Gå til innhold

Vaktselskap - de måtte låse meg inn hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mistet nøkkelen min, og ringte vaktselskapet for å høre om pris for å få låst meg inn hjemme. De anga en eksakt pris, og jeg godtok den. De kom dermed ganske øyeblikkelig og låste opp døren til meg.

Halvannen måned etter får jeg faktura. Den er altså omtrent dobbel pris av hva jeg fikk oppgitt per telefon da jeg ringte den gang. Grunnprisen var nesten 150 kr dyrere enn hva jeg fikk oppgitt, i tillegg kom fakturagebyr pluss andre typer avgifter slik at totalprisen på tjenesten ble nesten dobbelt så dyr som jeg fikk oppgitt muntlig på telefon.

Er dette lovlig? Når jeg ringer for å høre hva en slik tjeneste koster regner jeg med å få totalprisen på tjenesten, og ikke halvprisen på tjenesten.

Håper noen kan klarne opp i dette. Skal selvsagt ringe de selv neste uke, men greit å få synspunkter på om jeg er helt på bærtur om jeg mener de har gjort noe galt.

Anonymkode: 1f0ef...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Cicero skrev:

Jeg hadde ikke betalt mer enn avtalt på forhånd, med unntak av fakturagebyret, da. 

Men selv fakturagebyret mener jeg de burde opplyst om når jeg spurte om pris? Jeg trodde kanskje de ville sendt faktura elektronisk, og om den kom per post regnet jeg ikke med at det kom med gebyr ettersom de ikke hadde oppgitt dette.

Anonymkode: 1f0ef...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men selv fakturagebyret mener jeg de burde opplyst om når jeg spurte om pris? Jeg trodde kanskje de ville sendt faktura elektronisk, og om den kom per post regnet jeg ikke med at det kom med gebyr ettersom de ikke hadde oppgitt dette.

Anonymkode: 1f0ef...b22

Joda, men et fakturagebyr er såpass lite, og noe du egentlig burde ha tenkt på selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vaktselskapet har masterkee  til sameier/brl. Så er pris på innløsning avtalt med styret og der skal være info fra styret om pris og prosedyre for innlåsning fra styret. 

Har du inngått privat avtale om oppbevaring av ekstra nøkkel hos vaktselskap så har du og fått avtale om pris. 

Men dette er vel ditt minste problem når du har mistet nøkkel så er vel innlåsningen din minste faktura? Du har vel fått endret låsens sylinder og varslet  brl/sameiet/gårdeier? 

Anonymkode: d5d4c...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...