d9...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fulgt denne saken tett når den skjedde, og sitter fortsatt på gjerde.

Jeg mener vel egentlig at det mest sannsynlige er en ulykke som skjedde når hun var alene, som foreldrene har dekket over. Det trenger ikke å være noe mer dramatisk enn oppkast i søvne pga medisiner eller at hun vandra ut og slo hodet. Tanken på reaksjonene hvis det kom ut at de ga barna medisiner for å kunne gå ut og spise uforstyrret- de minste barna var bare 1,5 år gamle, og restauranten var ikke rett ved siden av rommet. De har prøvd å fremstille det slik i intervjuer , men det er ikke tilfelle. Det er også meget spesiell at begge tvillingene sov gjennom absolutt alt hele natta,  både en evt bortføring pluss opdaging og politi osv.

Det som gjør at jeg likevel sitter på gjerdet er at de var der med gode venner, og ingen av de har visst noe. Dersom de har ant noe kan jeg virkelig ikke se for meg at de ville holdt tett om det alle sammen, og at ingen sprakk i avhør. Det er også vanskelig å forestille seg hvor de kan ha gjemt henne, i et fremmed land, slik at hun ikke er funnet ennå, i en relativ liten tidsramme. Men sånt har jo også skjedd før.

Uansett hva dette var så er det fryktelig tragisk. Men jeg forstår godt at søkelyset falt på foreldrene som hadde mildt sagt veldig spesielle reaksjoner etter hendelsen (ekesemplet at de vasket kosedyret, f.eks)

Anonymkode: 1cfff...e8f

Godt poeng. Det var syv andre voksne mennesker med på turen. Enten må herr og fru McCann ha skjult alt for dem, noe som er svært godt jobba, eller så har alle klart å holde tyst - noe som er vanskelig å forestille seg at er mulig.

Anonymkode: 94566...ef8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke undersøkelser ble gjort? Ble det funnet fremmed dna (etter en eventuell kidnapper) i M. M. sin seng feks?

Anonymkode: 016d9...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sovemedisin praten er jo 100% tankespinn uten noe hold i virkeligheten. 

 

Anonymkode: e2db5...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.1.2018 at 4:08 PM, AnonymBruker said:

Måtte foreldrene brenne i helvete for alt de har gjort.

Anonymkode: f9d38...28e

Skjerp deg. Du har ikke satt deg inn i saken. Scotlamd Yard er dessuten så kompetente at de hadde tatt dem om morderne var foran nesen dere. Foreldrene lider så det holder, ta deg bryet å les deg opp på Find MMs Facebook-side, og øvrig materiell.

Foreldrene ville aldri kjempet så hardt og så lenge om de hadde noe å skjule - hvorfor skulle de det, ingen ville forventet det sv dem og de ville jo da risikere at det de ønsket skjule ble oppdaget. 

Anonymkode: ea024...9a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt denne saken tett når den skjedde, og sitter fortsatt på gjerde.

Jeg mener vel egentlig at det mest sannsynlige er en ulykke som skjedde når hun var alene, som foreldrene har dekket over. Det trenger ikke å være noe mer dramatisk enn oppkast i søvne pga medisiner eller at hun vandra ut og slo hodet. Tanken på reaksjonene hvis det kom ut at de ga barna medisiner for å kunne gå ut og spise uforstyrret- de minste barna var bare 1,5 år gamle, og restauranten var ikke rett ved siden av rommet. De har prøvd å fremstille det slik i intervjuer , men det er ikke tilfelle. Det er også meget spesiell at begge tvillingene sov gjennom absolutt alt hele natta,  både en evt bortføring pluss opdaging og politi osv.

Det som gjør at jeg likevel sitter på gjerdet er at de var der med gode venner, og ingen av de har visst noe. Dersom de har ant noe kan jeg virkelig ikke se for meg at de ville holdt tett om det alle sammen, og at ingen sprakk i avhør. Det er også vanskelig å forestille seg hvor de kan ha gjemt henne, i et fremmed land, slik at hun ikke er funnet ennå, i en relativ liten tidsramme. Men sånt har jo også skjedd før.

