Gå til innhold

Hjertehåp og mannen skal prøve på et lite mirakel


Hjertehåp

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, tweet skrev:

Hvordan motgang? 😮 Likte de det ikke, eller ligger det mer bak? Synes navnet var helt nydelig, jeg.. ❤ 

De likte ikke det og kom med mase forslag som vi ikke liker. De har fått barna sine og bestemt deres navn og nå blander de seg i våre valg. Måtte kontrollere meg før eksploderte kjente. Huff har bare ligget og grått siden jeg kom hjem. Ikke slik jeg så for meg fridagen men jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

23+1 

Jeg er sliten og tung om dagen. Føler at det eneste jeg gjør er å jobbe. Når jg kommer hjem så er det enten i seng eller på sofaen. Tiltak å lage mat og vaske hus. Nå har jg vært våken siden tre i natt og var på kveldsvakt igår. Jeg har dagvakt idag og det frister å ringe syk men tørr ikke. Jeg får vel bare komme meg opp og starte dagen. Så heller krasje når jeg kommer hjem i ettermiddag.

 

Frister å jobbe overtid i helgen da det er så bra betalt og vi trenger pengene. Vi har ikke kjøpt noe enda. Gleder meg til lønn neste uke så jeg kan få kjøpt litt. Ønsker også å få tatt oss en liten tur vekk og få ladet batteriene litt. Tiden etter bryllupsreisen har vært tøff grunnet hyperemesisen. Vi har ikke vært ute eller følt på det å være kjærester. Bare vært hjemme. Jeg har vært for dårlig og når jg endelig ble bedre strakk ikke økonomien til noe kos for oss. 

En annen ting som har irritert meg er at M har en kompis som han finner på masse sosialt med i helgene og glemmer meg på en måte. Og nå maser den kompisen om at de trenger en guttetur.  Føler jeg må sette ned foten. For jeg føler meg ikke gift med han. Vi bare bor sammen og sover sammen. Denne kompisen tar opp altfor mye av tiden hans. Og syns det er dårlig gjort mot meg å klage på dårlig råd når jeg vil ut å spise en helg eller finne på noe men samtidig dra samme helgen ut med kompisen. Han kompisen har heller ingen grenser og kan ringe når som helst og respekterer ikke at M har en kone hjemme som trenger tid. Åhhh er dritt lei av å konkurrere om tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

31+4

Åhh lenge siden jeg har tittet innom her. Har vært så opptatt med jobb og familien. På gravid fronten begynner jeg å kjenne meg høygravid. Jeg vugger når jeg går :P  Ryggen er helt ødelagt på slutten av dagen. Ligger i skrivende stund med varmepute på ryggen. Det hjelper litt fant jeg ut i kveld. Hadde helt glemt at jeg hadde den i skapet. 

Vi får en liten jente og har begynt å kjøpe ting. Jeg endte opp med lilla Stokke trailz. Bare elsker den. Har også kjøpt bilsete som kan klikkes rett på understellet. Samt litt klær. Mye rosa her i gården :)  Navnet har vi endelig blitt enige om men kommer ikke til å dele med noen før hun er født for det ble så mye uenigheter sist gang vi hadde bestemt oss. 

Åh som vi ønsker oss en siste tur borte men tiden begynner å bli knapp. Så får se hva vi får til. 

Nå bare venter vi og venter. Jeg begynner å bli skikkelig nervøs og har dermed fått tilbud om fødselsforberedende samtale på sykehuset jeg skal føde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

32+3

OMG!!! Jeg er og føler meg høygravid. Igår var jeg ute med mamma og shoppet tøy til vår lille. Jeg klarte ikke turen hjem fra senteret og M måtte komme å kjøre meg helt til døren. Har fått skikkelig bekkenløsning og går med beina mest mulig samlet. Ser ikke ut. Men fy så vondt det er å gå. Hjelper ikke at JM maser om at jeg må gå turer. Jeg greier ikke en tur på butikken engang. Syns også hun maser for mye om vekten. Jeg har lagt på meg 14 kg. Og bryr meg lite. Jeg er gravid. Ikke tiden for å slanke meg. 

Ellers så har vi booket tur. Og vi skal til Egypt og nyte varmen:). Helgene fremover er fullbooket og jeg kjenner jeg må ta det med ro. 

