Gå til innhold

Starte "salong" hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg søker erfaringer fra folk som har startet egen salong hjemme! Jeg er utdannet sykepleier og ønsker å ta en del kurs slik at jeg man utføre skjønnhetsbehandlinger (f.eks vippeextentions, voksing, farging av bryn, negler osv). Har stort hus og et rom med egen inngang som jeg kan disponere som arbeidsplass. Har per nå 100% stilling som sykepleier, tenker at det ikke er realistisk å si opp jobben og tro jeg kan leve av denne nye ideen med en gang, men at jeg f.eks i en periode jobber 50% sykepleier og har noen dager i uken jeg utfører behandlinger hjemme. Må jo selvsagt sette av tid til kursene (som oftest går over et par dager) og øving. Noen med tips og erfaringer eller synspunkt? Alt taes i mot med takk! :D 

Tenker at av og til må man tørre å hoppe i nye ting og følge drømmen sin litt :D 

som kunde, ville du følt det var bedre/tryggere å gå tip noen som har en sykepleieutdannelse i bunnen eller har det ingenting å si?  

mvh trådstarter :)

Anonymkode: 4c4d5...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det hjelper at du er sykepleier når du skal holde på med negler,bryn og vipper. Hvorfor tror du det skulle hjelpe?

Anonymkode: 05be1...c51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det hjelper at du er sykepleier når du skal holde på med negler,bryn og vipper. Hvorfor tror du det skulle hjelpe?

Anonymkode: 05be1...c51

I alle fall mtp hygiene... Sykepleiere har det i utdannelsen sin. Til en viss grad har vel hudpleiere osv det, men ikke så nøye... Ville følt meg tryggere hos en sykepleier :)
Og hvis det er botoxinjeksjoner ville jeg definitivt følt meg tryggere hos en sykepleier.

Anonymkode: a53da...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil