Gå til innhold

Lar dere barnehagebarna deres bruke neglelakk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe annet å bruke kosmetikk mener jeg da. Klær og ting til å organisere håret med har jo også en praktisk årsak. Men jeg er enig i at mange kan roe ned på prinsessekjoler etc.

 

ts

Anonymkode: 6e56c...99c

Mange av klærne og skoene småjenter går i er alt annet enn praktiske... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja visst får begge mine jenter neglelakk om de ønsker det. Yngste er bare 2 år så hun har ikke spurt om det enda, men eldste på 7 år får rett som det er. 

Angående kjemikalier i neglelakk; Jeg kjøper kun trygge merker. Favoritten vår er Piggy Paint. 

Og ingen av de har problemer med å leke ute og bli møkkete,  neglelakk hindrer ikke akkurat det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

Mange av klærne og skoene småjenter går i er alt annet enn praktiske... 

Det er jeg enig i, er ikke fan av det heller.

 

ts

Anonymkode: 6e56c...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med det sier jeg bare, kan love deg at de gjør mye bak ryggen din som du ikke vet om.

Anonymkode: 643d5...d3b

Beklager men jeg stoler mer på mine jenter enn på en som skjuler seg bak AB funksjonen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe annet å bruke kosmetikk mener jeg da. Klær og ting til å organisere håret med har jo også en praktisk årsak. Men jeg er enig i at mange kan roe ned på prinsessekjoler etc.

 

ts

Anonymkode: 6e56c...99c

Du skrev I hi at du ikke ville være kjipt mor. Vel, du er den kjipeste av de kjipe mødrene. Kjapt sagt er du den kjipe dronninga I kjip mamma land. 

Anonymkode: e8050...e9a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min synes neglelakk er såå fint, men hun godtar svaret at hun skal få lov når hun blir 12 år. Den alderen kom fordi datteren til en venninne av meg var 12 år da datteren min fattet interesse for neglelakk, så når svaret var at hun måtte være like gammel som Nora, så var det greit:fnise: Da blir det økologisk neglelakk uten noen farlige ting, som jeg  bruker selv også. 

Anonymkode: 64e40...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev I hi at du ikke ville være kjipt mor. Vel, du er den kjipeste av de kjipe mødrene. Kjapt sagt er du den kjipe dronninga I kjip mamma land. 

Anonymkode: e8050...e9a

Ja det er jo en del av det å være mor å tåle å være litt kjip en gang i blant. Ikke gøy men noe man må tåle.

ts

Anonymkode: 6e56c...99c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage selv og vi hadde aldri lakkert ungenes negler. Det finnes ikke neglelakk i barnehagen heller (hvorfor skulle det gjøre det? Det er opp til foreldrene å bestemme sånt.)  Mine egne barn (gutt og jente) har hatt neglelakk en gang i blant uten at jeg synes det gjør noe.  Både voksenneglelakk og barneneglelakk. 

Anonymkode: b974c...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neglelakk er ingenting av drt du nevner men det er et pyntepress ( i alle fall i vår bhg.) de er veldig opptatt av å være pene og pynte seg, i 2-4års alder, drt syntes jeg er trist.

 

ts

Anonymkode: 6e56c...99c

Hvorfor er det trist at noen barn er opptatt av å pynte seg? Det er jo ikke som om det er det eneste de driver med. Kan ikke barn både få lov å klatre i trær, grave i sandkassa og gå med neglelakk? Det er ingen som helst pyntepress i vår barnehage. Barna går like gjerne i ullundertøy innendørs som rosa kjole. Noen har smykker, noen har neglelakk, noen har fletter og hårspenner, noen har bustehår, noen har merkeklær, noen har kjedebutikklær. Noen liker best puslespill, noen vil bygge, noen husker og noen lager sølekaker. Barn er forskjellige og jeg synes det skal være rom for alle, også de som liker å pynte seg. 

Endret av Arkana
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
11 timer siden, QQbaby skrev:

Jeg ville gjort det, de er tross alt bare barn en gang :lillesky2:

For neglelakk er noe man bare bruker når man er barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Jeg syns neglelakk stiller seg i en litt annen kategori enn sminke. Neglelakk er i mine øyne mer uskyldig. Jeg finner argumenter på begge sier, men heller mot at unger bør vente med å pynte på kroppen sin slik voksne kvinner gjør før de er litt eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg reagert veldig på om en ansatt i barnehagen hadde tatt på mitt barn kosmetikk. Håper du spør foreldrene først.