Kan ikke huske sist jeg sov en natt gjennom. Så det savner jeg. Jeg har også begynt å snorke i følge M. Lite søvn på han å så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

36+1 

Tenk at jeg har kommet helt hit. Jeg fortsetter å vokse og vokse og nå er jeg ikke mange kgene unna 100. Føler meg bare blæææh om dagen. For to uker siden fikk jeg rier og vi tok med oss fødebagen og dro til obs posten. Der og da trodde vi at jeg kom til å føde prematurt. For riene var heftige men så uregelmessige at jeg ble sendt hjem for å hvile og heller komme tilbake hvis de tok seg opp. De er fortsatt uregelmessige men jeg blacker helt ut når de kommer. Livmormunnen min er også moden og skal vanligvis  være på ca 5 cm men min var på1,5 på siste kontroll. 

Så da venter vi da. Begynner å bli veldig utålmodig men er vel best at hun holder seg inne lengst mulig. Noe reise sydover ble det ikke da vi ikke turte men fikk en overrskalsestur på spa hotell og det var godt for kropp og sjel. 

Jeg har fortsatt fødselsangst men vet at fødslen er bare noe jeg må gjennom. Og alle overlever det. Og folk gjør det jo faktisk flere ganger. Så skal vist være verdt det. Men nå er jeg lei av å spy. Det var ikke spøk når legen sa at noen ja de kaster opp i 9 måneder de. Jeg var en av de uheldige. 

Kan du ikke komme snart lille D så mammaen din slutter å spy, har vondt i bekkent, slutte med krykker, bli kvitt halsbrann og alt som har følgt med denne graviditeten. Ja det er tøft men du var velkommen og ønsket og vel verdt det. 💖💖💖💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36+2

Natt til igår var helt grusom med rier. Dro inn til sykehuset for sjekk og ting modnes. Fikk beskjed om å dra hjem og hvile og vente. I det vi skulle dra tok jeg en siste tur på toalettet og der hadde jeg begynt å blø. Slimproppen gikk tidligere på dagen. Akkurat nå er rier fra og til og jeg blør sånn slimete enda. Nå må det skje noe snart. Jeg blir gal av å ikke vite. 

Ble tatt enda en ultralyd og jenta i magen har en ca vekt på 3kg. Så hun er klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på dine vegne og gleder meg til å se henne! 😍 Fødselen kommer til å gå så bra, tenk den følelsen når du er ferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0

 etter midnatt idag. Da var det innleggelse i helgen som var grunnet noe vannavgang og kraftige rier. Riene var så ille at jeg fikk morfin første natten jeg var der. Ikke hjalp den stort heller. Gjorde meg sløv og kvalm. Har begynt å åpne meg. Hadde 1,5 cm når jeg dro derfra igår. 

Riene er der fortsatt i ny og ne men mest maserier. Er hjemme igjen og nå har jeg begynt å ty til kjerring råd. Spist ananas og kanel. M ville egentlig ikke ha sex med meg men fikk han med på det til slutt. Var også ute å gikk i tre timer i stad. Løp til og med litt. Foreldrene mine er bortreist og vil jo ha dem her til fødsel men jeg orker ikke være gravid lenger. Så får se om det blir noe action snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

38+3 

Jeg blir gal snart av å ikke vite og vente. Foreldrene mine er hjemme igjen fra ferie så nå kan du bare komme. Jeg er sliten og lei av å være gravid. Jeg har nådd grensa jeg ikke skulle nå. 100kg viser vekten. Jeg gruer meg til å kvitte meg med alt det her etter fødslen. For ja jeg stresser med det. Vil bare smette inn i gamle klær. 

Halsbrannen og bekkenløsningen holder på å drepe meg. Det er så vondt. Maserier har jeg også hatt altfor lenge. Er redd for at jeg ikke skal ta ordentlig rier på alvor og blir hjemme for lenge. 

Snakket lenge og mye med JM om smertelindring. Hun anbefaler epidural samt blokade som man setter vaginalt så man slipper at det sprenger. Jeg er jo redd for smerter. Men nå vil jeg bare bli ferdig. Jeg orker ikke være gravid lenger. Har også begynt å tenke på prevensjon etter fødsel. Jeg orker ikke tanken på å plutselig bli gravid igjen så. Jeg vil ha pstsv i tre år men mannen mener det r for lenge. Men kroppen min og hodet mitt trenger en pause. Jeg har vært dårlig siden uke 3. 

