Gå til innhold

Erfaringer med cipralex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaringer med cipralex? Er det slik at man må gå på det hver eneste dag? Eller kan man bruke de kun når man skal noe man gruer seg spesielt til? Har allerede tatt 2 piller med 10mg for å forhåpentligvis etterhvert få mindre angst! Føler meg allerede utrolig sliten å døsig? Å føler nesten mer angst enn før? Hjelp 😕😕

Anonymkode: 14c6b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er veldig mange tråder om cipralex. for meg var det helt for jævlig

Anonymkode: dd346...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med legen din. Cipralex skal trappes sakte opp, og skal tas hver dag- det er ikke en medisin man tar ved behov. 

Anonymkode: cc6c1...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg slutter på pillene, hva skjer med meg da? Vil jeg bli en annen person? Mer likegyldig? Er redd for at jeg vil endre meg totalt som person!

Anonymkode: 14c6b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har tatt 10 på to dager, ikke mer eller mindre.

Anonymkode: 14c6b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen mente at det ville hjelpe meg med angsten min og sosial angst

Anonymkode: 14c6b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du skriver i HI "Eller kan man bruke de kun når man skal noe man gruer seg spesielt til?":
Det er vival, valium, stesolid eller sobril du er ute etter. 

Cipralex er en antidepressiv med angstdempende effekt. Hvis du trenger noe som du kun skal bruke av og til, er de jeg nevner det som er aktuelt. Cipralex bare senker angstnivået generelt (for de det funker på), mens disse hjelper akutt. Anfallsmedisin, om du vil.

Selv er jeg tilhenger av Vival.

Uansett: Viktig å påpeke at de medikamentene jeg foreslår, er avhengighetsdannende. Du skal altså ikke bruke de hver dag i mer enn 3 uker sammenhengende (sa min lege, for å være sikker). Det viktigste er vel å passe på at du passerer halveringstiden innenfor de 3 ukene (mener den er 20-50 timer). Jeg prøver altså å kjøre 3 dager uten hvis jeg har tatt mye en stund.

Anonymkode: 38e59...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har tatt 10 på to dager, ikke mer eller mindre.

Anonymkode: 14c6b...e39

Hvis det er 10 per dag du tar er det helt greit. Trodde du hadde tatt 20 i kveld for at det skulle virke fortere eller noe:)

Det er en medisin som du skal ta hver dag sånn på den måten legen har foreskrevet den, de første ukene vil du gjerne bare ha bivirkninger som døsighet f.eks, med det går over etter hvert. Etter ca 6 uker, vet du om medisinen virker eller ikke, da skal du begynne å føle mindre angstplager. 

Anonymkode: 91c30...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som legen din sier, og vær tålmodig, det tar en stund- gjerne tre-fire uker- før de begynner å virke. Gi det tid, og etterhvert blir du roligere og bekymrer deg mindre. 

Lykke til ☺

Edit: damn you autocorrect 

Endret av Meadow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp ikke på min angst, tvert i mot.

Anonymkode: 04cde...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk de pillene da jeg var deprimert. Gikk på de over et år får jeg fikk beskjed av legen om å trappe ned. Jeg sluttet av meg selv men det er en risiko. Er du ikke frisk nok når du gjør det får du tilbakefall slik at det å trappe ned eller slutte med de skal du rådføre deg med legen om. Du må ta pillene hver dag. For min del følte jeg at livet så litt mer lysere ut enn uten pillene. Bivirkningene var mer seksuelt. Jeg slet blandt annet med å bli skikkelig våt nok, og orgasmer var vanskeligere å oppnå. Lysten på sex var mindre med dem enn uten. Men det trenger ikke å hende deg. Det kan hende at det fungerer for angst men dette er også individuelt fra person til person. Jeg vil anbefale deg at du prøver de en stund og fungerer de ikke så snakker du om legen om det. For all del ikke slutt å ta dem før du har avklart det med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spørsmål som må stilles til kompetent helsepersonell. Kvinneguiden kan ikke kontrollere eller god god for eventuelle råd du får her TS. 

Tråden er ryddet for doseringstips. 

Tråden stenges.

Nori, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...