Gå til innhold

Tror naboen har tegnet opp sitt eget parkeringsforbudt sone


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en bygård i Oslo sentrum. Utenfor nabooppgangen redet nå plutselig kommet hvite streker i asfalten ( sprayet ikke malte) og en krøllete parkering forbudt tegn. Er dere noe Oslo kommune kan ha satt opp, eller er det naboensom har tatt seg til rette og ikke ønsker at noen skal parkere forran deres inngang? Noen måte å finne ut av det på? 

Anonymkode: 66f55...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i en bygård i Oslo sentrum. Utenfor nabooppgangen redet nå plutselig kommet hvite streker i asfalten ( sprayet ikke malte) og en krøllete parkering forbudt tegn. Er dere noe Oslo kommune kan ha satt opp, eller er det naboensom har tatt seg til rette og ikke ønsker at noen skal parkere forran deres inngang? Noen måte å finne ut av det på? 

Anonymkode: 66f55...2bf

Kontakt Bymiljøetaten og hør. De burde ha oversikt

Anonymkode: de8f6...b3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Høres ut som klassisk nabo som tar seg til rette. Hadde en sånn hos meg og som laget seg en egen parkering for el-bil :P Han hadde virkelig gjort seg flid med prosjektet også. I gaten vår er det veldig vanskelig å få parkeringsplass,så han syntes visst han var lur. Heldigvis fikk han pålegg om å  fjerne hærverket sitt da nabokonen ringte de rette instanser og forhørte seg :ler: 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cicero skrev:

Tviler. Jeg hadde parkert der på pur faen. 

Fristende! Men tenk om det er kommunen som bare har sprayet før de skal male da... parkeringsvaktene elsker gata vår...

 

ts

Anonymkode: 66f55...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

:laugh: kontakt etaten og film det! Herregud høres ut som naboen har prøvd seg gitt! Kommunen (Oslo) opererer ikke så uproft på dette, de elsker skilt og bøter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fristende! Men tenk om det er kommunen som bare har sprayet før de skal male da... parkeringsvaktene elsker gata vår...

 

ts

Anonymkode: 66f55...2bf

Jo'a, men krøllete skilt? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i en bygård i Oslo sentrum. Utenfor nabooppgangen redet nå plutselig kommet hvite streker i asfalten ( sprayet ikke malte) og en krøllete parkering forbudt tegn. Er dere noe Oslo kommune kan ha satt opp, eller er det naboensom har tatt seg til rette og ikke ønsker at noen skal parkere forran deres inngang? Noen måte å finne ut av det på? 

Anonymkode: 66f55...2bf

Ja, ring Oslo kommune, eller ta bilde av saken og send en epost til Oslo kommune. 

Anonymkode: bf905...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fristende! Men tenk om det er kommunen som bare har sprayet før de skal male da... parkeringsvaktene elsker gata vår...

 

ts

Anonymkode: 66f55...2bf

Om parkeringsvaktene ofte kontrollerer gata, så er sjansen også der for at de vil reagere på det hjemmesnekrede forbudet. Jeg har ikke peiling, men jeg tviler på at det er lov å sette opp egne skilt og streker :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cicero skrev:

Tviler. Jeg hadde parkert der på pur faen. 

For et hatefullt innlegg! 

Anonymkode: 51c28...21a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et hatefullt innlegg! 

Anonymkode: 51c28...21a

Hitler. 

Edit: Skal ikke lage flere innlegg av hensyn til tråden, men chill'a, AB. 

Endret av Cicero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cicero skrev:

Hitler. 

Når skal disse hatefulle innleggene modereres bort!?

Anonymkode: 51c28...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Cicero skrev:

Jo'a, men krøllete skilt? :P 

nei ikke et skilt, det er spraymalt et krøllete parkerings forbudt merke på veien. Jeg lurer på om det er noe kommunen kan ha gjort som en midlertidig løsning, før de maler? 

 

TS

Anonymkode: 66f55...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nei ikke et skilt, det er spraymalt et krøllete parkerings forbudt merke på veien. Jeg lurer på om det er noe kommunen kan ha gjort som en midlertidig løsning, før de maler? 

 

TS

Anonymkode: 66f55...2bf

Tviler. Da hadde de vel hengt opp en lapp med stempel og greier. 

Men det er jo bare å ringe inn og høre, og parkere bilen med god samvittighet hvis det er naboen som skaper seg. :) 

Endret av Cicero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nei ikke et skilt, det er spraymalt et krøllete parkerings forbudt merke på veien. Jeg lurer på om det er noe kommunen kan ha gjort som en midlertidig løsning, før de maler? 

 

TS

Anonymkode: 66f55...2bf

Sjekket du ikke linken? Her prøver man å hjelpe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Sjekket du ikke linken? Her prøver man å hjelpe... 

Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal se etter.

Kanskje jeg utrykker meg litt dårlig. Det er altså en inngang til en bygård ( ikke innkjøring) som noen har sprayet et parkering forbudt merke i asfalten foran, men en trek på hver side for å markere hvor biler ikke kan parkere.

 

ts

Anonymkode: 66f55...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom naboen selv har tegnet på kommunal grunn vil han få pålegg om å fjerne dette. Det er uansett ikke lov å parkere foran inn-/utkjørsel. Ta en telefon eller send en mail til kommunen.

Anonymkode: 0013d...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvem som eier grunnen og hvem som administrerer parkering o.l. der.

Her jeg bor eier jeg grunnen ut til midten av en kommunal vei.

Tidligere gjorde jeg tilsvarende som TS beskriver. Spesielt når det var kamp ved den lokale fotballbanen hendte det flere ganger at eiendommen var parkert inne. Kommunen aksepterte dette, særlig fordi de selv ikke ville sette opp skilt.

Men nå er veien bygget om, og er for smal til å parkere lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hetsegjengen overtar tråden så må dere huske på at det finnes inngangspartier til f.eks. blokker i Oslo som går rett ut i veien. Står det en bil der, så kommer man seg ikke ut med f.eks. barnevogner. Jeg har sett dette selv, og de bilene som alltid blokkerte ble alltid overkjørt på panseret med en fin ripete stripe fra hjulene:)

Anonymkode: a0aaf...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...