Gå til innhold

Innvandrere lar seg ikke integrere


Example

Anbefalte innlegg

På 26.4.2017 den 7.11, Example skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/oppsiktsvekkende-rapport-om-innvandrere-i-norge/3423335205.html

Ikke noe nytt her, men nok en forskningsrapport kommer og setter lys på saken. Integreringen feiler, og det "oppsynsvekkede" er at det blir verre jo lenger de bor i Norge. Mange klarer seg ganske bra de første årene i landet, men så faller det, og folk havner utenfor arbeidsmarkedet.

Skal vi snart slutte å tro på utopien om at flyktninger og andre innvandrere lar seg integrere i det norske samfunnet? I realiteten kan man regne med at de havner på trygd, og hver enkelt som ikke gjør det, kun er en bonus.

Er venstresiden villige til å ofre velferdstaten for innvandring? Når får nordmenn nok?

Er da forskjell på hvilken type innvandring en snakker om samt hvor disse innvandrerne er fra.

Om en virkelig vil integreres spiller en stor rolle samt hvor i landet en havner (bygdedyret kan være skrekkelig) 

Noe av grunnen til at en del innvandrere, og da til særs kvinnelige, lykkes godt de første årene for så å gå i utfor bakke er delt mellom bla fiktive jobber (settes opp med en inntekt akkurat høy nok og lenge nok til å opparbeide seg rettigheter) og at de som har ekte jobber ofte har fysisk harde jobber som lettere sliter ens kropp ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.4.2017 den 7.32, stan skrev:

Her er det store forskjeller, og jeg lurer på om det kan ha noe med kultur å gjøre. Asiatiske innvandrere fra feks Kina og Vietnam, klarer i stor grad både å integrere seg, ta del i samfunnet, jobbe samtidig som de tar vare på egen kultur. 

 

Enig med deg, det må være flere  faktorer en kun innvandring i seg selv, som er utslagsgivende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 11.43, hocane skrev:

Slutt å bry dere, nordmenn får ikke unger lengre uansett. Tror jeg leste et sted fødselsraten var rundt 1.6 1.7 eller noe. Vi kommer enkelt og greit til å bli tatt over av andre kulturer som faktisk føder barn.

Det er ingenting vi kan gjøre med det. feminismen har fortalt kvinner å erstatte unger med en karriere, skal ikke et mattegeni til for å finne ut av at nordmenn eventuelt ikke lenger vil eksistere med en så lav fødselsrate.

Du får trøste deg med at en innvandrer som meg skaffer langt over snittet blonde blåøyde barn (er ikke alle innvandrere som er muslimer ei heller er vi alle brunøyde og mørkhåret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Cicero skrev:

Selvsagt forstår jeg det. Og jeg vet godt hvilken retning dette går, tro du meg. Men løsningen er ikke å trekke oss tilbake for å gjøre det enda enklere for globalistene. 

Edel tanke. Dessverre kan man bare glemme det.

Ifølge eksperter nærmer isen i Antarktis seg "tipping point" også. Dvs at havnivået stiger med 70 meter. Jeg konstaterer bare at den smelter. Har ingen formening om evn klimadebatt.

Resten kan man bare tenke seg.

Anonymkode: 2cc45...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slike utsagn faktisk er ganske slemme for å si det på den måten, begge mine foreldre er innvandrere. De ble sendt til samme flyktningmottak på 80-tallet som alle ble (utenfor Bergen). Faren min kom først så min mor, de er chilenere om det har noe å si. De er utrolig godt integrerte i samfunnet og er såpass knyttet til Norge at det å forlate Norge ikke kommer på tale da dette er deres identitet nå. De har bodd her i 30 år, snakker godt norsk, jobber og skatter som alle "gode nordmenn". Derfor provoserer slike utsagn meg noe enormt, som om alle mennesker som ikke er hvite eller norske ikke vil bidra. De fleste vil det, verden er ikke så sort hvitt som man skal ha det til i slike tråder. 

