Gå til innhold

Starte "salong" hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg søker erfaringer fra folk som har startet egen salong hjemme! Jeg er utdannet sykepleier og ønsker å ta en del kurs slik at jeg man utføre skjønnhetsbehandlinger (f.eks vippeextentions, voksing, farging av bryn, negler osv). Har stort hus og et rom med egen inngang som jeg kan disponere som arbeidsplass. Har per nå 100% stilling som sykepleier, tenker at det ikke er realistisk å si opp jobben og tro jeg kan leve av denne nye ideen med en gang, men at jeg f.eks i en periode jobber 50% sykepleier og har noen dager i uken jeg utfører behandlinger hjemme. Må jo selvsagt sette av tid til kursene (som oftest går over et par dager) og øving. Noen med tips og erfaringer eller synspunkt? Alt taes i mot med takk! :D 

Tenker at av og til må man tørre å hoppe i nye ting og følge drømmen sin litt :D 

som kunde, ville du følt det var bedre/tryggere å gå tip noen som har en sykepleieutdannelse i bunnen eller har det ingenting å si?  

mvh trådstarter :)

Anonymkode: 4c4d5...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det hjelper at du er sykepleier når du skal holde på med negler,bryn og vipper. Hvorfor tror du det skulle hjelpe?

Anonymkode: 05be1...c51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det hjelper at du er sykepleier når du skal holde på med negler,bryn og vipper. Hvorfor tror du det skulle hjelpe?

Anonymkode: 05be1...c51

I alle fall mtp hygiene... Sykepleiere har det i utdannelsen sin. Til en viss grad har vel hudpleiere osv det, men ikke så nøye... Ville følt meg tryggere hos en sykepleier :)
Og hvis det er botoxinjeksjoner ville jeg definitivt følt meg tryggere hos en sykepleier.

Anonymkode: a53da...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

for de eksemplene du nevner (voksing, farging av bryn, vippeextentions og negler), så hadde jeg ikke følt meg noe mer trygg på en sykepleier enn jeg hadde gjort på en barnehagelærer, søppeltømmer eller ingeniør. For andre type behandlinger, særlig behandlinger som innebærer sprøyter (botox, restylane?) er selvsagt saken en helt annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er sykepleier har ingen ting å si.. Eneste som betyr noe er at du har en god "portefølje" og fornøyde kunder. Anbefaler å kanskje velge "en ting".. Eks ikke drive med både negler og voks/vipper. Start eks med kurs i voksing/farging/forming av bryn og vipper.. Det alene er ganske mange kr i kursavgift. Ellers er det viktig for meg at det foregår hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solsmil skrev:

for de eksemplene du nevner (voksing, farging av bryn, vippeextentions og negler), så hadde jeg ikke følt meg noe mer trygg på en sykepleier enn jeg hadde gjort på en barnehagelærer, søppeltømmer eller ingeniør. For andre type behandlinger, særlig behandlinger som innebærer sprøyter (botox, restylane?) er selvsagt saken en helt annen. 

Vanlig sykepleier har ikke lov å sette botox.

Anonymkode: 05be1...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig sykepleier har ikke lov å sette botox.

Anonymkode: 05be1...c51

Neivel? Hva har det med saken å gjøre? Jeg svarte ut ifra opplysningene i hovedinnlegget, der ts skriver at hun vil ta kurs for å utføre skjønnhetsbehandlinger. Da kan man ta kurs innen injeksjonsbehandlinger så man kan sette botox, slik jeg har forstått det ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke for negler og vipper ville jeg følt det tryggere med sykepleier.

Men injeksjoner og botox selvsagt, da MÅ man vel være medisinsk utdannet, og kanskje noe sånt alternativt/kostholds/healing-relatert, da ville jeg tenkt du hadde faglig tyngde og ikke bare hadde tatt et tullekurs. 

Har dessverre ikke erfaring, men vil gjerne følge med her da mannen min har vurdert noe lignende :-) Botox og sånt altså. Eneste jeg tenkte på var om det er lov å drive næringsvirksomhet der man bor? Feks hvis det er borettslag, om de har lov til å sette noen restriksjoner der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er hudpleier og driver egen salongen, der vi har samarbeid med sykepleier som utfører botox og restylane. Du MÅ være sykepleier/tannlege eller lege for å få lov å sette botox og restylane. Ta kurs via Galderma; de er seriøse.

https://restylanenorge.no/hvem-kan-bli-behandler/

Ikke for å knuse noen drømmer, men det er mange som dropper ut av drømmen om å drive med botox/restylane ved siden av å jobbe som sykepleier på sykehus, etter kurs, da det er desverre lett å gjøre feil ved injeksjon, og du skal ha veldig stor kunnskap om nervebaner/blodårer i ansiktet. Kjenner ei som underviser i faget, og hun forteller at det er mange som legger planene fra seg. Det føles rett og slett for risikabelt å gi seg ut på dette, oppdager mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...