Gå til innhold

Jente 4 år kidnappet på kypros..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere uttale dere slik uten å ha lest om saken?!?? 

Barnet har aldri bodd i Norge. Barnet har aldri bodd med far. Barnet har bodd på Kypros nesten hele sitt liv. Mor tok med barnet på FERIE til Norge, med returbillett, for å treffe far. Så stjal far passene til de begge for å hindre de fra å dra hjem igjen, til det landet de bodde i. Mor klarte ved hjelp av id-kort å komme hjem. 

Det er kun far som har utført en kidnapping her. Og han har aldri noensinne vært noen primær omsorgsperson for dette barnet. Slike mennesker tenker kun på seg selv. Dette er ikke en oppegående far som setter barnets beste først. Og at folk her inne sprer rykter om at mor først kidnappet barnet?! Barnet har alltid hatt bosted Kypros. Det er ikke ulovlig å ta med barn hjem fra ferie. 

Anonymkode: f6579...14f

Og hvorfor fikk kvinnen 100% omsorg for barnet? Når det er meget klart og tydelig at faren også vil ta del i barnets liv? Men jeg er ganske sikker på at hun skal ha bidrag fra faren, til tross for at han ikke har sjangs til å se barnet sitt.

Anonymkode: 8f871...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Hvordan kan dere uttale dere slik uten å ha lest om saken?!?? 

Barnet har aldri bodd i Norge. Barnet har aldri bodd med far. Barnet har bodd på Kypros nesten hele sitt liv. Mor tok med barnet på FERIE til Norge, med returbillett, for å treffe far. Så stjal far passene til de begge for å hindre de fra å dra hjem igjen, til det landet de bodde i. Mor klarte ved hjelp av id-kort å komme hjem. 

Det er kun far som har utført en kidnapping her. Og han har aldri noensinne vært noen primær omsorgsperson for dette barnet. Slike mennesker tenker kun på seg selv. Dette er ikke en oppegående far som setter barnets beste først. Og at folk her inne sprer rykter om at mor først kidnappet barnet?! Barnet har alltid hatt bosted Kypros. Det er ikke ulovlig å ta med barn hjem fra ferie. 

Anonymkode: f6579...14f

Hvis mor og barnet kun var på ferie i Norge, da hun kidnappet barnet sitt tilbake til Kypros, hvorfor hadde barnet barnehageplass i Norge? 

Jeg trodde man måtte være norsk statsborger for å få bhg-plass, og det er heller ikke slik at man får plass på dagen. 

Anonymkode: 790fe...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor fikk kvinnen 100% omsorg for barnet? Når det er meget klart og tydelig at faren også vil ta del i barnets liv? Men jeg er ganske sikker på at hun skal ha bidrag fra faren, til tross for at han ikke har sjangs til å se barnet sitt.

Anonymkode: 8f871...d8e

Men kjære deg, de har jo vært sammen! De har løst sin familie ved å ikke bo i samme land. At far valgte å få barn med ei dame som er bosatt i et annet land og ikke ville flytte må jo virkelig være hans problem. De har løst det ved at mor og barn drar til Norge og treffes der. Far har selv sagt at det aldri har gått mer enn tre uker mellom hver gang de møttes. 

Han har vel sjans til å se barnet sitt om han flytter til barnets hjemland og søker om samvær/delt omsorg der. Eller, hadde. Nå har han jo vist seg å være klin hakke gæern, uten tanke på hvordan barnet har det. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mor og barnet kun var på ferie i Norge, da hun kidnappet barnet sitt tilbake til Kypros, hvorfor hadde barnet barnehageplass i Norge? 

Jeg trodde man måtte være norsk statsborger for å få bhg-plass, og det er heller ikke slik at man får plass på dagen. 

Anonymkode: 790fe...7d1

Barnet er født i Norge, og har også norsk statsborgerskap etter hva jeg har fått med meg. Jeg gjetter (Merk: vet ikke) at de har hatt en barnehageplass her også for nettopp å kunne tilbringe tid sammen med far. 

Anonymkode: f6579...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne mennesker skal ikke utsette barn for slik, det kan skape traumer. Er de ikke voksne nok til og forstå det, så må de ha veiledning og hjelp til og finne ut av konflikten.

Anonymkode: e77da...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne mennesker skal ikke utsette barn for slik, det kan skape traumer. Er de ikke voksne nok til og forstå det, så må de ha veiledning og hjelp til og finne ut av konflikten.

Anonymkode: e77da...8f6

Jeg støtter ikke fars desperate handlinger, men man er to om å lage barn. Mor kan faktisk ikke bare bestemme hvor mye barnet får kontakt med far. 

Dette er en forferdelig trist sak som kunne vært løst på en bedre måte, hadde det ikke vært for en mor som nekter far ha kontakt med sin datter. 