Men, det er et men her som alltid. Mine foreldre tok det bevisste valget om å ikke flytte til det området hvor "alle" chilenerne flyttet etter flyktningmottaket. De flyttet til et nabolag hvor de var omtrent de eneste som ikke var etnisk norske, de har stått på for å lære seg språket, finne jobb, få venner og lære å kombinere sine to kulturer. Den gamle og den nye. 

Det jeg har sett og lært ved dette, ved å vokse opp med to innvandrerforeldre er at det må finnes en vilje til å faktisk bli en del av samfunnet man har kommet til. Men, også her er det et enormt men: samfunnet rundt dem, om det så er det nabolaget du flytter til, må og være villige til å ta  i mot dem og hjelpe med overgangen. Jeg har selv sett at mine foreldre ikke hadde blitt godt integrert om ikke naboene som nå er blitt livslange venner, ikke hadde tatt dem i mot på en god måte. Som startet samtaler med dem, selv når de kunne gebrokkent norsk, og oppmuntret dem når de stod fast. Hvordan skal man integrere seg om man ikke har både viljen selv eller støtten fra samfunnet? Da er det ikke rart at man går tilbake til sine "egne" og det kjente og heller blir der, der føler man seg i alle fall mer velkommen 

Anonymkode: 300f9...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes slike utsagn faktisk er ganske slemme for å si det på den måten, begge mine foreldre er innvandrere. De ble sendt til samme flyktningmottak på 80-tallet som alle ble (utenfor Bergen). Faren min kom først så min mor, de er chilenere om det har noe å si. De er utrolig godt integrerte i samfunnet og er såpass knyttet til Norge at det å forlate Norge ikke kommer på tale da dette er deres identitet nå. De har bodd her i 30 år, snakker godt norsk, jobber og skatter som alle "gode nordmenn". Derfor provoserer slike utsagn meg noe enormt, som om alle mennesker som ikke er hvite eller norske ikke vil bidra. De fleste vil det, verden er ikke så sort hvitt som man skal ha det til i slike tråder. 

Men, det er et men her som alltid. Mine foreldre tok det bevisste valget om å ikke flytte til det området hvor "alle" chilenerne flyttet etter flyktningmottaket. De flyttet til et nabolag hvor de var omtrent de eneste som ikke var etnisk norske, de har stått på for å lære seg språket, finne jobb, få venner og lære å kombinere sine to kulturer. Den gamle og den nye. 

Det jeg har sett og lært ved dette, ved å vokse opp med to innvandrerforeldre er at det må finnes en vilje til å faktisk bli en del av samfunnet man har kommet til. Men, også her er det et enormt men: samfunnet rundt dem, om det så er det nabolaget du flytter til, må og være villige til å ta  i mot dem og hjelpe med overgangen. Jeg har selv sett at mine foreldre ikke hadde blitt godt integrert om ikke naboene som nå er blitt livslange venner, ikke hadde tatt dem i mot på en god måte. Som startet samtaler med dem, selv når de kunne gebrokkent norsk, og oppmuntret dem når de stod fast. Hvordan skal man integrere seg om man ikke har både viljen selv eller støtten fra samfunnet? Da er det ikke rart at man går tilbake til sine "egne" og det kjente og heller blir der, der føler man seg i alle fall mer velkommen 

Anonymkode: 300f9...5ea

Joda. men når en sier at samfunnet må være "villige til å ta i mot dem osv", sett da at samfunnet ikke ER villig til dette? At folk som allerede bor i samfunnet med sin egen kultur, religion, sitt miljø og omgangskrets med folk fra samme land som de selv?

At de vil ha det som de er vant med og ikke ønsker å forandre noe på dette? Er det da en automatisk rett de som kommer skal ha, at her får dere som allerede bor her værsågod å forandre holdningene deres, for her kommer vi og skal bo?

De som allerede bor der må da godta at folk kommer med andre kulturer og religioner og bare dra det ned over hodet på de, altså.

