Gå til innhold

Valget 2017 om det var avholdt i dag på KG


AnonymBruker

Stortingsvalget KG 2017  

150 stemmer

  1. 1. Hvilket parti støtter du/ ville du stemt på idag?

    • Arbeiderpartiet (Ap)
      24
    • Høyre (H)
      24
    • Fremskritspartiet (Frp)
      35
    • Senterpartiet (Sp)
      17
    • Kristelig Folkeparti (Krf)
      6
    • Venstre (V)
      5
    • Sosialistisk Venstreparti (Sv)
      9
    • Miljøpartiet de Grønne (Mdg)
      13
    • Partiet Rødt (R)
      13
    • Andre
      9


Anbefalte innlegg

På 26.4.2017 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Hadde venstresiden og AP ikke vært så lite i kontakt med virkeligheten, så hadde jeg ønsket jeg kunne stemme den veien, men det blir FRP på meg i år.

Anonymkode: d0fed...5fd

For det finnes ikke andre alternativer enn venstresiden eller FRP? Hvis du faktisk hadde ønsket du kunne stemme den veien men ikke føler du kan, så finnes det jo andre løsninger som er nærmere venstresiden enn FRP. 

Anonymkode: c6cdd...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, PeeWee skrev:

Strengt tatt synes jeg at de fleste av slike konvensjoner burde rives i stykker og WTO legges ned. 

Tenker du på fordi de stenger ute en del av utviklingslandene fra bærekraftige handelsavtaler? Eller ønsker du at man skal rive i stykker blant annet menneskerettighetskonvensjonene og lignende? 

Anonymkode: c6cdd...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørmål: Dere som stemmer FRP, gjør dere det utelukket på grunn av innvandringspolitikken? Hvis man hadde sett vekk i fra det aspektet, ville dere stemt noen andre? 

Anonymkode: c6cdd...20c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Clarity skrev:

Hehe, nei. Er ingen lilla velger som får enkeltsaker til å vippe meg av pinnen. Har alltid stemt Arbeiderpartiet, og det er fordi jeg er mest enig med APs politikk totalt sett. Med det sagt; Senterpartiet ville vært et alternativ dersom jeg måtte valgt noe annet :) 

Ja, det er ingen andre partier enn de to jeg kunne stemt på med mindre det skjer noe radikalt i det politiske landskapet.

Kan vel hende jeg putter en Ap seddel i urnen når jeg står i avluken igjen, gammel vane er jo vond å vende vet du ;)

Endret av Jackie Gleason
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på fordi de stenger ute en del av utviklingslandene fra bærekraftige handelsavtaler? Eller ønsker du at man skal rive i stykker blant annet menneskerettighetskonvensjonene og lignende? 

Anonymkode: c6cdd...20c

Jeg snakker om alle typer konvensjoner. Jeg er motstander av globalisme generelt sett. Avtaler burde kun være mellom land i samme region, og er de mellom land i ulike deler av verden burde de være langt mindre omfattende. Jeg mener også at handel mellom regioner kun burde forekomme der det er hensiktsmessig, og ikke slik som idag, for å forhindre "race to the bottom". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner veldig et kulturkonservativt parti på venstresiden, som ikke er allergisk mot K`en i KRLE, som slår hardt ned på ideologier som jobber mot individets frihet og frie samfunn, som er restriktive i innvandringspolitikken og som samtidig fokuserer på klima, god velferd, LGBT, nytenking osv. Finnes det, eller må jeg lage et parti selv? :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ari Loys
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørmål: Dere som stemmer FRP, gjør dere det utelukket på grunn av innvandringspolitikken? Hvis man hadde sett vekk i fra det aspektet, ville dere stemt noen andre? 

Anonymkode: c6cdd...20c

Dersom innvandring ikke var et tema, ville jeg nok stemt på et av småpartiene på høyresiden. Men med tanke på viktigheten av dette kommende valget, ønsker jeg ikke å "kaste bort" stemmen min denne gangen. Jeg kunne for så vidt også ha stemt Venstre, ettersom jeg ofte er enig i de mer sosial-liberale aspektene ved deres politikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det finnes ikke andre alternativer enn venstresiden eller FRP? Hvis du faktisk hadde ønsket du kunne stemme den veien men ikke føler du kan, så finnes det jo andre løsninger som er nærmere venstresiden enn FRP. 

Anonymkode: c6cdd...20c

På hvilken måte skal dette løse noenting som helst? Jeg vet du er libertarianer og du og Peewee diskuterer stadig politiske og økonomiske spørsmål, men hvordan skal dette hjelpe i forhold til innvandringen som er det aller viktigste området vi har for vårt samfunn i dag? Det gjelder alle kulturer og land, men har blitt glemt i vesten. Hvordan skal dette løses med en libertariansk politikk? Dette forundrer meg blant såkalte libertarianske civic nasjonalister. Det er håpløst og vil føre til samme elendigheten vi allerede har i dag, men kanskje i en mindre rask takt.

Det aller viktigste er å bevare folket, venstre eller høyre spiller ingen rolle. Vi kan alltids gjøre noe med det, men demografiske endringer er her for alltid.

Endret av Z.Z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Z.Z skrev:

På hvilken måte skal dette løse noenting som helst? Jeg vet du er libertarianer og du og Peewee diskuterer stadig politiske og økonomiske spørsmål, men hvordan skal dette hjelpe i forhold til innvandringen som er det aller viktigste området vi har for vårt samfunn i dag? Det gjelder alle kulturer og land, men har blitt glemt i vesten. Hvordan skal dette løses med en libertariansk politikk? Dette forundrer meg blant såkalte libertarianske civic nasjonalister. Det er håpløst og vil føre til samme elendigheten vi allerede har i dag, men kanskje i en mindre rask takt.

Det aller viktigste er å bevare folket, venstre eller høyre spiller ingen rolle. Vi kan alltids gjøre noe med det, men demografiske endringer er her for alltid.

Min løsning på det er veldig enkel: Mennesker burde få søke et bedre liv, men det å flytte til et annet land er ikke en legitim måte å oppnå det. Jeg er jo imot globalisering generelt, og derfor også imot masseinnvandring generelt sett. Innvandringskritikere på høyresiden er imot masseinnvandring fordi det er så mange "slemme muslimer" blant dem, og derfor å ønsker å gjøre unntak fra sine prinsipper, som er fri innvandring. Jeg derimot mener at masseinnvandring generelt sett favoriserer eliten og trykker ned vanlige folk og de fattige, og er derfor motstander av det som endel av kjernen av "min ideologi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ari Loys skrev:

Dersom innvandring ikke var et tema, ville jeg nok stemt på et av småpartiene på høyresiden. Men med tanke på viktigheten av dette kommende valget, ønsker jeg ikke å "kaste bort" stemmen min denne gangen. Jeg kunne for så vidt også ha stemt Venstre, ettersom jeg ofte er enig i de mer sosial-liberale aspektene ved deres politikk. 

Noe som er interessant da er at FRP er et av de mest klimafiendtlige partiene vi kan velge mellom, og det er klimeflyktninger som i fremtiden vil presse på mest som innvandrere. Hvis man ikke vil ha innvandrere, nå og i morgen, og 50 år frem i tid, må man jobbe aktivt for å ta vare på klima. 

12 minutter siden, Z.Z skrev:

På hvilken måte skal dette løse noenting som helst? Jeg vet du er libertarianer og du og Peewee diskuterer stadig politiske og økonomiske spørsmål, men hvordan skal dette hjelpe i forhold til innvandringen som er det aller viktigste området vi har for vårt samfunn i dag? Det gjelder alle kulturer og land, men har blitt glemt i vesten. Hvordan skal dette løses med en libertariansk politikk? Dette forundrer meg blant såkalte libertarianske civic nasjonalister. Det er håpløst og vil føre til samme elendigheten vi allerede har i dag, men kanskje i en mindre rask takt.

Det aller viktigste er å bevare folket, venstre eller høyre spiller ingen rolle. Vi kan alltids gjøre noe med det, men demografiske endringer er her for alltid.

Jeg vet ikke helt hva du snakker om. Jeg er absolutt ikke libertarianer, og jeg har aldri diskutert med PeeWee før. Det er mange brukere på dette forumet, og det er greit å ikke anta noe slik du har gjort her på SÅ lite grunnlag... 

Hvis det viktigste faktisk var å bevare "folket" burde det nettopp gjelde alle folk. Og hvis du mener at innvandring er det viktigste området, burde du ikke steppe på et klimafiendtlig parti som vil bidra til å skape enda flere flyktninger i fremtiden. Folk flest vil bo der de bor om det er fred der og de kan bo der. Så hvis du vil ha en fremtid med mindre flyktninger i verden og dermed mindre flyktninger som kommer og banker på Norges dør så må man ta klimaproblemet på alvor. 

Anonymkode: c6cdd...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PeeWee skrev:

Min løsning på det er veldig enkel: Mennesker burde få søke et bedre liv, men det å flytte til et annet land er ikke en legitim måte å oppnå det. Jeg er jo imot globalisering generelt, og derfor også imot masseinnvandring generelt sett. Innvandringskritikere på høyresiden er imot masseinnvandring fordi det er så mange "slemme muslimer" blant dem, og derfor å ønsker å gjøre unntak fra sine prinsipper, som er fri innvandring. Jeg derimot mener at masseinnvandring generelt sett favoriserer eliten og trykker ned vanlige folk og de fattige, og er derfor motstander av det som endel av kjernen av "min ideologi". 

Jeg er klar over ditt standpunkt, og støtter deg her, men hvis du ikke har fått med deg trusselen fra islamsk innvandring, så har du falt i søvn i timen. Jeg mer opptatt av å beholde den etniske sammensetningen av befolkningen. Altså, ikke nødvendigvis av økonomiske grunner, men rent sosiale. Vi vil klare oss hvis denne forutsetningen er overholdt, uansett forhold. Hvis ikke, blir det konflikter med en gang økonomien virkelig gjennomgår en smell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Z.Z skrev:

Jeg er klar over ditt standpunkt, og støtter deg her, men hvis du ikke har fått med deg trusselen fra islamsk innvandring, så har du falt i søvn i timen. Jeg mer opptatt av å beholde den etniske sammensetningen av befolkningen. Altså, ikke nødvendigvis av økonomiske grunner, men rent sosiale. Vi vil klare oss hvis denne forutsetningen er overholdt, uansett forhold. Hvis ikke, blir det konflikter med en gang økonomien virkelig gjennomgår en smell.

Neida, mitt poeng var bare at mitt synspunkt på islamsk masseinnvandring er konsekvent med mine øvrige synspunkter. Jeg skriver "masseinnvandring" fordi jeg ikke har noe problem med noen middelklassefolk fra Iran eller Egypt. Det er masseinnvandringen av vanlige folk fra de landene som er problemet. Det blir rett og slett for mange. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp på topp her? Er dere virkelig såå fornøyd med dagens politikk, dere kjører Norge i grøfta! 

Anonymkode: 55a1a...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys
7 minutter siden, PeeWee skrev:

Min løsning på det er veldig enkel: Mennesker burde få søke et bedre liv, men det å flytte til et annet land er ikke en legitim måte å oppnå det. Jeg er jo imot globalisering generelt, og derfor også imot masseinnvandring generelt sett. Innvandringskritikere på høyresiden er imot masseinnvandring fordi det er så mange "slemme muslimer" blant dem, og derfor å ønsker å gjøre unntak fra sine prinsipper, som er fri innvandring. Jeg derimot mener at masseinnvandring generelt sett favoriserer eliten og trykker ned vanlige folk og de fattige, og er derfor motstander av det som endel av kjernen av "min ideologi". 