Om det er andre årsaker til at far ikke fikk samværsrett med barnet, er det noe helt annet. Men i denne saken ønsker far å følge opp sin datter. Det skal han da ikke straffes for. Det fins nok av idioter som forsømmer barna sine.

Jeg leste ett sted at moren rømte til Kypros via Sverige. Hvorfor gjorde hun det? 

Anonymkode: 790fe...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter ikke fars desperate handlinger, men man er to om å lage barn. Mor kan faktisk ikke bare bestemme hvor mye barnet får kontakt med far. 

Dette er en forferdelig trist sak som kunne vært løst på en bedre måte, hadde det ikke vært for en mor som nekter far ha kontakt med sin datter. 

Om det er andre årsaker til at far ikke fikk samværsrett med barnet, er det noe helt annet. Men i denne saken ønsker far å følge opp sin datter. Det skal han da ikke straffes for. Det fins nok av idioter som forsømmer barna sine.

Jeg leste ett sted at moren rømte til Kypros via Sverige. Hvorfor gjorde hun det? 

Anonymkode: 790fe...7d1

Fordi far stjal passene deres og nektet de å reise hjem igjen. 

Og hvor står det at mor har nektet far kontakt? Snakk nå om tiden før far prøvde å tvinge de til å bli i et land hverken mor eller barnet bodde i. 

Anonymkode: f6579...14f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi far stjal passene deres og nektet de å reise hjem igjen. 

Og hvor står det at mor har nektet far kontakt? Snakk nå om tiden før far prøvde å tvinge de til å bli i et land hverken mor eller barnet bodde i. 

Anonymkode: f6579...14f

Det står i en eller annen artikkel at det var sjeldent han fikk snakke med barnet sitt via FaceTime, og som regel uten lyd. Det kaller jeg meget begrenset kontakt med barnefar. 

 

Anonymkode: 790fe...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at mor har egenrådig bestemt at far skal ha nesten null kontakt med barnet sitt og på en eller annen måte fått sitt hjemlands domstol til å gå med på dette. Norsk domstol vil ikke ta stilling til problemet og viser til kypriotisk domstol. Dette er uakseptabelt, jenta har full rett å bli kjent med og tilbringe tid med sin far og mor har ingen rett å frata barnet sitt relasjon til far. En far som gjør noe sånt er tydeligvis desperat etter å være en del av sitt barns liv. I denne saken er jeg helt og utelukkende på fars side så lenge han ikke har utført noe barnemishandling eller på en annen måte satt barnets liv i fare. 

Anonymkode: 5cbf3...51b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Hvordan kan dere uttale dere slik uten å ha lest om saken?!?? 

Barnet har aldri bodd i Norge. Barnet har aldri bodd med far. Barnet har bodd på Kypros nesten hele sitt liv. Mor tok med barnet på FERIE til Norge, med returbillett, for å treffe far. Så stjal far passene til de begge for å hindre de fra å dra hjem igjen, til det landet de bodde i. Mor klarte ved hjelp av id-kort å komme hjem. 

Det er kun far som har utført en kidnapping her. Og han har aldri noensinne vært noen primær omsorgsperson for dette barnet. Slike mennesker tenker kun på seg selv. Dette er ikke en oppegående far som setter barnets beste først. Og at folk her inne sprer rykter om at mor først kidnappet barnet?! Barnet har alltid hatt bosted Kypros. Det er ikke ulovlig å ta med barn hjem fra ferie. 

Anonymkode: f6579...14f

Har du kjennskap til saken som ikke vi andre vet? Selv advokaten til moren har sagt at barnet har bodd i Kypros siden barnet var 2år. Det vil da si at barnet har bodd i Norge, noe som også forklarer hvorfor hun har barnehageplass. Faren fikk vite at barnet var kidnappet da han dro til barnehagen for å hente datteren sin som avtalt. Da hadde moren hentet datteren bare kort tid før og dratt til Sverige. Veldig omtenksomt av mor:sarkasme:

Anonymkode: 790fe...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2017 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Det står i en eller annen artikkel at det var sjeldent han fikk snakke med barnet sitt via FaceTime, og som regel uten lyd. Det kaller jeg meget begrenset kontakt med barnefar. 

 

Anonymkode: 790fe...7d1

Ja, ETTER han hadde forsøkt å forhindre de fra å dra hjem ved å stjele passene ja. 

På 29.4.2017 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Det viser seg at mor har egenrådig bestemt at far skal ha nesten null kontakt med barnet sitt og på en eller annen måte fått sitt hjemlands domstol til å gå med på dette. Norsk domstol vil ikke ta stilling til problemet og viser til kypriotisk domstol. Dette er uakseptabelt, jenta har full rett å bli kjent med og tilbringe tid med sin far og mor har ingen rett å frata barnet sitt relasjon til far. En far som gjør noe sånt er tydeligvis desperat etter å være en del av sitt barns liv. I denne saken er jeg helt og utelukkende på fars side så lenge han ikke har utført noe barnemishandling eller på en annen måte satt barnets liv i fare. 