Du ser hva jeg mener?

Anonymkode: 2cc45...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns vi burde være flinkere til å gjøre som de gjør i USA. De er mye bedre på å si "slik gjør vi det her, og det har du bare å akseptere."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 13.41, hocane skrev:

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

De fleste jeg kjenner har lyst på barn, samtidig er jorden overbefolket. Problemet er at den nye kulturen (Islam) ikke bedriver familie planlegging og vil i løpet av noen få ti-år ta over.

Anonymkode: acf0d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
På 4/28/2017 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Synes slike utsagn faktisk er ganske slemme for å si det på den måten, begge mine foreldre er innvandrere. De ble sendt til samme flyktningmottak på 80-tallet som alle ble (utenfor Bergen). Faren min kom først så min mor, de er chilenere om det har noe å si. De er utrolig godt integrerte i samfunnet og er såpass knyttet til Norge at det å forlate Norge ikke kommer på tale da dette er deres identitet nå. De har bodd her i 30 år, snakker godt norsk, jobber og skatter som alle "gode nordmenn". Derfor provoserer slike utsagn meg noe enormt, som om alle mennesker som ikke er hvite eller norske ikke vil bidra. De fleste vil det, verden er ikke så sort hvitt som man skal ha det til i slike tråder. 

Men, det er et men her som alltid. Mine foreldre tok det bevisste valget om å ikke flytte til det området hvor "alle" chilenerne flyttet etter flyktningmottaket. De flyttet til et nabolag hvor de var omtrent de eneste som ikke var etnisk norske, de har stått på for å lære seg språket, finne jobb, få venner og lære å kombinere sine to kulturer. Den gamle og den nye. 

Det jeg har sett og lært ved dette, ved å vokse opp med to innvandrerforeldre er at det må finnes en vilje til å faktisk bli en del av samfunnet man har kommet til. Men, også her er det et enormt men: samfunnet rundt dem, om det så er det nabolaget du flytter til, må og være villige til å ta  i mot dem og hjelpe med overgangen. Jeg har selv sett at mine foreldre ikke hadde blitt godt integrert om ikke naboene som nå er blitt livslange venner, ikke hadde tatt dem i mot på en god måte. Som startet samtaler med dem, selv når de kunne gebrokkent norsk, og oppmuntret dem når de stod fast. Hvordan skal man integrere seg om man ikke har både viljen selv eller støtten fra samfunnet? Da er det ikke rart at man går tilbake til sine "egne" og det kjente og heller blir der, der føler man seg i alle fall mer velkommen 

Anonymkode: 300f9...5ea

Det er en spesiell gruppe innvandrere det er snakk om. F.eks om Tyskland ble en krigssone, så hadde etnisk tyske ikke hatt noe problem å bli integrert i Norge. 
Innvandrerne som ikke lar seg integrere kommer fra et spesifikt området med en spesifikk kultur og religion som ikke er kompatibel med vestlig levemåte og verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Joda. men når en sier at samfunnet må være "villige til å ta i mot dem osv", sett da at samfunnet ikke ER villig til dette? At folk som allerede bor i samfunnet med sin egen kultur, religion, sitt miljø og omgangskrets med folk fra samme land som de selv?

At de vil ha det som de er vant med og ikke ønsker å forandre noe på dette? Er det da en automatisk rett de som kommer skal ha, at her får dere som allerede bor her værsågod å forandre holdningene deres, for her kommer vi og skal bo?

De som allerede bor der må da godta at folk kommer med andre kulturer og religioner og bare dra det ned over hodet på de, altså.

Du ser hva jeg mener?

Anonymkode: 2cc45...22e

Det er to sider av saken, men nå er det sånn at innvandring ikke stoppes dermed må samfunnet også bidre til å gjøre det beste ut av det. Hvordan kan man forvente at det er ok å kritisere alle innvandrere når man selv ikke bidrar til å gjøre overgangen lettere? Jeg mener at det er en innsats fra begge sider, både fra dem som innvandrer og dem som bor i landet fra før av. Det er en endring i innstilling hos begge to som må til. 

Jeg sier ikke at norsk kultur må vike for at innvandrere kommer inn, i mitt tilfelle er jo det absolutt det motsatte som har skjedd. Jeg har vokst opp mer søramerikanske foreldre som har gjort alt de kan for å integrere seg, uten at det har gått på bekostning av hvem de er. Det er fullt mulig, men det krever en stor innsats fra dem som innvandrer, et krav som burde stilles mye sterkere spør du meg. Samtidig så må man og innse at folk ikke blir integrerte om de hele tiden møtes med fiendtlige holdninger, da søker jo de ut disse ekstreme miljøene som nettopp er her for å tre sin ukultur nedover andres hoder. 

Du ser vel det?

Anonymkode: 300f9...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Z.Z skrev:

Det er ikke farlig i seg selv, men du har ikke forstått hva vi står overfor. Indianerne forsto ikke de alvorlige konsekvensene av europeisk innvandring, men de fikk nok og gikk til krig. Dessverre hadde de ikke teknologi og intelligens for å forsvare seg selv. Det har vi, og det vil vi bruke med all kraft hvis nødvendig. Forstår du det?

Seriøst? De ble nærmest utryddet av en sivilisasjon som mente de var mer siviliserte. De forstod konsekvensene og prøvde fredelige midler og deretter voldelige. Europeerne hadde sitt syn på verden som det riktige, og  nærmest utryddet de hele folkegrupper. Og historien bare gjentar seg i dag, det er den samme holdningen som den gangen.

Hvis du vil forsvare deg mot innvandring må du fremdeles integrere alle de som allerede er en del av det norske samfunnet, du kan godt prøve stenge grensene men hvis du vil skape en forent nasjon så må du inkludere de som allerede er her. Inkludert dem (etnisk norske) som ikke har samme syn som deg, hvordan gjør du det?

Anonymkode: 300f9...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er to sider av saken, men nå er det sånn at innvandring ikke stoppes dermed må samfunnet også bidre til å gjøre det beste ut av det. Hvordan kan man forvente at det er ok å kritisere alle innvandrere når man selv ikke bidrar til å gjøre overgangen lettere? Jeg mener at det er en innsats fra begge sider, både fra dem som innvandrer og dem som bor i landet fra før av. Det er en endring i innstilling hos begge to som må til. 

Jeg sier ikke at norsk kultur må vike for at innvandrere kommer inn, i mitt tilfelle er jo det absolutt det motsatte som har skjedd. Jeg har vokst opp mer søramerikanske foreldre som har gjort alt de kan for å integrere seg, uten at det har gått på bekostning av hvem de er. Det er fullt mulig, men det krever en stor innsats fra dem som innvandrer, et krav som burde stilles mye sterkere spør du meg. Samtidig så må man og innse at folk ikke blir integrerte om de hele tiden møtes med fiendtlige holdninger, da søker jo de ut disse ekstreme miljøene som nettopp er her for å tre sin ukultur nedover andres hoder. 

Du ser vel det?

Anonymkode: 300f9...5ea

Og der sa du det selv. Folk har intet valg, de må bare ta imot.

Og dermed forventer du at man skal stille opp og være positiv??? Det blir ikke noe positivitet ved å dra ting ned over ørene på folk, det skal jaggu være sikkert.

Ved å stille seg utelukkende positiv til dette, signaliseres det til hele verden at til Norge må dere dra, der får dere alt dere vil og folk er så snille, at. Snakk om å gi vekk sitt eget land til alt og alle.

Å nei, du. Her skal det kjempes med nebb og klør for å få stopp på dette.

