Gå til innhold

Alle som spiser Cottage Cheese: hvordan er holdbarheten på åpnet boks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å spise det så er litt kunnskapsløs merker jeg. :fnise: 

Snakker om en åpnet boks. Holder den seg et par dager? En uke? 1,5 uke?

(Jeg spiser originalen, ikke mager, hvis det skulle ha noe å si.)

Vil den skille seg eller noe? Vil den rett og slett mugne? Eller vil den bare smake vondt?
Er det noe jeg kan se etter for å finne ut om den fortsatt kan spises?

Anonymkode: bd007...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kan skille seg litt, men det er bare å helle av vannet eller å blande det inn igjen i den ved å røre den. Holder i vel en uke i kjøleskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All fabrikkembalert/pakket mat regnes som ferskvare med en holdbarhet på noen dager etter at embalasjen er brutt. Noe holder seg lengre noe kortere. Lukt og smak. Cottage cheese er da ikke så svære bokser på. Den spiser du vel opp i løpet av noen dager. 

Anonymkode: d14d7...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lukter fjøs når den er for gammel, husker ikke hvor ganmel min eneste boks som kom til det stadiet var, men sikkert 1,5-2 uker.

Anonymkode: 30be4...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

og når den er for gammel så bruker du den i brøddeig eller vafler. så lenge det ikke er mugg på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg var lat som student og ryddet ikke kjøleskapet mitt på lenge. Pleie å ta med en halv boks CC med litt syltetøy og nøtter som frokost til universitetet. Visste jeg hadde en halv gammel boks CC stående, også hadde jeg en ganske nyåpna.

Joda, jeg klarte å ta feil boks. Dette merket jeg ikke før jeg var litt inni frokosten, det var liksom en rar smak på greiene. En måned for gammel CC spiste jeg. Ble ikke dårlig, men den smakte litt merkelig (ikke surt eller mygla).

Så, lukt, smak og bedøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, altflyter skrev:

Den kan skille seg litt, men det er bare å helle av vannet eller å blande det inn igjen i den ved å røre den. Holder i vel en uke i kjøleskap :)

Rør det inn! :) Den væsken som skiller seg ut er rett og slett myseprotein, dumt å helle det av.

Anonymkode: f4be4...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...