Gå til innhold

Frisører! Hva betyr håfargekodene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det første tallet er hvor mørk eller lys fargen er og at 3 som tall nummer to betyr gyldne toner men hva med når det er to eller flere tall etter det første? :sprettoy:

Hva er f.eks forskjellen på 8.3, 834 og 8304? Og hva er forskjellen på 630 og 6354? :klo: 

Anonymkode: 9daaa...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.kk.no/mote/dette-betyr-tallene-på-hjemmefargen-30098

8.3 er en da en gylden blond. 

834 blir det samme som 8.34 en blond med gylden rød kobber/varm farge. 

630 blir det samme som 6.3 Lys gylden brun.  

Lorèal bruker 630 og 834 nummer. De har bare kuttet ut punktum etter første tallet. 

8304 og 6354 har jeg ikke sett før, så litt usikker der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MissPierce skrev:

http://www.kk.no/mote/dette-betyr-tallene-på-hjemmefargen-30098

8.3 er en da en gylden blond. 

834 blir det samme som 8.34 en blond med gylden rød kobber/varm farge. 

630 blir det samme som 6.3 Lys gylden brun.  

Lorèal bruker 630 og 834 nummer. De har bare kuttet ut punktum etter første tallet. 

8304 og 6354 har jeg ikke sett før, så litt usikker der.

Tusen takk for svar! Jeg har farget håret hos to forskjellige frisører og jeg syns liksom at begge sa noe med 8.3 men den ene gangen ble håret mitt en fin gylden farge og den andre gangen ble det oransjeaktig :klo: Hun som farget det oransjeaktig sa bare 8.3 så jeg tenkte det kunne være et ekstra tall bak på den gyldne fargen:P 

Anonymkode: 9daaa...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Jeg har farget håret hos to forskjellige frisører og jeg syns liksom at begge sa noe med 8.3 men den ene gangen ble håret mitt en fin gylden farge og den andre gangen ble det oransjeaktig :klo: Hun som farget det oransjeaktig sa bare 8.3 så jeg tenkte det kunne være et ekstra tall bak på den gyldne fargen:P 

Anonymkode: 9daaa...822

Blandingsforhold har jo også noe å si. Så mulig hun brukte for mye av 3 i forhold til mengden 8.

Noen frisøren er jo flinkere til coloring enn andre. Vet noen frisør kjeder videreutdanner sine frisører enten som colorister eller stylister. Å det er en grunn til det ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

Blandingsforhold har jo også noe å si. Så mulig hun brukte for mye av 3 i forhold til mengden 8.

Noen frisøren er jo flinkere til coloring enn andre. Vet noen frisør kjeder videreutdanner sine frisører enten som colorister eller stylister. Å det er en grunn til det ☺️ 

Ja, kanskje det er forklaringen! :) 

Anonymkode: 9daaa...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...