Uansett hva dette var så er det fryktelig tragisk. Men jeg forstår godt at søkelyset falt på foreldrene som hadde mildt sagt veldig spesielle reaksjoner etter hendelsen (ekesemplet at de vasket kosedyret, f.eks)

Anonymkode: 1cfff...e8f

Hvor kan man lese om dette?

Anonymkode: 016d9...ce8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke undersøkelser ble gjort? Ble det funnet fremmed dna (etter en eventuell kidnapper) i M. M. sin seng feks?

Anonymkode: 016d9...ce8

Nei, det ble ikke funnet tegn på inntrengere.

Anonymkode: 94566...ef8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.1.2018 at 9:39 PM, Cuntzilla said:

At hun forsvant under middagen er jo foreldrenes påstand. Dersom man kjøper teorien om at foreldrene var involvert på det ene eller andre viset så er hele forsvinningen under middagen bare en dekkhistorie, Madeleine døde før middagen. 

Du har jo ikke giddet lese selv det mest overordnede om saken. Vennegruppen byttet på å sjekke barna, og før Kate McCann sjekket, var en venn, Tannen mener jeg han heter, innom og så til at barna siv. Og slik hadde de holdet det gående et par timer. De ville jo sett St ikke MM var der. 

Må si jeg er overrasket over så mange i tråden på kg som tror det er foreldrene, trodde nivået var LITT høyere; at folk både gadd lese seg opp, var noe kildekritisk og evnet å tenke logisk. For hvorfor skulle foreldrene mobilisere så sterkt da og hvor dumme tror dere egentlig verdens beste politi - Scotland Yard - er som leter etter andre gjerningspersoner? De er nok hakket hvassere enn dere..

Anonymkode: ea024...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det ble ikke funnet tegn på inntrengere.

Anonymkode: 94566...ef8

Foreldregruppen hadde latt døren stå på gløtt. Men etvindu var blitt åpnet og en teori er at det var tyver på ferde og MM våknet. Og derforble tatt med og senere tatt av dage.

Bare hun ikke ble kidnsppet og er sexslave i en skitten kjeller i dag..

Anonymkode: ea024...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har jo ikke giddet lese selv det mest overordnede om saken. Vennegruppen byttet på å sjekke barna, og før Kate McCann sjekket, var en venn, Tannen mener jeg han heter, innom og så til at barna siv. Og slik hadde de holdet det gående et par timer. De ville jo sett St ikke MM var der.

Anonymkode: ea024...9a1


De begynte å spise ca klokken 20, så sjekket Gerry McCann, deretter sjekket vennen (som ikke at Madeleine lå i sengen sin, han lyttet bare etter barnegråt), og deretter kom Kate og fant en tom seng.

Anonymkode: 94566...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Flere vitner har tidligere uttalt at de så en mann komme bærende på ei jente i retning mot stranden den natten Madeleine forsvant. Brown sier at det var en hel familie (Smith-familien) som var vitne til dette, og at beskrivelsen passet til Gerry McCann. Brown hevder McCann-ekteparet har vært helt uinteressert i denne observasjonen, og at de har satt all deres lit til en annen observasjon av en mann med et lite barn, som ble gjort av deres venninne Jane Tanner.

- Det kan virke som at viktigheten ved at dette var en virkelig observasjon, knyttes til det faktum at Jane Tanner hevder å ha sett denne mannen på nøyaktig samme tidspunkt hun så Gerry snakke med sin venn Jez på gaten utenfor leiligheten. Dette er Gerrys alibi, sier Brown.

To britiske politihunder ble sendt til Portugal i juli 2007 for å bistå i etterforskningen. Den ene hunden var trent opp til å markere ved menneskeblod, mens den andre skulle markere på lukten av lik. Begge hundene markerte i ferieleiligheten til McCann. Senere markerte likhunden på bagasjerommet til McCanns leiebil som de leide først 24 dager etter forsvinningen, skriver The Telegraph. "https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkpastand---madeleine-mccann-ble-aldri-bortfrt/3423323714.html

Anonymkode: 016d9...ce8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Husmusa70
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har jo ikke giddet lese selv det mest overordnede om saken. Vennegruppen byttet på å sjekke barna, og før Kate McCann sjekket, var en venn, Tannen mener jeg han heter, innom og så til at barna siv. Og slik hadde de holdet det gående et par timer. De ville jo sett St ikke MM var der. 