Nå vil jeg også begynne med kjerringråd. Men ingenting funker. Så er maks utålmodig om dagen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg forstår deg så godt! Slutten var så jævlig, men plutselig starter fødselen og du føler det gikk fort likevel. Du er snart ferdig :) Jeg angrer veldig på at jeg ikke sov og hvilte mer mot slutten, så anbefaler det! 

Jeg har likt p-stav veldig godt, bortsett fra det femte året. Gikk 4, nesten 5 år, uten bivirkninger, så plutselig skulle jeg få mange 🙈 Men skal gå for p-stav igjen selv. Synes 3 år til neste graviditet høres perfekt ut for meg 😜 Går jo også an å ta den ut om man vil ha barn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39+5

Hver gang jeg har skrevet her den siste måneden så har jeg tenkt dette er kanskje siste jeg skriver her før hun kommer. Men nok en gang har hun ikke kommet enda. Nå greier jeg ikke kle på meg beinklær. Så M gjør det for meg. Svigersøs sa at jeg har fått fødeansikt og nå er det ikke lenge igjen. De tror alle at jeg har termin i begynnelsen av april. Ingen vet nemlig at jeg var gravid i bryllupet vårt. Ikke godtatt i vår kultur. Så lille D kommer før tiden uansett når hun blir født for dem. 

Idag har jeg dessuten menstermin og jeg vet jo egentlig når jeg hadde eggløsning så jeg får ikke UL terminen til å stemme. Min mens har vært regelmessig hele livet. Kanskje det skjer noe idag?

Beina hovner noe ekstremt og sprenger. Armer og bein sovner veldig fort. Giftering og forlovelsesring har vært av i over en måned nå. Savner å bruke dem faktisk. 

Halsbrann blir verre for hverdag. I min kultur betyr det at jenta har mye hår på hodet så vi får se da. 

Kvalmen er fortsatt her :(  

Enda en venninne av meg har født så føles som bare meg igjen. 

Jeg har dessuten mange tanker rundt fødsel. Nå er det for mange som snakker om klipping og revning. Altfor mange skrekk historier. Denne ungen skal jo ut. Men hvordan det blir vet jeg ingenting om. Og hva skjer etterpå? Hvor fort kommer jg til å føle meg lettere. Til nå har jeg lagt på meg 37 kg. Hvordan blir dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+1 

Kl 06.30 gikk deler av slimproppen i det jg var på do. Men ingen tegn til blod i den. Heller ikke fått noen mensenmurringer. Men har kjent voldsomt til nedpress igår kveld og natt. Har ikke sovet et minutt enda. Skal til jordmor seinere idag og får se hva hun sier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+4 

Da går jeg inn i tredje natten nå med rier. Nå føler jeg at jeg trenger epidural!!!! Riene er ca 7-8 min og venter på at de kommer ned til 4-5 før vi tar turen. De har vært konstante gjennom hele dagen idag. Jeg dro like gjerne ut på shopping alene med det her i stad. Merkelig kjøretur med mye stopp i trafikken. En mann kom bort til meg i parkeringshuset og spurte om alt gikk bra da jeg satt i bilen og skreik og slo i ratten. Sa bare vent litt også jeg tror jeg føder. Mannen fikk sjokk og ville ringe ambulansen eller kjøre meg selv. 

Nå ligger jeg i seng hjemme etter en middag hos familien som også var merkelig. Greide å skjule det der jeg satt med Rieteller appen. Kanskje neste gang jeg ser dem så har jeg født? 

Er jo en dag over men jeg er helt utslitt. Kan ikke gå sånn her i ti dager til. Kommer til å bli gal. Slimproppen har drevet å gått i fire dager men ikke noe vannavgang. 

Lille D i magen min mammaen din er utslitt og desperat her jeg ligger :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff!! Med første hadde jeg maserer døgnet rundt fra fredag til hun kom onsdag. Var totalt utslitt. Med andre "bare" fra lørdag til tirsdag! Vil bare ønske deg lykke til!! Snart er strevet over og (nesten) glemt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.mars 2018 kl 18.55 kom vår lille prinsesse til verden💖❤️ Vi er så forelsket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...