Gå til innhold

Deodorant: Når Stop24 ikke er nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har altså det noe ubehagelige problemet at jeg svetter en del. Jeg har prøvd et utall forskjellige deodoranter og kastet for en stund siden inn håndkleet og kjøpte Stop24 på apoteket. Det er uten tvil den beste deodoranten jeg har eid, den hjelper godt både på lukt og fuktighet, men dessverre skulle jeg ønske det fantes noe enda sterkere, da jeg omtrent ikke kan gå med tettsittende plagg pga. svetteringene som utvilsomt kommer under armene.

Er det noen som vet om en deodorant (eller noe som helst) som kan hjelpe?

Anonymkode: ba286...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aluminiumklorid hos apotek. Du må spørre spesifikt etter det i kassen. Det er veldig sterkt, så du bruker det kun to ganger i uken. Neste skritt etter det er å lamme svettekjertlene med botox.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yerka på HM, inneholder også aluminum. Eneste som virker på meg :) Beste er at etter man bruker det en stund så produserer man mindre svette 

Anonymkode: 52145...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Professor Orm skrev:

Aluminiumklorid hos apotek. Du må spørre spesifikt etter det i kassen. Det er veldig sterkt, så du bruker det kun to ganger i uken. Neste skritt etter det er å lamme svettekjertlene med botox.

Yes. Denne! Helt super :)

Anonymkode: da43b...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å være obs på at langvarig bruk av aliminuimdeo er kreftframkallende

Anonymkode: 48b9d...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit å være obs på at langvarig bruk av aliminuimdeo er kreftframkallende

Anonymkode: 48b9d...754

Greit å være obs på at det finnes mange som sprer skremselsmyter på nett. Dette stemmer ikke. 

Anonymkode: 35aaf...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit å være obs på at det finnes mange som sprer skremselsmyter på nett. Dette stemmer ikke. 

Anonymkode: 35aaf...e96

Hvordan vet du det? Har du noe å vise til? Selv har jeg brukt denne deoranten for mange år siden men sluttet og gikk over til antiperspirant i stedet, har brukt det i mange år, men sluttet i fjor da jeg leste så ble veldig usikker! 

Anonymkode: 42e61...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? Har du noe å vise til? Selv har jeg brukt denne deoranten for mange år siden men sluttet og gikk over til antiperspirant i stedet, har brukt det i mange år, men sluttet i fjor da jeg leste så ble veldig usikker! 

Anonymkode: 42e61...363

Hvis du ikke tør bruke deo, så bør du heller ikke barbere deg under armene, for å si det slik... https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=19561:brystkreft-av-deodorant&catid=156:kreft&Itemid=523 

 

Anonymkode: 35aaf...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! :goodbye:Da har jeg noen muligheter jeg kan prøve :) 

Anonymkode: ba286...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips jeg hørte fra en hudlege var å påføre deodorant om kvelden (altså, ikke om morgenen slik de fleste gjør). Synes selv ar det hjelper. Verdt å prøve før du forsøker sterkere lut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så store problemer med for mye svette redet sikkert en god grunn til å prøve botox.

Anonymkode: 17d76...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om aliminiumsklorid. Stop 24 fungerte ikke på meg engang, men aliminiumsklorid fungerer kjempebra. Påfører et par ganger i uka, svetter absolutt ingenting under armene. Ikke når jeg trener heller.

Anonymkode: feeb3...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helsedeodoranten er veldig bra. Naturlig deo og antiperspirant uten lukt. 

Anonymkode: df631...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helsedeodoranten er veldig bra. Naturlig deo og antiperspirant uten lukt. 

Anonymkode: df631...239

Men den minsker ikke svette, forsto det slik at det var mengde svette som var problemet. Salter vil i de fleste tilfeller nøytralisere lukt ja.

Anonymkode: 17d76...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Mange skryter av aluminiumsklorid, så jeg tenker kanskje å prøve det! Er det denne dere bruker? Eller gidder noen eventuelt å legge ut riktig bilde? :)

Anonymkode: ba286...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mange skryter av aluminiumsklorid, så jeg tenker kanskje å prøve det! Er det denne dere bruker? Eller gidder noen eventuelt å legge ut riktig bilde? :)

Anonymkode: ba286...dc5

Det er denne ja! Brukte den før, men nå har jeg ikke behov lenger. Påføres på kvelden noen ganger i uken, men pass på å ikke barbere deg først (det svir!) og smør gjerne med fuktighetskrem siden alkoholen kan tørke ut huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...