Her er du fullstendig på bærtur. Fri flyt av mennesker har aldri vært en del av høyrepolitikken. Fri flyt av varer og tjenester er derimot en sentral del av god høyrepolitikk. Du vet jo åpenbart hva "globalisme" er for noe, så jeg skjønner ikke hvordan du klarer å blande sammen globalisme og høyrepolitikk. De fremste globalistene finner du tradisjonelt sett på den politiske venstresiden, men det bør også nevnes i den sammenheng at "globalisme" et fenomen som er uavhengig høyre-venstre-aksen rent filosofisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som er interessant da er at FRP er et av de mest klimafiendtlige partiene vi kan velge mellom, og det er klimeflyktninger som i fremtiden vil presse på mest som innvandrere. Hvis man ikke vil ha innvandrere, nå og i morgen, og 50 år frem i tid, må man jobbe aktivt for å ta vare på klima. 

Jeg vet ikke helt hva du snakker om. Jeg er absolutt ikke libertarianer, og jeg har aldri diskutert med PeeWee før. Det er mange brukere på dette forumet, og det er greit å ikke anta noe slik du har gjort her på SÅ lite grunnlag... 

Hvis det viktigste faktisk var å bevare "folket" burde det nettopp gjelde alle folk. Og hvis du mener at innvandring er det viktigste området, burde du ikke steppe på et klimafiendtlig parti som vil bidra til å skape enda flere flyktninger i fremtiden. Folk flest vil bo der de bor om det er fred der og de kan bo der. Så hvis du vil ha en fremtid med mindre flyktninger i verden og dermed mindre flyktninger som kommer og banker på Norges dør så må man ta klimaproblemet på alvor. 

Anonymkode: c6cdd...20c

Beklager. Jeg trodde du var personen som stadig var i diskusjon med PeeWee.

Klimaet er ikke viktigst i denne sammenheng. Vi tar allerede inn massive mengder med innvandrere. Krig om territoriumer er mer nærgående enn klima. Fred? Spør nasjonene i Afrika og Midt-Østen om dette. Kanskje du kan få et holdbart svar. Fred i vår sfære betyr å bevare vårt folk som en homogen enhet. Hvis ikke vil du få konflikt. Hvor vanskelig skal sosialantropologer gjøre dette?

Endret av Z.Z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter jeg riktig ville de fleste her inne ha stemt på Frp eller Høyre. 

Selv hadde jeg stemt blankt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ari Loys skrev:

Her er du fullstendig på bærtur. Fri flyt av mennesker har aldri vært en del av høyrepolitikken. Fri flyt av varer og tjenester er derimot en sentral del av god høyrepolitikk. Du vet jo åpenbart hva "globalisme" er for noe, så jeg skjønner ikke hvordan du klarer å blande sammen globalisme og høyrepolitikk. De fremste globalistene finner du tradisjonelt sett på den politiske venstresiden, men det bør også nevnes i den sammenheng at "globalisme" et fenomen som er uavhengig høyre-venstre-aksen rent filosofisk.

Fri flyt av varer og tjenester er ikke annet enn en elitekonspirasjon for å skape et "race to the bottom" for lønninger og velferdsgoder. Fri flyt av mennesker går under samme prinsipp som fri flyt av varer og tjenester. Endel av liberalismen sin kjerne. Slik sett var det jo høyresiden som satte igang globaliseringen i siste halvdel av syttitallet. Noe som satte en stopper for den raskeste velstandsveksten i vestens historie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som er interessant da er at FRP er et av de mest klimafiendtlige partiene vi kan velge mellom, og det er klimeflyktninger som i fremtiden vil presse på mest som innvandrere. Hvis man ikke vil ha innvandrere, nå og i morgen, og 50 år frem i tid, må man jobbe aktivt for å ta vare på klima.

Anonymkode: c6cdd...20c

Hehe. Klima-sekten skal du få ha for deg selv. Jeg har ingen formening om den saken, men registrerer at jeg blir servert mye fake news fra den kanten. "99% av alle forskere" og annet vås, spådommer om fremtiden som beviselig ikke har slått til innenfor fristen av når det skulle skje o.s.v. Da er det som regel noe som skurrer. Registrerer også at globalistenes klimapolitikk (klimakvoter o.s.v) har blitt kanskje det viktigste middelet for å nekte U-land den samme utviklingen som vi selv har gått igjennom. Nei, klimahysteriet skal du få billig av meg. Det er ikke noe nytt at klimaet er i stadig forandring heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...