Gå til innhold

Dere som er veganere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere med mat når dere er på besøk eller spiser ute ?

Anonymkode: 79f46...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg vegetar men møter noe av de samme utfordringene så svarer..

På besøk; snakker med vertskapet på forhånd og evnt tilbyr å bringe medbragt.

På restaurant: vi drar ofte på restauranter som tilbyr vegetar og eller vegansk 

Anonymkode: f5610...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kelner om det er mulig å lage en rett uten f.eks. baconbiter o.l. hvis det ikke er et vegetar alternativ på menyen. Eller så velger jeg bare det som er vegetar eller vegan på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lettere å være vegetar enn vegan.Før jeg gikk over fra vegetar til vegan var det null stress å spise ute.Krevde ingen planleggning what so ever,men som veganer kreves det litt mer planlegging.Men det er fult mulig.Nå finnes det jo flere og flere steder som tilbyr veganske retter og gjør de ikke det kontakter jeg bare spisestedet på fohånd og spør hva de kan tilby meg. Skal jeg på besøk så tilbyr jeg med alltid å ta med noe selv,men som oftes opplever jeg at verten ordne noe til meg.Det er jo ikke komplisert å lage noe vegansk :)

Anonymkode: 0ffad...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt så moderne å være veggis i dag at det ikke bør være problemer å finne en plass der de har dette alternativet. De som blir inviterer kjenner sannsynligvis gjesten godt nok til å by på noe annet. I bryllup for eksempel.

Anonymkode: 0d593...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vegetarianer, men er allergisk mot egg, laktose, hvete og mye mer. Men det går faktisk fint å spise ute. De fleste kokker, klarer å lage noe jeg kan spise. Skal jeg bort tilbyr jeg meg alltid å ta med mat. Er det bryllup eller lignende, så tar jeg kontakt i god tid, og hører hva mulighetene er. Jeg kan godt spise potet og grønnsaker jeg, er ikke vanskelig.

Anonymkode: 80177...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...