Gå til innhold

Innvandrere lar seg ikke integrere


Example

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, hocane skrev:

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

Det gjelder nok i høyeste grad også menn. Hvor mange menn på 26-27 år ønsker seg barn i dag? Man kan diskutere med at menn er fertile lenger enn kvinner, men hvor mange menn på 40 år kan velge og vrake i kvinner som er 10-15 år yngre? Svært få.  

Anonymkode: 2367b...137

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, hocane skrev:

Jeg er for at kvinner jobber jeg, ro dere ned. Alt jeg sier er at vi eventuelt kommer til å bli tatt over av andre kulturer med vår nåværende fødselsrate.

Det er ikke en spådom, det er et basic matematisk regnestykke. Jeg hadde helst sett at norske kvinner fikk flere barn, men det er ikke opp til meg, folk får gjøre som de vil.

 

Om det kommer en ordning hvor det blir mer tilrettelegging for kvinner som ønsker seg flere barn får jeg absolutt fler. Jeg har rett og slett ikke råd til mer enn ett barn per dags dato, og har andre i min vennekrets som ikke får fler barn pga økonomien ikke strekker til. 

Anonymkode: 493a6...199

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Hadde det vært meningen at de skulle integreres hadde det ikke vært så jævlig mye innvandring, og det hadde vært et større press på land med mer tilsvarende kulturer om å ta inn flyktninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, hocane skrev:

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

Men de fleste får jo faktisk barn i løpet av livet, det er heller det at man får færre enn før. 

Anonymkode: 493a6...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stan skrev:

Her er det store forskjeller, og jeg lurer på om det kan ha noe med kultur å gjøre. Asiatiske innvandrere fra feks Kina og Vietnam, klarer i stor grad både å integrere seg, ta del i samfunnet, jobbe samtidig som de tar vare på egen kultur. 

 

Enig i dette. Se på indere og srilankere også. Tar høyere utdannelse, begår mindre kriminalitet og har høyere valgdeltakelse (særlig siste er en meget god indikator på integrering) enn etniske nordmenn. Men især flyktninger (som jo også er det som nevnes i innledningen) er det veldig god grunn til å ta på alvor at ikke virker å integreres særlig. Så får skyldfordelingen være så sin sak. Åpenbart at det er mange som ikke gidder eller ønsker å integreres også, selv om rammene rundt kanskje ikke alltid er optimale de heller. Ghettofiseringen som skjer når så mange samles samme sted at de ikke egentlig har norske omgivelser å integreres i, rent kulturelt, er jo et naturlig sted å starte.

Anonymkode: eca1e...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ordtaket? Nød lærer naken kvinne å spinne. Jeg tror velferdsordningene virker hemmende på integrasjon. Hva er motivasjonen hvis man ikke må?

Hadde Norge fra starten av ikke gitt så mye som en krone i trygd til innvandrere, så ville det ha gått greit. Da ville folk ha forholdt seg til den realiteten, litt likt som mange nordmenn opplevde når de emigrerte til USA på 1800 tallet.

Det er mye verre å gi folk noe, for deretter å ta det vekk igjen - enn aldri gi dem noe til å begynne med. Politikere må begynne å lære seg det.

 

Endret av Callisto83
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre skriver i tråden, det er store forskjeller ute og går. Bosniske flyktninger har klart seg kjempebra i det norske samfunnet. 

http://www.nettavisen.no/nyheter/bosnia-flyktninger-klarer-seg-like-bra-som-nordmenn/3423132858.html

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/bosniere-integreringsvinnerne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

Så ... er det derfor kvinner jobber mye oftere deltid enn menn? Og derfor strømmer kvinner til utenlandske klinikker for å bli gravide? Fordi de verdsetter jobben høyere enn barn? Du kjenner tydeligvis ikke til problemet. Det er menn som utsetter å få barn av diverse grunner - jobb, at de er lengre fertile enn kvinner, osv. I min omgangskrets er det ganske mange menn på min alder som fortsatt er barnløse og satser tungt på jobb og karrière. De tror tydeligvis at det er ganske enkelt å gifte seg og få barn jo lengre man venter ... Ja, det er noen kvinner som satser tungt på karrière, men dette gjelder i aller største grad for menn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

Og takk og pris for det. Slik det ser ut fremover er det galskap å sette barn til verden. Derfor gjør jeg ikke det. Vi kan klare å demme opp om denne galskapen av innvandring en stund, men på sikt er vi sjanseløse.

