Gå til innhold

Hjertehåp og mannen skal prøve på et lite mirakel


Hjertehåp

Anbefalte innlegg

4 timer siden, tweet skrev:

Æsj, så kjedelig.. Håper du slipper innleggelse og at medisinene fungerer! Utrolig synd om du skal bli så hemmet og ikke få nyte graviditeten. God bedring ❤

Takk ❤️  Håper virkelig medisinene virker og at jeg slipper en innleggelse. Vil helst være hjemme og bare slappe av. 

Fikk forrrsten 1 måned sykmld av fastlegen min. Syns det var litt mye. Er det normalt å få så mye ? Hun mente at jeg trengte det etter en så stressende sommer med bryllup og farting og nå var det på tide å tenke på meg og barnet i magen. 

Endret av Hjertehåp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med bryllup og spire:nigo:

Så leit med kvalmen :( håper tablettene fungerer og at du slipper sykehusinnleggelse! Jeg er forresten helt enig med fastlegen din ang lengden på sykemeldingen. Høres ut som du trenger litt hvile nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2017 den 6.24, Sille4 skrev:

Gratulerer så mye med bryllup og spire:nigo:

Så leit med kvalmen :( håper tablettene fungerer og at du slipper sykehusinnleggelse! Jeg er forresten helt enig med fastlegen din ang lengden på sykemeldingen. Høres ut som du trenger litt hvile nå :) 

Takk❤️  Håper det gir seg nå snart. 

 

11+1 

Da var vi inni i uke 12 og har fortalt det til mamma og svigermor😊. Mamma skal bli bestemor for første gang så dette var ganske stort. 

Har også begynt å roe meg litt nå som jeg er i uke 12 i forhold til spontanabort. Magen er forresten tilbake og det er veldig koselig å ligge på natten å stryke på den. Jeg føler at jeg har et bånd til mini allerede. 

Jeg craver energidrikker og mammas hjemmelagde mat. Mamma er heldigvis ikke langt unna. Samme med svigers og hun sa istad at jg måtte si ifra ang den minste ting. 

Hvis jeg går mye en dag så kjenner jg låsninger i hoftene. Skikkelig ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig når det kan føles bittelitt tryggere, selv om det sikkert er mange teite bekymringer der likevel. Sånt blir man liksom aldri kvitt.. 

Nå har ikke jeg hatt gleden av å bære frem ett barn før, men låsning allerede nå høres ikke godt ut. Kanskje greit å bli "knekt" opp litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+4

Idag har jeg nok en gang ligget hele dagen. Prøvde meg opp for å lage middag men i det jeg begynte å kutte opp kyllingfileten så kastet jeg opp utover hele kjøkkengulvet. Vasket opp og fullførte å lage en middag. Tok evigheter men kom i mål. Men å spise den det skjedde ikke. 

Jeg har gått ned 4 kg siden jeg fant ut st jeg var gravid men magen er her den. Møtte på en kollega fra jobben og hun klarte ikke slutte å se på den struttende magen min så jeg fant ut at jeg bare kunne si det. Er jo ganske tydelig. 

Jeg blir fort andpusten av korte strekninger så holder meg mest mulig inne. Blir ikke en tur før på kvelden og ikke hver dag en gang. 

Slenger med et magebilde bare fordi 🤰🤰🤰

image.thumb.jpg.876f3b65bcff50685dbed145f38c2eb0.jpg

Endret av Hjertehåp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Oj du har jo skikkelig mage, så nusselig da 😍😍 Kjipt å høre at du er så kvalm, håper det går seg til :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Dragoste skrev:

Oj du har jo skikkelig mage, så nusselig da 😍😍 Kjipt å høre at du er så kvalm, håper det går seg til :/

Ja jeg fikk mage fort ❤️  Lurer på hvordan jeg ser ut mot slutt 😂 

Nei nå må jeg prøve å komme meg opp. I natt har jeg spydd så mye at jeg er helt sår i halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

12+5

Formen begynte å ta seg opp igjen denne siste uken. Fortsatt kvalm og kaster opp men i mindre grad. Idag har jeg sovet til fire. Vært og stemt. Kommet hjem og sovet igjen. Har en uggen følelse idag som om noe ikke stemmer. Har sånne strekk og type mensensmerter. Neste kontroll er 4.september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjertehåp skrev:

12+5

Formen begynte å ta seg opp igjen denne siste uken. Fortsatt kvalm og kaster opp men i mindre grad. Idag har jeg sovet til fire. Vært og stemt. Kommet hjem og sovet igjen. Har en uggen følelse idag som om noe ikke stemmer. Har sånne strekk og type mensensmerter. Neste kontroll er 4.september. 

Den følelsen har jeg hatt mange ganger, den er ikke god.. Men menssmerter og strekk kan være gode tegn på at den lille vokser og koser seg, jeg kjenner det ofte ❤ Hadde ikke nølt om den følelsen ikke gir seg, men jeg tror nok alt du føler er normalt. Det var vel rundt uke 12 mine symptomer begynte å avta. Kanskje det er det du opplever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tweet skrev:

Den følelsen har jeg hatt mange ganger, den er ikke god.. Men menssmerter og strekk kan være gode tegn på at den lille vokser og koser seg, jeg kjenner det ofte ❤ Hadde ikke nølt om den følelsen ikke gir seg, men jeg tror nok alt du føler er normalt. Det var vel rundt uke 12 mine symptomer begynte å avta. Kanskje det er det du opplever. 

