Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig rart at hun tviholder på etternavnet hennes så mye, når hun åpenbart "hater" familien sin? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Synes det er veldig rart at hun tviholder på etternavnet hennes så mye, når hun åpenbart "hater" familien sin? 

Sikkert på grunn av merkevaren "Anna Rasmussen".. :phaedra:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mm456 skrev:

Sikkert på grunn av merkevaren "Anna Rasmussen".. :phaedra:

Jaja, litt av en merkevare :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Anna Rasmussen kan karakteriseres som et brand/en merkevare. I tilfelle ikke et brand med positive assosiasjoner.

MtM derimot er nok mer et slags brand. Men dessverre er det den siste M'en som er assosiasjonen, tror jeg. Det er ikke bra for M. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
10 timer siden, J.. skrev:

Det stemmer.

Siden alle barna het Rasmussen så skulle også J skifte etternavn ved bryllupet.

Kontrollfrik,much..

Kontrollfrik? Synes det var spenstig og moderne, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mm456 skrev:

Sikkert på grunn av merkevaren "Anna Rasmussen".. :phaedra:

Og merkevaren til eldstebarnets sosiale medier, som hun opprettet når eldstebarnet var to år gammel for å "sikre barnets navn" (hva nå enn det betyr), jf. http://www.side2.no/foreldre/laget-instagram-bruker-til-2-aringen/5178114.html . Hadde jo vært krise hvis familien hadde byttet etternavn nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Synes det er veldig rart at hun tviholder på etternavnet hennes så mye, når hun åpenbart "hater" familien sin? 

Hun burde skifte navn fra Rasmussen, mener du? Hadde kanskje skjønt denne innvendingen bedre om hun hadde hatt et sjelden etternavn. For å forklare gjennom et eksempel: Folk har ikke sluttet å kalle barna sine Anders i Norge, men Vidkun er det få som blir kalt :)

Endret av JackIost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Jaja, litt av en merkevare :fnise:

Det er nok en langt sterkere merkevare enn hva "haters" her i tråden har greid å skape :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mm456 skrev:

Sikkert på grunn av merkevaren "Anna Rasmussen".. :phaedra:

En merkevare som ikke er spesielt solid, mtp at hun endret bloggnavnet til AnnaRasmussen for en tid tilbake. Lesertallene sank som stein og bloggnavnet ble veldig raskt endret tilbake til det opprinnelige igjen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JackIost skrev:

Det er nok en langt sterkere merkevare enn hva "haters" her i tråden har greid å skape :)

Det vet du faktisk ingenting om, Mr. Jacklost.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, JackIost skrev:

Det er nok en langt sterkere merkevare enn hva "haters" her i tråden har greid å skape :)

Snork. Du er så kjedelig. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JackIost skrev:

Hun burde skifte navn fra Rasmussen, mener du? Hadde kanskje skjønt denne innvendingen bedre om hun hadde hatt et sjelden etternavn. For å forklare gjennom et eksempel: Folk har ikke sluttet å kalle barna sine Anders i Norge, men Vidkun er det få som blir kalt :)

Ja, det mener jeg. Å tviholde på Rasmussen, samtidig som du henger ut de som har gitt deg navnet Rasmussen er ganske hyklersk i mine øyne. Hadde min far, mor og hele familie (som hun påstår) vært så fæle mot meg hadde jeg bytta navn på flekken og ville aldri blitt assosiert med de mer. Dette har ingenting å gjøre med sjeldne etternavn, terrorister, eller landsforrædere. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissMaya skrev:

Det vet du faktisk ingenting om, Mr. Jacklost.

Nei, for alt jeg vet kan det være andre toppbloggere som misliker posisjsonen hennes som er her og spyr ut negative innlegg. Men inntil noen står frem velger jeg å anta at så ikke er tilfelle, ikke akkurat en spenstig antakelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, smartbimbo skrev:

Snork. Du er så kjedelig. 

Vel, noen mente merkevaren var veldig svak, men hun er tross alt tidvis Norges mest leste blogger, det er klart merkevaren er verdt noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Ja, det mener jeg. Å tviholde på Rasmussen, samtidig som du henger ut de som har gitt deg navnet Rasmussen er ganske hyklersk i mine øyne. Hadde min far, mor og hele familie (som hun påstår) vært så fæle mot meg hadde jeg bytta navn på flekken og ville aldri blitt assosiert med de mer. Dette har ingenting å gjøre med sjeldne etternavn, terrorister, eller landsforrædere. 

For noe tull. Bytte navn fordi man har en konflikt med familien? Hvem er det egentlig som har gjort det? Burde vel bytte bort Anna også, er jo foreldrene som fant på navnet? Nei, tror nok ikke det skjer så ofte, til og med Tina Turner beholdt etternavnet etter skilsmissen, selv om hun neppe tenkte så mye godt om eksmannen. Nei, av alle rare innvendinger mot Anna R er nok påstanden om at det er merkelig at hun ikke har byttet navn, ja nettopp, den merkeligste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
10 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Ja, det mener jeg. Å tviholde på Rasmussen, samtidig som du henger ut de som har gitt deg navnet Rasmussen er ganske hyklersk i mine øyne. Hadde min far, mor og hele familie (som hun påstår) vært så fæle mot meg hadde jeg bytta navn på flekken og ville aldri blitt assosiert med de mer. Dette har ingenting å gjøre med sjeldne etternavn, terrorister, eller landsforrædere. 

