Gå til innhold

Lar dere barnehagebarna deres bruke neglelakk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist lesning at så få tar dette seriøst. 

Anonymkode: 553a2...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på den alderen var det ei jente som ble innlagt på barneavdelingen fordi hun fikk neglelakk over hele seg. Dropp det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men bruker ikke selv heller så aldri vært noe problem.  Bruker heller ikke sminke så sluppet mas om det også. 

Anonymkode: ac781...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mi fått neglelakk når hun har spurt etter det selv. Tørr neglelakk gir ikke allergi hos andre.

Anonymkode: 9a633...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Da jeg var på den alderen var det ei jente som ble innlagt på barneavdelingen fordi hun fikk neglelakk over hele seg. Dropp det. ;) 

Neglelakk over hele seg? Lurer på hvor liten den ungen var evt hvor stor beholder den neglelakken var i... Det er noen milliliter neglelakk i en glass...

Anonymkode: 9a633...932

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Da jeg var på den alderen var det ei jente som ble innlagt på barneavdelingen fordi hun fikk neglelakk over hele seg. Dropp det. ;) 

Neglelakk over hele seg? Vel er barn små, men husk og på at neglelakkglassene er enda mindre. Klarer ikke få store deler av kroppen dekket med neglelakk ut av en liten flaske. 

Jeg har opplevd at et barn jeg kom på besøk til hadde lekt med neglelakk, og griset til hender og ansikt, men det var uproblematisk å få fjernet med våtservietter og resten med neglelakkfjerner. Huden til barnet tok ingen skade. Barnet hadde gått i flere timer med lakken på huden. (Og moren fikk seg en prat bed barnevernet etterpå.)

Så overdriv med måte. 

Anonymkode: 0a549...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neglelakk over hele seg? Lurer på hvor liten den ungen var evt hvor stor beholder den neglelakken var i... Det er noen milliliter neglelakk i en glass...

Anonymkode: 9a633...932

Prøv å hell det over hånda de for så å gni på det. Da har du det faktisk overalt.  Nå vet ikke jeg hvordan andre ab bruker her opplevde det, men har selv sølt neglelakk på hele meg i voksen alder.

Anonymkode: 553a2...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neglelakk over hele seg? Lurer på hvor liten den ungen var evt hvor stor beholder den neglelakken var i... Det er noen milliliter neglelakk i en glass...

Anonymkode: 9a633...932

 

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neglelakk over hele seg? Vel er barn små, men husk og på at neglelakkglassene er enda mindre. Klarer ikke få store deler av kroppen dekket med neglelakk ut av en liten flaske. 

Jeg har opplevd at et barn jeg kom på besøk til hadde lekt med neglelakk, og griset til hender og ansikt, men det var uproblematisk å få fjernet med våtservietter og resten med neglelakkfjerner. Huden til barnet tok ingen skade. Barnet hadde gått i flere timer med lakken på huden. (Og moren fikk seg en prat bed barnevernet etterpå.)

Så overdriv med måte. 

Anonymkode: 0a549...e50

 

"Hele seg" er et uttrykk for at hun fikk neglelakk både her og der. Det kan godt hende at hun fikk en allergisk reaksjon som gjorde at det ble såpass alvorlig, men likevel; hvorfor skal små barn drive å pynte neglene sine? Hva er det godt for? 

De burde heller være ute og skitne til neglene enn å sitte inne og pynte seg. De er BARN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neglelakk over hele seg? Vel er barn små, men husk og på at neglelakkglassene er enda mindre. Klarer ikke få store deler av kroppen dekket med neglelakk ut av en liten flaske. 

Jeg har opplevd at et barn jeg kom på besøk til hadde lekt med neglelakk, og griset til hender og ansikt, men det var uproblematisk å få fjernet med våtservietter og resten med neglelakkfjerner. Huden til barnet tok ingen skade. Barnet hadde gått i flere timer med lakken på huden. (Og moren fikk seg en prat bed barnevernet etterpå.)

Så overdriv med måte. 

Anonymkode: 0a549...e50

Bra at barnevernet ble involvert. Ser ut som det er mange foreldre som skulle hatt en pekepinn og litt hjelp til å forstå dette med at barn ikke bør bruke slike ting.

Anonymkode: 553a2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QQbaby skrev:

Jeg ville gjort det, de er tross alt bare barn en gang :lillesky2:

Nei, jeg ville ikke gjort det, de er tross alt bare barn en gang.

Anonymkode: e85e8...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommee til å få når hun spør om det. Jeg bruker det aldri selv, og hun har ikke gitt utrykk for at hun ønsker å prøve det, hun vet nok ikke hva det er for noe heller. 

Når hun vil bruke det kommer vi til å bruke sprell sin, den er uten giftstoffer, beregnet på barn og kan vaskes vekk med varmt vann :-)

Anonymkode: 0dd0d...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, bobleplast_ skrev:

De burde heller være ute og skitne til neglene enn å sitte inne og pynte seg. De er BARN.

