Gå til innhold

Hjertehåp og mannen skal prøve på et lite mirakel


Hjertehåp

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, DMS skrev:

Tolmod er det fyrste som ryk når ein vil verte gravid😉

Enklere sagt enn gjort. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens update. Idag har vi flyttet og jeg har hatt hodet fullt med det men vet dere hva når alt var i stand i den nye leiligheten så løp jg på do og tok en strimmeltest på ettermiddagsurin. Svaret var selvfølgelig så negativ som det går an å bli. 

Ellers har jeg tatt meg i tenke i etterkant at hvis jg faktisk er gravid så var ikke de tunge løftene bra for meg. Tenk hvis jg mister fordi jeg ikke var forsiktig nok. Er så bekymret for å gjøre noe galt om dagen. Jeg tørr heller ikke trene for tiden:(, og Gud vet at jg trenger treningen iom at bryllupet er om tre uker  

Er på 9 DPO og kjenner murringer på høyre side. Enkelte tider er smertene veldig intense og minner om mensensmerter som jg får dagen før ikm. Så er rart å ha disse smertene 9 DPO. 

Endret av Hjertehåp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg nok en bekymring som har gnaget på meg en stund nå. Jeg er muslim og jeg faster Ramadan. Dette kan ikke være sunt for spiren hvis det viser seg at jeg er gravid. Ramadan er over på lørdag så da slipper jeg å tenke på det.  Ellers så har jeg ikke testet meg idag da jeg har lovet meg selv at jeg kun skal teste på morgenen. 

Imorgen er jeg 11 DPO så da blir det test på morgenen. Idag kjente jeg dessuten en ufyselig kvalme etter at vi spiste kveldens første og siste måltid. Må ha vært fordi jeg var så sulten og tørst idag at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg. 

Dessuten så har jeg ingen TR symptomer idag. Mensmurringer som jeg kjente tidligere i uken er borte. Er redd for å bli kjempe skuffet når TR kommer samtidig som jeg egentlig har gitt opp håpet om at det gikk denne måneden. Men tror samtidig det er noe inni meg som holder fast på at jeg er det siden jeg har alle disse bekymringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der røk to strimmel tester og en CB digital. Tatt på morgenurin. Negativ begge to. Nå er alt håp ute for denne pp for min selv bare venter mensen som er begregnet å starte lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hjertehåp skrev:

Der røk to strimmel tester og en CB digital. Tatt på morgenurin. Negativ begge to. Nå er alt håp ute for denne pp for min selv bare venter mensen som er begregnet å starte lørdag. 

Men 11-12 DPO er ikke så mye at det er verdt å gi opp synes jeg! Fortsatt en mulighet :) 

Er det sånn at gravide også må faste i Ramadan? Kan se for meg det er ganske risky! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tweet skrev:

Men 11-12 DPO er ikke så mye at det er verdt å gi opp synes jeg! Fortsatt en mulighet :) 

Er det sånn at gravide også må faste i Ramadan? Kan se for meg det er ganske risky! 

Nei gravide er fritatt fra Ramadan. Man må bare ta igjen et seinere tidspunkt.  Jeg vet ikke hvorfor jeg har blitt så negativ. Så for meg at testen skulle blinke gravid 1-2 uker selv om det er tidlig ute. Så føler at jeg bare har skuffet meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hjertehåp skrev:

Nei gravide er fritatt fra Ramadan. Man må bare ta igjen et seinere tidspunkt.  Jeg vet ikke hvorfor jeg har blitt så negativ. Så for meg at testen skulle blinke gravid 1-2 uker selv om det er tidlig ute. Så føler at jeg bare har skuffet meg selv. 

Veldig lett å falle for fristelsen, ja.. Tok en digital selv altfor tidlig en gang, så kjenner til skuffelsen. Tror det er bedre å vente en dag eller to, så teste på nytt :) Individuelt når egget fester seg og alt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tweet skrev:

Veldig lett å falle for fristelsen, ja.. Tok en digital selv altfor tidlig en gang, så kjenner til skuffelsen. Tror det er bedre å vente en dag eller to, så teste på nytt :) Individuelt når egget fester seg og alt det der. 

Takk for oppmuntrende ord. De hjalp veldig akkurat nå. 

Fortalt nettopp M at jeg testet og den var negativ. Ble helt emosjonell og begynte å gråte. Innrømte hvor skuffet jeg var og at jeg tenkte med en gang at det er noe gærnt med meg. Han mente at jeg bare måtte ta en ny test imorgen og prøve å slappe av litt. Dette er tross alt pp1 samt tidlig å teste egentlig. Trodde ikke at jeg skulle begynne å gråte over det. Sitter vist dypere enn jeg trodde det her. Nei nå skal jeg bare late meg idag mens jeg venter på å få meg mat. Idag skal vi ha take away pizza med god samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjertehåp skrev:

Takk for oppmuntrende ord. De hjalp veldig akkurat nå. 

Fortalt nettopp M at jeg testet og den var negativ. Ble helt emosjonell og begynte å gråte. Innrømte hvor skuffet jeg var og at jeg tenkte med en gang at det er noe gærnt med meg. Han mente at jeg bare måtte ta en ny test imorgen og prøve å slappe av litt. Dette er tross alt pp1 samt tidlig å teste egentlig. Trodde ikke at jeg skulle begynne å gråte over det. Sitter vist dypere enn jeg trodde det her. Nei nå skal jeg bare late meg idag mens jeg venter på å få meg mat. Idag skal vi ha take away pizza med god samvittighet. 