 

TS

Anonymkode: 6e56c...99c

I vår bhg gjør de dette innimellom, vi blir ikke spurt. Jeg syntes d var litt rart første gang jeg så det, sjokk rosa😂 Men bestemte meg for ikke å si noe, barna syntes det var såååå stas. Hjemme får min datter på 5 år kun bruke neglelakk for barn, slik man vasker eller river av. Jeg er ikke så glad i å bruke lakkfjerner på henne.

Anonymkode: 83ad2...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg syns neglelakk stiller seg i en litt annen kategori enn sminke. Neglelakk er i mine øyne mer uskyldig.

Det synes jeg også. Sminke vil hun ikke få bruke på lenge selv om jeg synes neglelakk en gang i blandt er greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har spansk og fransk familie og da blir det helt naturlig at jentene har negllakk og øredobber fra de er 4 år : - ) 

Anonymkode: c56e0...883

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Newroz skrev:

For neglelakk er noe man bare bruker når man er barn? 

Nei? Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Arkana skrev:

Hvorfor er det trist at noen barn er opptatt av å pynte seg? Det er jo ikke som om det er det eneste de driver med. Kan ikke barn både få lov å klatre i trær, grave i sandkassa og gå med neglelakk? Det er ingen som helst pyntepress i vår barnehage. Barna går like gjerne i ullundertøy innendørs som rosa kjole. Noen har smykker, noen har neglelakk, noen har fletter og hårspenner, noen har bustehår, noen har merkeklær, noen har kjedebutikklær. Noen liker best puslespill, noen vil bygge, noen husker og noen lager sølekaker. Barn er forskjellige og jeg synes det skal være rom for alle, også de som liker å pynte seg. 

Fordi det ( i vår barnehage i alle fall) kun går ut over jentene. Jentene seg i mellom er veldig opptatt av å være pene og pyntet. Dette skjønnhetspresset skulle vi gjerne sluppet i barnehagen, det kommer tids nok senere. Det er ikke så stort 'rom' for å ikke pynte seg. 

 

Ts

Anonymkode: 6e56c...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lipgloss
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å hell det over hånda de for så å gni på det. Da har du det faktisk overalt.  Nå vet ikke jeg hvordan andre ab bruker her opplevde det, men har selv sølt neglelakk på hele meg i voksen alder.

Anonymkode: 553a2...eba

....? på hele deg 😂😂😂.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det ( i vår barnehage i alle fall) kun går ut over jentene. Jentene seg i mellom er veldig opptatt av å være pene og pyntet. Dette skjønnhetspresset skulle vi gjerne sluppet i barnehagen, det kommer tids nok senere. Det er ikke så stort 'rom' for å ikke pynte seg. 

 

Ts

Anonymkode: 6e56c...99c

Det ser da generelt ut som at jenter og kvinner i det norske samfunn ikke holder på med skjønnhetspress?!

Norske kvinner og jenter går da med fritidsklær, allvær og lite sminke/ingen sminke-og er ingen tradisjon for å føne håret hos frisøren (koster jo millioner). 

Anonymkode: c56e0...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I vår bhg gjør de dette innimellom, vi blir ikke spurt. Jeg syntes d var litt rart første gang jeg så det, sjokk rosa😂 Men bestemte meg for ikke å si noe, barna syntes det var såååå stas. Hjemme får min datter på 5 år kun bruke neglelakk for barn, slik man vasker eller river av. Jeg er ikke så glad i å bruke lakkfjerner på henne.

Anonymkode: 83ad2...805

Man MÅ ikke bruke neglelakkfjerner på barna. Det forsvinner jo av seg selv etter hvert. Og avskallet lakk på en liten jente er vel ikke "motekrise"...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har spansk og fransk familie og da blir det helt naturlig at jentene har negllakk og øredobber fra de er 4 år : - ) 

Anonymkode: c56e0...883

Hull i ørene på småbarn kan jeg skjønne at noen er i mot. Ser jo også jenter som er alt for små til å ønske seg det selv ha hull i ørene. Men at noen skal synes neglelakk er noen stor sak,  skjønner jeg ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...