Gå til innhold

Lei av at veninne alltid skal sammenligne meg med hvordan jeg var på ungdomskolen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er nå voksne i tidlig 30 årene. Hvis jeg sier feks at jeg liker kjoler med litt søte blonder så kan hun si <det gjorde du ikke på ungdomskolen, da likte du ikke blonder, hva har skjedd med deg?>. Eller hvis jeg sier at et barn er nusselig eller nevner kanskje fremtidige egne barn <På ungdomskolen ville du sagt at den ungen var stygg og at du heller ville ha hund enn egne barn>. Eller <du er slank nå, du har virkelig rast ned i vekt> forde jeg la litt på meg i puberteten, og da litt og var aldri feit. Hun sier det hver gang vi møtes og det er irriterende da jeg har sett lik ut nå i nesten 15 år. Jeg føler at hun ikke kjenner meg for den jeg er, hun holder fast på slik vi var som ungdommer. Dette er slitsomt for det er jo så vanlig å bli voksen og endre seg noe.  Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 532d5...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mennesker henger veldig igjen i ungdomstiden. Ofte de som var mer vinnere sosialt da enn nå. Eller kanskje hun bare føler at dere har sklidd fra hverandre, og fokuserer på den tiden for å komme nærmere?
 

Jeg ville bare poengtert det. "Du snakker veldig mye om ungdomsskolen, vet du det? Hvorfor har du så mye fokus på det? Livet har gått videre". 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sagt det. "Du, du snakker veldig ofte om hvordan jeg var på ungdomsskolen i forhold til nå". Så hadde jeg svart etter hvordan hun reagerte

Anonymkode: f83e8...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vetikke:

Det kommer jo an på hva som skjedde på den tiden. Hvis noen ble mobbet, eller mobbet folk så er det ikke så rart at de diskuterer det. Hvis ungdomskolen var et sted personen syntes var kjipt så er det heller ikke så rart at de diskuterer det. Ting kommer jo an på hva som har skjedd - er ikke det åpenbart egentlig? :P Ting kommer veldig an på her i livet. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare si at det mange år siden ungdomsskolen, at du har blitt voksen og forandret deg på mange områder siden den gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at hun så på deg litt som en taper på ungdomsskolen. En hun kunne utnytte for å øke sin sosiale status.
 Og det at du har fått et annet liv siden da viser at du er et individ, og det finner hun truende. Det er enklere å forholde seg til en lavere på rangstigen enn en på samme plan eller en man ikke vet hvor man har.

Du kan ta det opp med henne, si at du er ikke den personen hun kjente på ungdomsskolen, at du har hatt mange erfaringer siden da og forventer å bli respektert som et vokstent menneske og blabla. Eller kutte kontakt.

Nærmeste erfaring er at jeg har en mor som gjør det samme, men det er kanskje ikke sammenlignbart. Eller muligens er det sammenlignbart. Kanskje hun ser på deg som litt stakkarslig (hun vil aldri innrømme dette, men hennes handlinger vil vise hva hun mener). "Åh huff, stakkars deg, klarer ikke vite om du liker blonder eller ikke. Åh huff og huff, la meg hjelpe deg, jeg vet best siden jeg vet med meg selv at jeg vet best".

Anonymkode: 0259c...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter det de andre sier om at hun kanskje hadde en høyere sosial status på ungdomsskolen enn nå, og sliter med å tilpasse seg i voksenlivet. 

Ville også sagt som de over her, "hvorfor snakker du så mye om ungdomsskoletiden? Det er lenge siden, folk endrer seg." Jeg er også LANGT ifra den samme som jeg var på ungdomsskolen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tippe at hun så på deg litt som en taper på ungdomsskolen. En hun kunne utnytte for å øke sin sosiale status.
 Og det at du har fått et annet liv siden da viser at du er et individ, og det finner hun truende. Det er enklere å forholde seg til en lavere på rangstigen enn en på samme plan eller en man ikke vet hvor man har.

Du kan ta det opp med henne, si at du er ikke den personen hun kjente på ungdomsskolen, at du har hatt mange erfaringer siden da og forventer å bli respektert som et vokstent menneske og blabla. Eller kutte kontakt.

Nærmeste erfaring er at jeg har en mor som gjør det samme, men det er kanskje ikke sammenlignbart. Eller muligens er det sammenlignbart. Kanskje hun ser på deg som litt stakkarslig (hun vil aldri innrømme dette, men hennes handlinger vil vise hva hun mener). "Åh huff, stakkars deg, klarer ikke vite om du liker blonder eller ikke. Åh huff og huff, la meg hjelpe deg, jeg vet best siden jeg vet med meg selv at jeg vet best".

Anonymkode: 0259c...c2d

Nå var ingen av oss tapere på ungdomskolen. Ingen av oss mobbet eller ble mobbet. Vi hadde begge gode karakterer og var like "kule".  Like mange venner og vi var nesten aldri innblandet i typiske ungdomsskole intriger. Hun har nå en god jobb og godt betalt. Det har jeg og. Og begge er gift. Så jeg tror ikke det du sier er sant. Litt far out egentlig. Og stakkarslig ser hun meg ikke som. Jeg har alltid vært den sterkeste, alltid vært den som stiller opp for henne, og reist meg selv kjapt etter nedturen.  Hun har selv sagt at hun kunne ønske hun av og til hadde min guts. Det er meg hun ringer for å gråte til når noe er galt. 

44 minutter siden, strawberry skrev:

Støtter det de andre sier om at hun kanskje hadde en høyere sosial status på ungdomsskolen enn nå, og sliter med å tilpasse seg i voksenlivet. 

Ville også sagt som de over her, "hvorfor snakker du så mye om ungdomsskoletiden? Det er lenge siden, folk endrer seg." Jeg er også LANGT ifra den samme som jeg var på ungdomsskolen! 

Vil si hun har høyere status nå enn på ungdomsskolen. Hun er veldig godt likt og er en veldig god og snill person. 

 

Anonymkode: 532d5...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du unnskylder henne. Siden i åpningsposten sier du at hun sammenligner deg så mye med hvordan du var på ungdomsskolen, mens i sisteposten så sier du at hun er en veldig god og snill person med god karriere, og at du hadde den "sosiale seieren" på ungdomsskolen.

Om hun er så god som du sier, og at dere begge er så vel etablert i voksenlivet som du sier, burde det være null problem å snakke med henne om det. Ikke vet du hva hun ser på deg som, eller hvordan hun så på deg som med mindre det har spesifikt vært tema, noe sisteposten din ikke hinter til at det har vært.

Så jeg skjønner ærlig talt ikke hva du ønsker å få ut av tråden, annet enn generell frustrasjonsblogging - som forøvrig er greit.

Anonymkode: 0259c...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...