Anonymkode: ea024...9a1

Derfor er det temmelig usannsynlig at foreldrene er involvert. Rart hvis alle skulle tie, og også rart å ta en slik risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men de fortsatt forlatt 3 småbarn alene, for å gå ut og spise middag over mange timer, med venner.  Så at hun var svært etterlengtet og derfor kunne ikke de bruke sovemedisin, er det dummest jeg har lest. 

Anonymkode: bcfb3...7f9

Det var flere bsrn som sov på samme rom og tro det eller ei men for ti år siden var det ikke SÅ uvanlig. Enkelte steder hengte folk opp merke på døren til og med, om at barn sov der. Det var denne saken som førte til at foreldre sluttet med dette. Hvorfor er du då ivrig til å dømme at du ikke engang gidder lese deg opp på seriøse kilder om saken? Hvorfor foretrekker du å leve i ignorans for kunne dømme foreldrene? Leser man de seriøse kildene og ikke spekulative blogger fra folk som bare er ute etter å tjene lenger, så vil man skrinlegge teorien om at foreldrene stør bak. De haddeverken motiv eller mulighet. Likhundene markerte ikke for lik og sovemedisin ble aldri brukt, dette er rykter som ble avvist av myndighetene men som et seiglivet pga folks sensasjonslyst og latskap; gidder ikke sjekke fakta.

Anonymkode: ea024...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Flere vitner har tidligere uttalt at de så en mann komme bærende på ei jente i retning mot stranden den natten Madeleine forsvant. Brown sier at det var en hel familie (Smith-familien) som var vitne til dette, og at beskrivelsen passet til Gerry McCann. Brown hevder McCann-ekteparet har vært helt uinteressert i denne observasjonen, og at de har satt all deres lit til en annen observasjon av en mann med et lite barn, som ble gjort av deres venninne Jane Tanner.

- Det kan virke som at viktigheten ved at dette var en virkelig observasjon, knyttes til det faktum at Jane Tanner hevder å ha sett denne mannen på nøyaktig samme tidspunkt hun så Gerry snakke med sin venn Jez på gaten utenfor leiligheten. Dette er Gerrys alibi, sier Brown.

To britiske politihunder ble sendt til Portugal i juli 2007 for å bistå i etterforskningen. Den ene hunden var trent opp til å markere ved menneskeblod, mens den andre skulle markere på lukten av lik. Begge hundene markerte i ferieleiligheten til McCann. Senere markerte likhunden på bagasjerommet til McCanns leiebil som de leide først 24 dager etter forsvinningen, skriver The Telegraph. "https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkpastand---madeleine-mccann-ble-aldri-bortfrt/3423323714.html

Anonymkode: 016d9...ce8

Så de gravla ungen 24+ dager etter forsvinningen? 

Anonymkode: e2db5...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

"Flere vitner har tidligere uttalt at de så en mann komme bærende på ei jente i retning mot stranden den natten Madeleine forsvant. Brown sier at det var en hel familie (Smith-familien) som var vitne til dette, og at beskrivelsen passet til Gerry McCann. Brown hevder McCann-ekteparet har vært helt uinteressert i denne observasjonen, og at de har satt all deres lit til en annen observasjon av en mann med et lite barn, som ble gjort av deres venninne Jane Tanner.

- Det kan virke som at viktigheten ved at dette var en virkelig observasjon, knyttes til det faktum at Jane Tanner hevder å ha sett denne mannen på nøyaktig samme tidspunkt hun så Gerry snakke med sin venn Jez på gaten utenfor leiligheten. Dette er Gerrys alibi, sier Brown.

To britiske politihunder ble sendt til Portugal i juli 2007 for å bistå i etterforskningen. Den ene hunden var trent opp til å markere ved menneskeblod, mens den andre skulle markere på lukten av lik. Begge hundene markerte i ferieleiligheten til McCann. Senere markerte likhunden på bagasjerommet til McCanns leiebil som de leide først 24 dager etter forsvinningen, skriver The Telegraph. "https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkpastand---madeleine-mccann-ble-aldri-bortfrt/3423323714.html

Anonymkode: 016d9...ce8

Mannen som var barnet viste seg å være en annen gjest ved hotellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...