Gå til innhold

Bruker dere mye penger på å reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk blir så sjokkerte når jeg sier jeg lett kan bruke 50-100.000 kr på en ferie. Jeg elsker å reise, spesielt til USA og Latin-Amerika. Når jeg drar på disse turene bor jeg ganske luksuriøst og det blir en del shopping og opplevelser. Men jeg reagerer litt på samme måte når jeg hører hva folk bruker på oppussing, bil og klær/vesker. SÅ mye liksom. Alt i alt handler det om prioriteringer :) Jeg hadde blitt sprø om jeg bare skulle sitte i Norge og glo hele tiden.

Går det med mye penger til deres reiser?

Anonymkode: 7df7a...bbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk blir så sjokkerte når jeg sier jeg lett kan bruke 50-100.000 kr på en ferie. Jeg elsker å reise, spesielt til USA og Latin-Amerika. Når jeg drar på disse turene bor jeg ganske luksuriøst og det blir en del shopping og opplevelser. Men jeg reagerer litt på samme måte når jeg hører hva folk bruker på oppussing, bil og klær/vesker. SÅ mye liksom. Alt i alt handler det om prioriteringer :) Jeg hadde blitt sprø om jeg bare skulle sitte i Norge og glo hele tiden.

Går det med mye penger til deres reiser?

Anonymkode: 7df7a...bbf

Da har du kanskje veldiggod inntekt? Ikke alle kan bruke så mye på ferie pr person.

Anonymkode: 225b3...4b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på reiser som involverer fly nei. Jeg kunne gjort det og jeg har råd til det, men jeg innser at mine egoistiske ønsker om å se verden ikke kan forsvares med tanke på miljøet. Flyreiser er skikkelig miljøuvennlig og å fly mindre er noe av det aller viktigste privatpersoner kan gjøre for å leve mer miljøvennlig. Så ja, det handler om prioriteringer og man bør prioritere miljøet.

Anonymkode: 94555...269

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du kanskje veldiggod inntekt? Ikke alle kan bruke så mye på ferie pr person.

Anonymkode: 225b3...4b1

Helt vanlig, vil jeg si. Pleier reise med noen venninner, vi prioriterer alle reiser fremfor shopping, oppussing, biler osv. Jeg er på 1 slik langtur i året. Ellers er det mye hytteturer, båtturer og sånn. 

Anonymkode: 7df7a...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg bruker mye på reise, men det er fordi jeg reiser ekstremt mye. Bruker ikke mye på enkeltturer, men er ofte på reise mer enn jeg er hjemme. Kan bruke alt fra 1000 (helgetur til øst-Europa f.eks.) til 10 000 på en reise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vel ca 50 000 - 70 000 kr i året. Beintøff sparing og harde prioriteringer. 

Anonymkode: b751f...219

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiser sjelden langt, men kommer sjelden under 50 000 for et par uker, Er et par med to små barn. Nå skal vi f.eks. til Skottland. Kjøpte flybill på salg for lenge siden - men for 4 pers ble det nesten 15 000 t/r. (Hadde sikkert vært billigere dersom vi bodde i Oslo-området... ) leiebil 5000. Feriehus en uke 10 000. Bed and breakfasts for siste uken blir også minst 10 000 (og da har vi saumfart for å finne de billige!) fergeprisene dit vi skal blir også flere tusen... så er det mat og slikt...huff...... men turene våre er viktige for oss, så vi prioriterer.

Det var mye billigere å dra på ferie før vi fikk barn, kunne ha små leiebiler, bo på tomannsrom og være mer spontane, og ikke minst fly utenom skoleferiene.

Anonymkode: 4d0f7...da0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye ja, men reiser og bor billig. Reiser bort minst en helg hver måned og til andre land/kontinenter hver gang jeg har ferie. Men hadde aldri hatt råd til de summene du nevner. 