Anonymkode: 2cc45...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger innvandring for å opprettholde folketallet i Norge. I tillegg har vi rikelig med plass til flere. Samtidig er flyktningenes behov om et trygt land å bli godt mottatt i, presserende og udekket. Vi burde ta imot det mangedobbelte antall flyktninger som det vi gjør i dag, gjerne 2-300.000 pr år, ingen burde sendes ut av landet igjen. Bare vi sørger for at de får en god tilværelse her og starter tilstrekkelig norskopplæring straks de ankommer landet, vil de garantert bli godt integrert etter noen år, og vi får en kulturelt rikere og sammensatt befolkning. 

Anonymkode: b1c5f...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger innvandring for å opprettholde folketallet i Norge. I tillegg har vi rikelig med plass til flere. Samtidig er flyktningenes behov om et trygt land å bli godt mottatt i, presserende og udekket. Vi burde ta imot det mangedobbelte antall flyktninger som det vi gjør i dag, gjerne 2-300.000 pr år, ingen burde sendes ut av landet igjen. Bare vi sørger for at de får en god tilværelse her og starter tilstrekkelig norskopplæring straks de ankommer landet, vil de garantert bli godt integrert etter noen år, og vi får en kulturelt rikere og sammensatt befolkning. 

Anonymkode: b1c5f...80b

Nei, det gjør vi aldeles ikke.

Anonymkode: a5549...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, TS! Se på nordmenn i Spania. Fy og fy. Forlanger at det skal snakkes norsk i butikker og sykehus, at julemarsipanen skal innføres og at det nasjonaldagen vår skal feires der nede. Forkastelig!

Anonymkode: 80ec3...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger innvandring for å opprettholde folketallet i Norge. I tillegg har vi rikelig med plass til flere. Samtidig er flyktningenes behov om et trygt land å bli godt mottatt i, presserende og udekket. Vi burde ta imot det mangedobbelte antall flyktninger som det vi gjør i dag, gjerne 2-300.000 pr år, ingen burde sendes ut av landet igjen. Bare vi sørger for at de får en god tilværelse her og starter tilstrekkelig norskopplæring straks de ankommer landet, vil de garantert bli godt integrert etter noen år, og vi får en kulturelt rikere og sammensatt befolkning. 

Anonymkode: b1c5f...80b

Du høres akkurat ut som Fredrik Reinfeldt i 2014. Jeg lurer på om den gjennomsnittlige svensken er enige med deg og Fredrik nå?

http://www.expressen.se/nyheter/fredrik-reinfeldt-gott-om-plats-for-flyktingar/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, TS! Se på nordmenn i Spania. Fy og fy. Forlanger at det skal snakkes norsk i butikker og sykehus, at julemarsipanen skal innføres og at det nasjonaldagen vår skal feires der nede. Forkastelig!

Anonymkode: 80ec3...de0

Nordmenn i Spania betaler for seg. De bruker pensjonen sin der. Og ser du noen likheter med å reise på ferieopphold i noen måneder, med å kreve statsborgerskap og å bli forsørget resten av livet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, personangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ops2 skrev:

Nordmenn i Spania betaler for seg. De bruker pensjonen sin der. Og ser du noen likheter med å reise på ferieopphold i noen måneder, med å kreve statsborgerskap og å bli forsørget resten av livet?

:balltre:

Anonymkode: 80ec3...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, TS! Se på nordmenn i Spania. Fy og fy. Forlanger at det skal snakkes norsk i butikker og sykehus, at julemarsipanen skal innføres og at det nasjonaldagen vår skal feires der nede. Forkastelig!

Anonymkode: 80ec3...de0

Altså, hvor lite gjenomtenkt hjernedød argumentasjon kan man greie å komme med... Det er INGEN som krever at det skal snakkes norsk av spanjoler, ei heller at det skal innføres noen julemarsipan. At de som bor der selv feirer nasjonaldagen vår sier jo seg selv. Det eneste som er forkastelig her er din elendige argumentasjon. Kriminelt dårlig.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

:balltre:

Anonymkode: 80ec3...de0

:balltre:

Anonymkode: a5549...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...