 

2 minutter siden, JackIost skrev:

For noe tull. Bytte navn fordi man har en konflikt med familien? Hvem er det egentlig som har gjort det? Burde vel bytte bort Anna også, er jo foreldrene som fant på navnet? Nei, tror nok ikke det skjer så ofte, til og med Tina Turner beholdt etternavnet etter skilsmissen, selv om hun neppe tenkte så mye godt om eksmannen. Nei, av alle rare innvendinger mot Anna R er nok påstanden om at det er merkelig at hun ikke har byttet navn, ja nettopp, den merkeligste :)

For noe tull? Kjæresten min gjorde det. Han har så dårlig forhold til faren at han ikke ville bruke etternavnet lenger og assosieres med ham. Har ingen problemer med å forstå det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, JackIost skrev:

For noe tull. Bytte navn fordi man har en konflikt med familien? Hvem er det egentlig som har gjort det? Burde vel bytte bort Anna også, er jo foreldrene som fant på navnet? Nei, tror nok ikke det skjer så ofte, til og med Tina Turner beholdt etternavnet etter skilsmissen, selv om hun neppe tenkte så mye godt om eksmannen. Nei, av alle rare innvendinger mot Anna R er nok påstanden om at det er merkelig at hun ikke har byttet navn, ja nettopp, den merkeligste :)

Det er faktisk mange som har gjort det skal jeg si deg. Poenget her er at Anna er så stolt av etternavnet sitt Rasmussen at til og med Jan skal ta det når de gifter seg. Det er veldig hyklersk når hun er i konflikt med nettopp familien Rasmussen. Hvis de er så ille som hun påstår så kan hun bytte til Lossius. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den som pleier å ta Anna i forsvar akkurat, men akkurat dette med navn blir for dumt synes jeg. Jeg skjønner, på den ene siden at hun/de velger å beholde navnet Rasmussen. Både Anna og barna heter Rasmussen, så hvorfor bytte navn? Ja, jeg kan være enig i at det kanskje er rart med tanke på konflikten(e) hun har med familien sin, men kanskje føler Anna at navnet ikke gir henne tilhørighet til dem. At hun har skapt sin egen familie, og at det er den Rasmussen-navnet "tilhører". 

Jeg personlig ville ikke valgt å beholde at navn som var/er knyttet opp til en del av familien jeg ikke vil ha noe med å gjøre, og jeg har selv valgt å fjerne et etternavn nettopp på grunn av det. Men kanskje er det noe annet når man har egne barn, og navnet er en del av dem og egen familie, jeg vet ikke

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JackIost skrev:

Nei, for alt jeg vet kan det være andre toppbloggere som misliker posisjsonen hennes som er her og spyr ut negative innlegg. Men inntil noen står frem velger jeg å anta at så ikke er tilfelle, ikke akkurat en spenstig antakelse :)

Trenger det å være blogg-relatert? Man kan jo ha suksess med en merkevare utenom det.

Du er veldig rask til å anta at det bare er hatere som skriver her. Jeg hater henne slett ikke, og har ikke inntrykk av at det er mange som gjør det. Jeg ønsker henne alt godt, men ser jo at hun er sin egen verste fiende. Det er leit. Siden bloggeren sletter all kritikk -også den konstruktive, så blir diskusjonsforum det eneste stedet man kan ytre den. Dermed tror jeg det tar litt av med bagateller til tider, men mye i disse trådene er også kritikk innenfor rimelighetens grenser. Vi merker at bloggerne ofte følger med i trådene om seg selv, så da blir dette en måte å nå frem på, uten den enormt irrasjonelle sensuren.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hulillerunde skrev:

Nå er ikke jeg den som pleier å ta Anna i forsvar akkurat, men akkurat dette med navn blir for dumt synes jeg. Jeg skjønner, på den ene siden at hun/de velger å beholde navnet Rasmussen. Både Anna og barna heter Rasmussen, så hvorfor bytte navn? Ja, jeg kan være enig i at det kanskje er rart med tanke på konflikten(e) hun har med familien sin, men kanskje føler Anna at navnet ikke gir henne tilhørighet til dem. At hun har skapt sin egen familie, og at det er den Rasmussen-navnet "tilhører". 

Jeg personlig ville ikke valgt å beholde at navn som var/er knyttet opp til en del av familien jeg ikke vil ha noe med å gjøre, og jeg har selv valgt å fjerne et etternavn nettopp på grunn av det. Men kanskje er det noe annet når man har egne barn, og navnet er en del av dem og egen familie, jeg vet ikke

Det er sant det du sier :) Det startet egentlig som en kommentar angående praten om at Jan skulle ta hennes etternavn når de gifter seg, samtidig som familiekrangelen er ganske heftig for tiden. Jeg mener ikke at hver enkelt som har kranglet med familien skal bytte etternavn med en gang, men så mye som hun langer ut mot dem på bloggen er det litt sært at det er så viktig for henne. Jeg jeg har selv kvittet meg med mitt pikenavn og har tatt mannens da det ikke er viktig for meg grunnet nettopp noen i familien :P 

Endret av ingeniørfrue
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...