Gå til innhold

Valget 2017 om det var avholdt i dag på KG


AnonymBruker

Stortingsvalget KG 2017  

150 stemmer

  1. 1. Hvilket parti støtter du/ ville du stemt på idag?

    • Arbeiderpartiet (Ap)
      24
    • Høyre (H)
      24
    • Fremskritspartiet (Frp)
      35
    • Senterpartiet (Sp)
      17
    • Kristelig Folkeparti (Krf)
      6
    • Venstre (V)
      5
    • Sosialistisk Venstreparti (Sv)
      9
    • Miljøpartiet de Grønne (Mdg)
      13
    • Partiet Rødt (R)
      13
    • Andre
      9


Anbefalte innlegg

Jeg hadde stemt som jeg alltid hadde stemt, nemlig Senterpartiet.

Skulle ønske man kunne stemt på nett, da hadde jeg fått stemt jeg også. Men tanken på å møte opp i valglokalene og må forholde meg til så mange folk o.l. gir meg alt for mye angst til at jeg har klart å stemme. Jeg sier til meg selv hvert år at jeg vil stemme, og at i år blir året jeg tør å stemme! Men så tør jeg ikke likevel. Og da blir det ingen stemme fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg hadde stemt som jeg alltid hadde stemt, nemlig Senterpartiet.

Skulle ønske man kunne stemt på nett, da hadde jeg fått stemt jeg også. Men tanken på å møte opp i valglokalene og må forholde meg til så mange folk o.l. gir meg alt for mye angst til at jeg har klart å stemme. Jeg sier til meg selv hvert år at jeg vil stemme, og at i år blir året jeg tør å stemme! Men så tør jeg ikke likevel. Og da blir det ingen stemme fra meg.

Nei, nei, nei. Hvis det blir et regjeringsskifte så er det greit å ha et sterkt Sp, selv om det til syvende og sist kanskje ikke betyr så mye. Så reis deg og stem! Du kan og vil klare det! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg hadde stemt som jeg alltid hadde stemt, nemlig Senterpartiet.

Skulle ønske man kunne stemt på nett, da hadde jeg fått stemt jeg også. Men tanken på å møte opp i valglokalene og må forholde meg til så mange folk o.l. gir meg alt for mye angst til at jeg har klart å stemme. Jeg sier til meg selv hvert år at jeg vil stemme, og at i år blir året jeg tør å stemme! Men så tør jeg ikke likevel. Og da blir det ingen stemme fra meg.

Kanskje du kan forhåndsstemme? Det er som regel færre mennesker å forholde seg til da.

Anonymkode: 09e49...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Z.Z skrev:

Nei, nei, nei. Hvis det blir et regjeringsskifte så er det greit å ha et sterkt Sp, selv om det til syvende og sist kanskje ikke betyr så mye. Så reis deg og stem! Du kan og vil klare det! Stå på!

Helt enig, Sp må med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan forhåndsstemme? Det er som regel færre mennesker å forholde seg til da.

Anonymkode: 09e49...23d

Takk for tips, det har jeg ikke tenkt på. :) 

Vi får se om det blir så jeg tør å gå en gang, kanskje allerede nå neste gang. Jeg vet jo det at når jeg først får det til så kommer jeg til å fortsette å få det til, men det er jo lettere sagt enn gjort når jeg har en stemme i hodet som roper høyt og tydelig NEI! når jeg tenker på det. Kanskje kan jeg dra med meg nærmeste familiemedlem så vi kan forhåndsstemme samtidig.

Jeg vet jo heldigvis uten tvil hvilket parti det er jeg vil stemme på, så der er jo halve gåten løst iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, PaperFlower skrev:

Takk for tips, det har jeg ikke tenkt på. :) 

Vi får se om det blir så jeg tør å gå en gang, kanskje allerede nå neste gang. Jeg vet jo det at når jeg først får det til så kommer jeg til å fortsette å få det til, men det er jo lettere sagt enn gjort når jeg har en stemme i hodet som roper høyt og tydelig NEI! når jeg tenker på det. Kanskje kan jeg dra med meg nærmeste familiemedlem så vi kan forhåndsstemme samtidig.

Jeg vet jo heldigvis uten tvil hvilket parti det er jeg vil stemme på, så der er jo halve gåten løst iallefall.

