Gå til innhold

Skattelistene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er inntekten på skattelistene riktige?

Jeg vet om folk sier de tjenere det og det, men når man sjekker skattelistene så tjener de mye mye mindre.

Anonymkode: 893af...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inntekten er riktig, men det er ikke bruttoinntekt som står der. Det er det som kalles for alminnelig inntekt, eller det mer forståelige begrepet skattbar inntekt. Det er brutto lønn minus alle fradrag. Med mindre man vet hvilke og hvor store fradrag en person har så kan man ikke finne personens bruttoinntekt via skattelistene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter all fradrag fra lån osv er tatt fra, så kanskje du har brutto inntekten riktig? Hva skal du sette opp det for da, når ingenting er riktig.

Anonymkode: 893af...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er inntekten på skattelistene riktige?

Jeg vet om folk sier de tjenere det og det, men når man sjekker skattelistene så tjener de mye mye mindre.

Anonymkode: 893af...b6d

:laugh: ikke så skarp du! 

Anonymkode: 4b792...bc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:laugh: ikke så skarp du! 

Anonymkode: 4b792...bc1

Er vel ikke den skarpeste du heller antar jeg :D

Anonymkode: 893af...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så etter all fradrag fra lån osv er tatt fra, så kanskje du har brutto inntekten riktig? Hva skal du sette opp det for da, når ingenting er riktig.

Anonymkode: 893af...b6d

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, rett og slett. Tallene på skattelisten er riktige. Det er ikke noe man setter opp selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så etter all fradrag fra lån osv er tatt fra, så kanskje du har brutto inntekten riktig? Hva skal du sette opp det for da, når ingenting er riktig.

Anonymkode: 893af...b6d

Hvis du tenker på at noen tidligere vist brutto inntekt når de la ut skattelistene for noen år siden, var dette kun vill gjetting basert på et gjennomsnittlig utvalg av fradrag. Stemte kanskje for 1 av 100 personer.

Anonymkode: 81a11...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...