Jeg gråt under pp1 selv, jeg! Og alle månedene etter det, men nå når jeg faktisk er gravid, føler jeg at prøvetiden raste avgårde. Når man står i det, føles drømmen mange mil unna! Jeg så for meg utredning og behandling, var fristet til å gi opp fordi skuffelsene var for store. Så plutselig var jeg gravid og prøvetiden var over, og da hadde tiden gått fort likevel. 

Det var hvertfall veldig viktig for oss å ta pauser inni mellom, og ikke tenke for mye og prøve så hardt. Det hele kan bli altoppslukende, spesielt for oss damer som må bo i de hersens kroppene, så man må prøve å ikke glemme at man har et forhold å ta vare på. Vi ble gravid i "prøveslurvepausen", så fikk litt sjokk :P Det skjer ofte når man minst venter det. 

Jeg håper du får deg en positiv overraskelse de neste dagene :) Eller så må du bare stå i det og prøve igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tweet skrev:

Jeg gråt under pp1 selv, jeg! Og alle månedene etter det, men nå når jeg faktisk er gravid, føler jeg at prøvetiden raste avgårde. Når man står i det, føles drømmen mange mil unna! Jeg så for meg utredning og behandling, var fristet til å gi opp fordi skuffelsene var for store. Så plutselig var jeg gravid og prøvetiden var over, og da hadde tiden gått fort likevel. 

Det var hvertfall veldig viktig for oss å ta pauser inni mellom, og ikke tenke for mye og prøve så hardt. Det hele kan bli altoppslukende, spesielt for oss damer som må bo i de hersens kroppene, så man må prøve å ikke glemme at man har et forhold å ta vare på. Vi ble gravid i "prøveslurvepausen", så fikk litt sjokk :P Det skjer ofte når man minst venter det. 

Jeg håper du får deg en positiv overraskelse de neste dagene :) Eller så må du bare stå i det og prøve igjen! :) 

Sant det du sier at når man står i det så virker det så langt unna på et vis. Og det med at vi har denne kroppen med oss og kjenner på hvert eneste lite tegn og symptom. Får vente et par dager å se an bare. Dagene føles plutselig veldig lenge. Før jeg ble prøver så kom mensen alltid brått på hver måned. Føltes som om jeg nettopp hadde hatt det og det var den tiden igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Krysser fingrene for dere @Hjertehåp:hjerte: Og husk at om det ikke skjer nå så har du mange andre muligheter, selv om det nok kommer til å bli tungt å svelge:hjerte: Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, baremei skrev:

Krysser fingrene for dere @Hjertehåp:hjerte: Og husk at om det ikke skjer nå så har du mange andre muligheter, selv om det nok kommer til å bli tungt å svelge:hjerte: Lykke til med prøvingen!

Takk:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele dag har jeg vært kvalm, uggen og svimmel. Det hele toppet seg når vi inntok kveldens måltid og jeg kjente kvalmen øke. Løp fra spisebordet til do og rakk det akkurat. Siden det har jeg spydd hvergang jg hører ordet mat eller drikke. Imorgen blir det tøft å faste da jeg ikke har fått i meg noe idag ☹️  Dessuten er luktesansen min helt ekstrem. Sendte M i dusjen to ganger etter hverandre istad.  Vi var ute en tur og jeg bare kommenterte hvor fælt butikkene luktet. M så bare rart på meg og syns jg burde bestille en legetime for jeg må jo være gravid i følge han.  Sex var dessuten helt grusomt vondt. Stoppet midt i og skjønte at det ikke ville gå.  Vært litt av en dag fylt med usikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg tok test på test og de blinket alle gravid mot meg med to tydelige streker. Våknet og trodde det var sant. Drømmen føltes så ekte. Men det var den jo ikke. Begynner å kjenne litt murringer. Håper bare mensen kommer fort så jg blir ferdig med denne perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Mystisk! Har du testet noe mer? 

Testet både igår og idag tidlig. Blendahvit. 

Sånn ellers er jg stuptrøtt om dagen. Sovnet på sofaen igår. Drømmene er fortsatt veldig livaktige. Håper ikke mensen kommer imorgen da jg har bestilt en brasiliansk vokse time. Når får jeg sove litt til før en kveldsvakt 😴😴😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag var ikm men ingen tegn til TR. Testen viste negativ på morgenurin. Jeg tester fortsatt iherdig men blir ikke like skuffet lenger kjenner jeg. Jeg har godtatt at denne pp ikke gikk men vil heller ikke si noe for sikkert før mensen dukker opp. Så venter og venter. Tenk om jg er en av de som får positiv test 17-18 DPO. Er det noe galt med barnet da ? Åhhh enda flere bekymringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hjertehåp skrev:

Idag var ikm men ingen tegn til TR. Testen viste negativ på morgenurin. Jeg tester fortsatt iherdig men blir ikke like skuffet lenger kjenner jeg. Jeg har godtatt at denne pp ikke gikk men vil heller ikke si noe for sikkert før mensen dukker opp. Så venter og venter. Tenk om jg er en av de som får positiv test 17-18 DPO. Er det noe galt med barnet da ? Åhhh enda flere bekymringer. 

Du har hatt sen eggløsning da kanskje? Ingen mens = fortsatt håp, mener nå jeg!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tweet skrev:

Du har hatt sen eggløsning da kanskje? Ingen mens = fortsatt håp, mener nå jeg!  

La oss nå håpe på det og at vi traff🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rar følelse utover dagen idag så tok en cb. Den viste ingenting. Så avgårde til apoteket med meg og kjøpte en stav og flere cb. 

IMG_7601.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...