Dette klarer du, jeg heier på deg!

Godt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PaperFlower skrev:

Takk for tips, det har jeg ikke tenkt på. :) 

Vi får se om det blir så jeg tør å gå en gang, kanskje allerede nå neste gang. Jeg vet jo det at når jeg først får det til så kommer jeg til å fortsette å få det til, men det er jo lettere sagt enn gjort når jeg har en stemme i hodet som roper høyt og tydelig NEI! når jeg tenker på det. Kanskje kan jeg dra med meg nærmeste familiemedlem så vi kan forhåndsstemme samtidig.

Jeg vet jo heldigvis uten tvil hvilket parti det er jeg vil stemme på, så der er jo halve gåten løst iallefall.

 Det hørtes veldig lurt ut å slette seg med nærmeste familiemedlem. Jeg er sikker på at du vil klare det! Jeg har forhåndsstemt mange ganger, og de fleste gangene har jeg kun møtt på den personen som registrerer meg (+ en annen valgansatt i lokalet). Lykke til!

Anonymkode: 09e49...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Hehe, de fleste land i den vestlige verden nøt godt av den tollfrie handelen og veksten den medførte. At noen få land i øst ikke ville handle får så være, de utgjør bare et lite mindretall.

Anonymkode: 68f29...8c9

Så du mener at Kina, India, Indonesia, Brazil, Iran, Irak, Egypt, Malaysia, Vietnam, Burma, Thailand, Pakistan, Argentina og en de fleste landene i Sør Amerika, Afrika og Asia er et "lite mindretall"? Utenom disse hadde man også en haug av land som var så ustabile, at ingen vestlig kapitalist ville investere penger der. Du hevder at USA, Kanada, Australia, New Zealand, Japan, Singapore, Hong Kong og Vest Europa er et "stort flertall" på verdensbasis? Tilogmed Sør Korea og Taiwan sine økonomier ble ikke forsøkt globalisert før et stykke ut på sekstitallet. 

 

På 28.4.2017 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Carter økte det samlede skatte og avgiftstrykket ja, fra 18 til 20% av BNP, og offentlig forbruk økte også med flere prosentpoeng. På toppen av økt regulering, priskontroll og andre sosialistiske tiltak var man nødt til å få stagflasjon, masseledighet og store underskudd som man også ser i sosialistiske land idag.

Man kan ikke analysere politikken som ble ført på den måten. Hvor er det forresten du tar disse tallene fra? Det virker som om du ikke takler mer enn en enkelt graf med to akser? Verden er jo ikke så enkel som du hevder. Det er derfor du ikke klarer å se forskjell på Norge, Hellas og Venezuela. 

Man kan ikke se noe meningsfult utifra slike variasjoner i avgiftstrykket i en situasjon hvor offentlig forbruk faktisk faller. Da ser jo hensikten ut til å ha vært bedre balanse i statsfinansene heller enn å utvide staten, og det er det ikke nødvendigvis noe sosialistisk over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, qwerty123kjør skrev:

hvorfor heldigvis. hva er så viktig med innvandring

Dette har jeg allerede svart på tidligere i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Vest-Tyskland blant annet. Itillegg ble jo skattene kuttet kraftig i USA og toll på industrivarer fjernet, klart slikt fører til sterk økonomisk vekst. Klart du hevder at annet avsnitt er tull, sånn er det jo når du ikke evner å debattere.

Anonymkode: 68f29...8c9

Fjas. Vest-Tyskland hadde verdens raskest voksende økonomi helt fra slutten av 40-tallet da marionettelederen valgt av de allierte gikk bak ryggen på dem og annonserte på radio at alle prisreguleringer var fjernet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberalistene. Fordi alle de etablerte partiene kun krangler om hvordan de skal kontrollere folks liv - ingen av dem er interessert i la folk leve i fred og bestemme selv. 

Anonymkode: f5dcb...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liberalistene. Fordi alle de etablerte partiene kun krangler om hvordan de skal kontrollere folks liv - ingen av dem er interessert i la folk leve i fred og bestemme selv. 

Anonymkode: f5dcb...6f3

Det å "leve i fred" har ingen verdi i et samfunn med arbeidsdeling, siden man i et samfunn med arbeidsdeling blir påvirket av og begrenset av andre sine valg uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for hatefullt innhold.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...