Gå til innhold

Blir helt svimmel hver gang jeg går på shopping. Wtf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager ergalt med meg? Jeg blir alltid sykt svimmel når jeg går inn på et kjøpesenter og skal handle. Har vært som dette i 4 år og det blir bare verre. Første gang deg skjedde trodde jeg plankene i gulvet var løse. Utrolig sært!

Svimmelheten er som om jeg står i en robåt som gynger pga. bølger... Har testa dette også; Spist mat, drukket vann, brukt forskjellige sko. Er sånn uansett hva jeg gjør! Noen andre som har opplevd dette???

Anonymkode: dff38...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever du det samme når du ser på noe med mye detaljer og mønstre?

Anonymkode: 9ee88...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever du det samme når du ser på noe med mye detaljer og mønstre?

Anonymkode: 9ee88...624

Nei, det kan jeg ikke huske å ha gjort... 

Anonymkode: dff38...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Jeg blir ofte småkvalm av å være på kjøpesentre også. Tror det er en kombinasjon av ekkelt lys og mye å ta inn på en gang. At du blir såpass dårlig høres ikke helt bra ut, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever du det samme når du ser på noe med mye detaljer og mønstre?

Anonymkode: 9ee88...624

Hva betyr det om man opplever Det?

Anonymkode: 9ee92...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cicero skrev:

Jeg blir ofte småkvalm av å være på kjøpesentre også. Tror det er en kombinasjon av ekkelt lys og mye å ta inn på en gang. At du blir såpass dårlig høres ikke helt bra ut, da.

Det kan kanskje ha noe med lys og slikt å gjøre... Jeg vet ikke... Det eneste jeg vet er at jeg har begynt å unngå å dra på kjøpesentere og kjøpe ting jeg faktisk trenger, fordi det er sp ubehagelig... Jeg som før elsket å kjøpe klær og sko hater det nå.

Anonymkode: dff38...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan kanskje ha noe med lys og slikt å gjøre... Jeg vet ikke... Det eneste jeg vet er at jeg har begynt å unngå å dra på kjøpesentere og kjøpe ting jeg faktisk trenger, fordi det er sp ubehagelig... Jeg som før elsket å kjøpe klær og sko hater det nå.

Anonymkode: dff38...193

Jeg må unngå kjøpesentre når jeg har bihulebetennelse pga lysømfintlighet. De lysrørene spesielt klesbutikker bruker er sinnssykt skarpe og vibrerer svakt i belysningen (kan ikke forstå at epileptikere kan gå inn der..) 

Symptomene er som du beskriver: en slags sjøsyke. Du kan forsøke å ha på solbriller og se om det er bedre, som en første test. Sånn ellers ville jeg nok fått en lege/optiker til å se på saken (det kan jo hende det er lett å fikse med briller eller noe).

Anonymkode: e890e...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan jeg ikke huske å ha gjort... 

Anonymkode: dff38...193

Angst. Det høres rett og slett ut som du får angst av kjøpesentre. 

Anonymkode: 9dcdc...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får delirium! 

Men det kan høres ut som du har litt angst.

Anonymkode: fed75...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må unngå kjøpesentre når jeg har bihulebetennelse pga lysømfintlighet. De lysrørene spesielt klesbutikker bruker er sinnssykt skarpe og vibrerer svakt i belysningen (kan ikke forstå at epileptikere kan gå inn der..) 

Symptomene er som du beskriver: en slags sjøsyke. Du kan forsøke å ha på solbriller og se om det er bedre, som en første test. Sånn ellers ville jeg nok fått en lege/optiker til å se på saken (det kan jo hende det er lett å fikse med briller eller noe).

Anonymkode: e890e...3a5

Men denne svimmelheten har jeg ikke bare kjent på på kjøpesentere... Har kjent på det når jeg har ventet på bussen i byen, eller når jeg har vært på skolen... Det glemte jeg å nevne, men altså skjer dette hver bidige gang jeg er på kjøpesentere... Takk for solbrille tips, det skal prøves! Vet du om tørre øyne kan ha noe med dette å gjøre?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angst. Det høres rett og slett ut som du får angst av kjøpesentre. 

Anonymkode: 9dcdc...18c

Jeg har tenkt på angst... Har de siste to gangene vært på redtaurant med venninner, spist thaimat og deretter dratt på konsert eller snnet folksomt sted, og begge gangene har jeg blitt kvalm (halsbrann) svimmel og rar... Må vel da være angst for store folkemengder? Men når dette skjer på kjøpesentere skjer det helt plutselig. Er ikke slik at jeg går rundt og tenker på dette. Tenker først på dette etter at svimmelheten kommer...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krystallsyken???

Anonymkode: 342fe...969

Jeg har vurdert krystallsyken, men tror ikke det er det... Burde kanske dra til legen og sjekke noen småting...

Anonymkode: dff38...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men denne svimmelheten har jeg ikke bare kjent på på kjøpesentere... Har kjent på det når jeg har ventet på bussen i byen, eller når jeg har vært på skolen... Det glemte jeg å nevne, men altså skjer dette hver bidige gang jeg er på kjøpesentere... Takk for solbrille tips, det skal prøves! Vet du om tørre øyne kan ha noe med dette å gjøre?

Jeg har tenkt på angst... Har de siste to gangene vært på redtaurant med venninner, spist thaimat og deretter dratt på konsert eller snnet folksomt sted, og begge gangene har jeg blitt kvalm (halsbrann) svimmel og rar... Må vel da være angst for store folkemengder? Men når dette skjer på kjøpesentere skjer det helt plutselig. Er ikke slik at jeg går rundt og tenker på dette. Tenker først på dette etter at svimmelheten kommer...

Jeg har vurdert krystallsyken, men tror ikke det er det... Burde kanske dra til legen og sjekke noen småting...

Anonymkode: dff38...193

Det kan høres ut som en form for sosial angst siden det virker som det er steder der er mye folk at du blir svimmel og rar. Men hvis det er det det er? Gå på kjøpesenteret og konserter oftere..da forsvinner det gjerne igjen. :)

Det er i alle fall veldig typisk for angst at det kommer brått og blir enda verre når en føler seg dårlig fordi man får litt panikk av bare det å føle seg dårlig i offentligheten og vil vekk derfra. 

Anonymkode: 9dcdc...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antagelig angst. Jeg blir også sånn, men det er verre i perioder hvor jeg er mentalt sliten/har mange bekymringer. Det tok lang tid før jeg skjønte hva det var, flere år, faktisk. Da jeg forsto det ble det også bedre, fordi jeg slapp å bekymre meg for at det var noe farlig/jeg var syk. 

Jeg unngår å gå i store butikker når jeg kjenner på at det kommer til å bli vanskelig, eller jeg drar ikke alene.

Anonymkode: cad72...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...