Jenta mi på 4 gjør begge deler, det vil jeg tro de fleste unger på den alderen gjør? Hun har glitter på fingrene, og var nettopp ute og lukte i hagen med meg. Hun grov i jorda for å finne snegler og makk, og brydde seg ikke om at hun fikk møkk under neglene og at neglelakken ramlet av. Hadde hun vært ei jåledukke, ville jeg nok ikke vært like liberal med neglelakken.

Anonymkode: f9b7e...162

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i barnehage og lakker neglene til barna en sjelden gang... sånn fordi de syns det er kjekt. Gutter og jenter får neglelakk. 

Anonymkode: 3434a...957

Det hadde jeg reagert veldig på om en ansatt i barnehagen hadde tatt på mitt barn kosmetikk. Håper du spør foreldrene først.

 

TS

Anonymkode: 6e56c...99c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lipgloss

ser ikke noe grunn for å nekte barnet det,hvorfor hører ikke neglelakk hjemme på et barn,det har jo ikke noe med sexualisering å gjøre i det hele tatt,er jo bare morro å gøy å leke lit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lipgloss skrev:

ser ikke noe grunn for å nekte barnet det,hvorfor hører ikke neglelakk hjemme på et barn,det har jo ikke noe med sexualisering å gjøre i det hele tatt,er jo bare morro å gøy å leke lit

Det har jo litt det. Det syntes jeg all kosmetikk har. Det handler om å sende signaler om at utseende er viktig (spesielt til små jenter som jo stadig får høre hvor søte de er). 

 

TS

Anonymkode: 6e56c...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neglelakk over hele seg? Vel er barn små, men husk og på at neglelakkglassene er enda mindre. Klarer ikke få store deler av kroppen dekket med neglelakk ut av en liten flaske. 

Jeg har opplevd at et barn jeg kom på besøk til hadde lekt med neglelakk, og griset til hender og ansikt, men det var uproblematisk å få fjernet med våtservietter og resten med neglelakkfjerner. Huden til barnet tok ingen skade. Barnet hadde gått i flere timer med lakken på huden. (Og moren fikk seg en prat bed barnevernet etterpå.)

Så overdriv med måte. 

Anonymkode: 0a549...e50

Barnevernet pga et lite uhell som barnet ikke tok skade av? I så fall burde vel de fleste foreldre kvalifisere til en prat med barnevernet... 

Anonymkode: c05a8...441

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo litt det. Det syntes jeg all kosmetikk har. Det handler om å sende signaler om at utseende er viktig (spesielt til små jenter som jo stadig får høre hvor søte de er). 

 

TS

Anonymkode: 6e56c...99c

Da burde ikke småjenter ha langt hår, pynte håret med sløyfer og spenner,  gå med kjoler eller ballerinasko heller? Kun joggedresser i nøytrale farger ig fornuftige sko? Ser ikke helt den prinsippielle forskjellen mellom neglelakk og annen pynting. Neglenakk hemmer jo heller ikke leken til barnet,  i motsetning til klær og sko det er vanskelig å bevege seg i,  eller som de må være forsiktige så de ikke skitner til/ødelegger...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo litt det. Det syntes jeg all kosmetikk har. Det handler om å sende signaler om at utseende er viktig (spesielt til små jenter som jo stadig får høre hvor søte de er). 

 

TS

Anonymkode: 6e56c...99c

når det gjelder barn så handler ikke neglelakk om det,hadde du sminket henne og gjort henne om til noe hun ikke er så kan jeg være enig da jeg syns det er sykt,men litt lakk på neglene er da helt uskyldig og helt sikkert veldig morro for ditt barn,ikke nekt henne slike små gleder i livet,husk det er de små gledene som er de store gledene faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bekymrer seg for allergi og farlige kjemikalier,  så er jo det langt mer enn neglelakk. Vi omgir oss med det på alle kanter. Såper, shampoer,  solkrem,  andre kremer,  vaskemidler,  tøymyknere (ihvertfall totalt unødvendig) mm. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg som den kjipe moren, men jeg ønsker ikke at 4 åringen min skal få neglelakk. Ser det er flere i barnehagen som har det og min maser veldig. Ikke at jeg er så redd for kjemikalier eller noe, men jeg syntes det ikke hører hjemme på et lite barn. Hva syntes dere?

Anonymkode: 6e56c...99c

Hva slags skade kan litt neglelakk gjøre? Da min jente var ca 14 mnd satt hun og plukket på mine negler, med strålende øyne utbrøt hun "fiiin!" Så jeg lakket neglene på henne også, og hun satt resten av dagen å beundret hendene og gjentok "fiiin!" 

Kan ikke se at hun har tatt noen skade av det. Hvorfor skal ikke små barn få lov til å pynte seg og være litt forfengelig om de vil?

Ja, jeg synes du er kjip. Hva er du redd for? At hun skal starte som glamourmodell når hun blir voksen? La nå jenta få neglelakk om hun har lyst! Det er farligere å oppholde seg i barnehagen enn å lakke neglene! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...