Jeg håper virkelig at det bare er det jeg føler og at det er liv i den lille. Like før jeg bestiller tidlig ul selv om jeg og M ble enig om å ikke bruke penger på det men heller babyutstyr. Det koster jo flesk å bli foreldre og økonomien er trang etter halv mill kroners bryllup som vi hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3

Der var kvalmen tilbake for fullt. Jeg begynner å bli veldig sliten og lei av å kaste opp. Nå er det så ille at jeg kaster opp blod på slutten av dagen og er helt sår. Jeg kommer meg heller ikke opp for å få bestilt en akutt time hos min lege. Så får bare vente på timen min i neste uke. 

Jeg kjenner ingen cravings. Tanken på mat gjør meg dårlig. Lest mye på nettet om at sånn her kvalme betyr at man har en jente i magen. Så får vi se da. 

Ellers har jeg gått ned 7 kg siden jeg fant ut at jeg er gravid. Ikke en god følelse det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke ut som noe du skal vente helt til neste uke med altså! Kan du ikke ringe og få akutt time, eller kan mannen din bestille for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tweet skrev:

Dette høres ikke ut som noe du skal vente helt til neste uke med altså! Kan du ikke ringe og få akutt time, eller kan mannen din bestille for deg? 

Ja må få det unnagjort imorgen. Jeg er helt utslitt 😓  Alltid sagt at kvinner syter når de er gravide. Men nå skjønner jeg hva de mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hjertehåp skrev:

Ja må få det unnagjort imorgen. Jeg er helt utslitt 😓  Alltid sagt at kvinner syter når de er gravide. Men nå skjønner jeg hva de mente. 

Ja, de MÅ du altså! Huff, slik kan du ikke leve :(  Håper du får time med én gang og får hjelp kjempefort! Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tweet skrev:

Ja, de MÅ du altså! Huff, slik kan du ikke leve :(  Håper du får time med én gang og får hjelp kjempefort! Tenker på deg!

Tusen takk❤️❤️❤️  Åhh der kom tårene fordi jeg føler meg så frustrert og redd om dagen. Jeg skjønner lissom ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hjertehåp skrev:

Tusen takk❤️❤️❤️  Åhh der kom tårene fordi jeg føler meg så frustrert og redd om dagen. Jeg skjønner lissom ingenting. 

Det forstår jeg godt at du er.. Den lille tåler nok mye, men det er viktig at du har det så bra du kan til tross for plager. Du skal ikke tåle alt bare fordi du er gravid! Spesielt ikke når du spyr til du blir sår og ikke får i deg næring. Stoltheten må vi nok fint legge fra oss når det blir slik og det ikke bare er vi som må tåle det, men også et pittelite menneske :hjerte: 
Har du tenkt mer på tul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

6 minutter siden, tweet skrev:

Det forstår jeg godt at du er.. Den lille tåler nok mye, men det er viktig at du har det så bra du kan til tross for plager. Du skal ikke tåle alt bare fordi du er gravid! Spesielt ikke når du spyr til du blir sår og ikke får i deg næring. Stoltheten må vi nok fint legge fra oss når det blir slik og det ikke bare er vi som må tåle det, men også et pittelite menneske :hjerte: 
Har du tenkt mer på tul?

M mente at dette ikke kan vente til imorgen. Jeg skal skifte og avgårde til legevakten med oss. Han syns jeg har blitt helt blek og grå og det med oppkasten må vi få under kontroll nå. Ja tul skal bestilles imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Det kan jo hende de vil ta en ultralyd på deg der. Lykke til :hjerte: Håper på en positiv oppdatering fra deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg håper virkelig du kom deg til legen i går og fikk hjelp. 7kg ned er i meste laget, og du trenger næring. Dessuten må det være forferdelig å bli så sår og kaste opp blod. Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Vil si litt om min opplevelse fra igår kveld/natt på legevakten i Oslo. Jeg kom ditt og vi ble satt til å vente i tre timer. Det var forventet. Iløpet av disse tre timene ble jeg mer og mer dårlig og veldig sløv. Når vi endelig kom inn så var det hele regla med sykepleier først også lege. Virker ikke som om de kommuniserer seg i mellom da alle verdier ble tatt dobbelt opp. Men greit nok det.

Når legen kom så så han på meg og bare jaja du er jo gravid så kvalme medfølger det. Forklarte at jeg har gått ned såpass mye og ikke klarer å holde på noe og at jeg følte at noe var galt. Nei jeg var ikke dehydrert for da hadde huden på hånden stått og det gjorde den ikke. Ultralyd fikk jeg se å bestille privat. Fikk slengt med en resept på postafen ti pak og beskjed om hjem å slappe av. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller hvem jeg skal henvende meg til. Fastlegen svaret ikke. Fødeavdelingen henviser til jordmor i bydelen. Jordmor i bydelen tar ikke opp. Så her ligger jeg utslitt og bare venter på mandagen. 

Jeg trodde virkelig vi hadde bedre oppfølgingen av gravide i Norge men nå vet jeg sannelig ikke om jeg vil gå gravid igjen i dette landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...