Gå til innhold

Vondt i eggstokk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid kjent en slags uforklarlig smerte i nederste høyre del av magen. 
Det er ikke vondt hele tiden, men kjenner det ofte om jeg presser, f.eks ved hoste eller særlig når jeg sitter på do. 
Noen ganger gjør det såpass vondt at jeg nesten ikke får presset ut avføringen skikkelig. Jeg kan til tider kjenne en liten dump smerte der sånn uten grunn også, men dette er ikke så ofte. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare denne smerten, men stikkende kanskje, eller som om noe skal sprenge på en måte. 

Noen som har opplevd lignende, eller har noen forslag til hva dette kan være? 
Det kjennes ut som at smerten kommer fra eggstokken, men jeg er ikke helt sikker.

Anonymkode: 7828e...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være cyste? Stikk til en gynekolog så du kan få tatt innvendig ultralyd :) 

Anonymkode: 86ee4...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være cyste? Stikk til en gynekolog så du kan få tatt innvendig ultralyd :) 

Anonymkode: 86ee4...378

Oi, ja det kan hende. Har hørt at man ikke får symptomer av vanlige cyster på eggstokkene, men leste nå at man kan kjenne smerte i enkelte tilfeller. 
Takk for svar, skal sjekke det ut!

Anonymkode: 7828e...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, ja det kan hende. Har hørt at man ikke får symptomer av vanlige cyster på eggstokkene, men leste nå at man kan kjenne smerte i enkelte tilfeller. 
Takk for svar, skal sjekke det ut!

Anonymkode: 7828e...066

Det kommer an på størrelsen. Vanncyster kan bli ganske store før de sprekker/går tilbake, så de kan absolutt presse litt på. De er fort flere centimeter i diameterer, uten å være hverken skadelige eller farlige, bare plagsomme før de forsvinner igjen:) 

Anonymkode: db613...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...