Anonymkode: 5cbf3...51b

Fordi far viste seg å være klin hakke dal og forsøkte å tvinge de til å bli i et fremmed land. 

Barnemishandling har han nå utført ved å sende maskerte kidnappere etter datteren. Så nå har han bevist at han ikke bryr seg om barnets beste, ergo har alle tidligere avgjørelser vært korrekte. 

 

Anonymkode: f6579...14f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ETTER han hadde forsøkt å forhindre de fra å dra hjem ved å stjele passene ja. 

Fordi far viste seg å være klin hakke dal og forsøkte å tvinge de til å bli i et fremmed land. 

Barnemishandling har han nå utført ved å sende maskerte kidnappere etter datteren. Så nå har han bevist at han ikke bryr seg om barnets beste, ergo har alle tidligere avgjørelser vært korrekte. 

 

Anonymkode: f6579...14f

Jeg vet ikke med deg, men jeg vil kalle det barnemishandling når moren nekter barnet sitt kontakt med sin egen far. 

 

Anonymkode: 790fe...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 11.43, AnonymBruker skrev:

Selv om det finnes mange stygge barnefordelingssaker, kan jeg ikke fatte og begripe hvilken forelder som utsetter sitt eget barn for en såpass traumatisk opplevelse, som det å bli kidnappet av menn i masker! Om dette er tilfellet i denne saken (Kunne jo fremstå slik i media).. 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kypros/norsk-jente-4-kidnappet-paa-kypros/a/23983914/

Anonymkode: eb367...b61

Forsto ikke helt...jentens far kidnappet henne og sier så "nå er vi gjenforent og har det bra"?

Anonymkode: 4c66c...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ETTER han hadde forsøkt å forhindre de fra å dra hjem ved å stjele passene ja. 

Fordi far viste seg å være klin hakke dal og forsøkte å tvinge de til å bli i et fremmed land. 

Barnemishandling har han nå utført ved å sende maskerte kidnappere etter datteren. Så nå har han bevist at han ikke bryr seg om barnets beste, ergo har alle tidligere avgjørelser vært korrekte. 

 

Anonymkode: f6579...14f

Et fremmed land hvor barnet gikk i barnehage? Hva snakker du om? Barnemishandling har han ikke utøvd, men moren har gjort det ved å nekte far samvær. Faren bryr seg om sitt barns beste og derfor gjør desperate ting for å gjenforenes med henne. Enhver forelder som bryr seg om barnet sitt vil gjøre det samme.

Anonymkode: 5cbf3...51b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsto ikke helt...jentens far kidnappet henne og sier så "nå er vi gjenforent og har det bra"?

Anonymkode: 4c66c...bbc

Hva er det du ikke forstår av det? Faren har endelig fått tilbake barnet sitt etter at moren kidnappet det, så nå er de gjenforent og har det bra.

Anonymkode: 8f871...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg at far selv hentet dattera si og ikke maskerte menn som løgnmedia påsto i starten. http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/advokat-barnefar-tilbakeviser-at-hans-tre-ar-gamle-datter-ble-bortfrt-pa-kypros/3423336702.html

Flott at datter og far er gjenforent :)

Anonymkode: 5cbf3...51b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2017 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke med deg, men jeg vil kalle det barnemishandling når moren nekter barnet sitt kontakt med sin egen far. 

 

Anonymkode: 790fe...7d1

Hvis noen forsøkte å frarøve meg og mitt barn vår frihet så hadde jeg også nektet den personen kontakt med barnet i ettertid. Det burde vel være opplagt. Han forsøkte å tvinge de til å bli i Norge, ved å stjele passene deres. Både norsk rett og retten på Kypros har slått fast at barnet bor på Kypros sammen med mor. Men flere her inne mener at barnet bor i Norge, merkelig at dere kan vite mer enn dommere i begge land. 

Anonymkode: f6579...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke forstår av det? Faren har endelig fått tilbake barnet sitt etter at moren kidnappet det, så nå er de gjenforent og har det bra.

Anonymkode: 8f871...d8e

Kom med en kilde på at mor kidnappet barnet. Det er fars versjon at hun kidnappet barnet, men i realiteten hadde de flybilletter hjem etter et opphold i Norge, hvor far stjal passene deres for å hindre de i å dra. De hadde allerede avtalt at de skulle dra tilbake da. 

Anonymkode: f6579...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom med en kilde på at mor kidnappet barnet. Det er fars versjon at hun kidnappet barnet, men i realiteten hadde de flybilletter hjem etter et opphold i Norge, hvor far stjal passene deres for å hindre de i å dra. De hadde allerede avtalt at de skulle dra tilbake da. 

Anonymkode: f6579...14f

Dette er mors versjon. Fars versjon er ganske så annerledes. At mor tok barnet ut av landet uten fars samtykke. Hva kaller du dette for? Kidnapping.

Anonymkode: 5cbf3...51b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...