Anonymkode: 279bb...8fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres mye ut. For meg er ikke fine hotell så veldig viktig, men jeg bruker det jeg trenger på tur og kjøper meg noe dersom det er noe jeg har lyst på. Men jeg sparer ikke 50 000,- for å bruke opp alt på en ferie, det er rett og slett ikke noe for meg. Reiser på kanskje 2-3 ferier i året, er foreløpig lavlønnet men vi har ikke barn enda og derfor prøver vi å reise så mye som mulig nå. Skal til Italia i oktober og Australia i desember så det blir bra :)

Anonymkode: bf322...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.  Og som voksent par med gode inntekter og god økonomi har vi ikke dårlig samvittighet for å bruke mellom 150 og 200.000 i året på reiser.  For oss er komfort på fly og hotell viktig så vi flyr stort sett alltid Business og bor på gode hoteller.

Anonymkode: 1e262...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo bare om prioriteringer. Noen bruker 50k på røyk og snus i løpet av et år. Andre kjøper en dyr terrengsykkel, tar en operasjon eller fester bort pengene. Jeg er mer som deg, foretrekker å bruke penger på reising.

Jeg syns imidlertid 50k på èn tur er litt massivt. Får reist mange steder og opplevd ganske mye fint for en langt finere sum enn den der.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker nok rundt 150.000 på reiser årlig. Da reiser vi på to ferier med barna og to-tre turer alene. Vi tjener godt og elsker å reise.

Anonymkode: ac6b7...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også mye på ferie. Liker å reise langt og flyr  business. Bor på gode hoteller og liker også shopping.  

Prioriteter reising foran oppussing og ny bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du kanskje veldiggod inntekt? Ikke alle kan bruke så mye på ferie pr person.

Anonymkode: 225b3...4b1

Du trenger jo ikke å ha veldig god inntekt, men det handler om prioriteringer som alt annet i livet. 

Uansett: mye og mye. Hva som er mye må man jo selv definere, men jeg synes egentlig ikke vi bruker mye på reiser, ikke når jeg ser hvor mye annet folk bruker pengene sine på. Man har jo som sagt ulike prioriteringer. Vi bruker ca 100 000 kr på ferier per år, dvs ca 50 000 kr per person. 

Til gjengjeld har vi ikke bil, vi har lite boliglån, jeg drikker ikke alkohol, vi er aldri ute og fester, ingen av oss røyker/snuser osv. I tillegg har vi en buffer, en solid sparekonto osv. Utenom bolig er det reiser det vi bruker mest penger på. Synes det er helt greit. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min og jeg kommer samlet til å bruke 2860kr på reising i år, det er tur til danmark med opphold i sommer.

Anonymkode: 4a678...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-5-4 den 2.00, AnonymBruker skrev:

Vi bruker nok rundt 150.000 på reiser årlig. Da reiser vi på to ferier med barna og to-tre turer alene. Vi tjener godt og elsker å reise.

Anonymkode: ac6b7...ba6

Heldig. Håper vi får mulighet til det samme i fremtiden :fnise:

Anonymkode: 6f7e7...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Citronella

Mellom 150 000 - 200 000 i året. Om jeg ikke hadde min fritid og reisene hadde jeg vært under seks fot for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt det som var til overs på reising og har reist mye. Livet er kort så jeg har valgt verden, elsker å reise, det som gir mening med livet for min del.

Jeg har brukt det som er. likevel har jeg vært flink til å finne rimelige løsninger.

Anonymkode: 5e386...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prioriteringer og det skifter fra år til år.

Det kommer jo selvsagt også an på evne.

Vi har 2 barn og greie inntekter.

Jeg vil tro at toppnoteringen siste 5 år er over 100 000 på ett år.

"Bunnoteringen" vil jeg tro var i fjor, da var vi under 20 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Digger å reise, men i nåværende jobb er det jo aldri fri i mer en maks en uke i strekk, så jeg får aldri reist noen betydelige avstander :( Men noen må jo jobbe her i verden for at andre skal få sin "nødvendige" fritid. Møkkasamfunn.

Anonymkode: 2784b...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...