Derfor sørger jeg for at jeg har det ok, så lenge jeg er her på planeten. Hva som skjer etterpå er overhodet ikke mitt problem. Det kommer uansett til å bli jævla utrivelig med alt faenskapen som venter.

Anonymkode: 2cc45...22e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og takk og pris for det. Slik det ser ut fremover er det galskap å sette barn til verden. Derfor gjør jeg ikke det. Vi kan klare å demme opp om denne galskapen av innvandring en stund, men på sikt er vi sjanseløse.

Derfor sørger jeg for at jeg har det ok, så lenge jeg er her på planeten. Hva som skjer etterpå er overhodet ikke mitt problem. Det kommer uansett til å bli jævla utrivelig med alt faenskapen som venter.

Anonymkode: 2cc45...22e

Det stoppet ikke kvinner i å få barn under pester, 1 og 2 verdenskrig osv. 

Anonymkode: 493a6...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stoppet ikke kvinner i å få barn under pester, 1 og 2 verdenskrig osv. 

Anonymkode: 493a6...199

Samma det. Vi er for mange allerede på denne planeten. Og verre blir det.

Anonymkode: 2cc45...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samma det. Vi er for mange allerede på denne planeten. Og verre blir det.

Anonymkode: 2cc45...22e

At vi er for mange på planeten skyldes ikke akkurat nordmenn. Det er vel heller vi som burde få unger tross alt som skjer, for å kanskje kunne bevare et snev av norsk folk og kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cicero skrev:

At vi er for mange på planeten skyldes ikke akkurat nordmenn. Det er vel heller vi som burde få unger tross alt som skjer, for å kanskje kunne bevare et snev av norsk folk og kultur. 

Jepp nettopp det jeg prøver å formidle. Men med den nåværende fødselsraten hos nordmenn ser jeg dessverre ikke håp for norsk kultur i fremtiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero
Akkurat nå, hocane skrev:

Jepp nettopp det jeg prøver å formidle. Men med den nåværende fødselsraten hos nordmenn ser jeg dessverre ikke håp for norsk kultur i fremtiden.

 

Det burde ikke komme som noen overraskelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hocane skrev:

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

Tipper overvekten av kvinner er unntakene da. Karriære er fint det, men de fleste hadde nok byttet det ut mot drittjobb, mindre penger og givende familieliv any day. Problemet er nok i hovedsak at vi ikke finner menn som vil ha barn med oss fordi de utsetter og utsetter, og dermed er alternativet fort eklinger som er 10-15 år eldre som endelig begynner å komme på andre tanker. Men der det rett og slett er bedre å bare forbli barnløs eller bruke donor enn å trekkes med en mye eldre fyr man ikke liker engang et helt liv gjennom et barn. Det er rett og slett ikke på noen måte verdt det.

Anonymkode: 48ffc...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tipper overvekten av kvinner er unntakene da. Karriære er fint det, men de fleste hadde nok byttet det ut mot drittjobb, mindre penger og givende familieliv any day. Problemet er nok i hovedsak at vi ikke finner menn som vil ha barn med oss fordi de utsetter og utsetter, og dermed er alternativet fort eklinger som er 10-15 år eldre som endelig begynner å komme på andre tanker. Men der det rett og slett er bedre å bare forbli barnløs eller bruke donor enn å trekkes med en mye eldre fyr man ikke liker engang et helt liv gjennom et barn. Det er rett og slett ikke på noen måte verdt det.

Anonymkode: 48ffc...b77

Ja jeg er helt enig det, jeg burde definitivt tatt med menns manglende lyst på å få barn også i innlegget mitt. Det er blitt et kulturelt problem rett og slett. Vi har rett og slett erstattet kristendom og tradisjon med egoisme og ateisme, ingen heldig kombinasjon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Cicero skrev:

At vi er for mange på planeten skyldes ikke akkurat nordmenn. Det er vel heller vi som burde få unger tross alt som skjer, for å kanskje kunne bevare et snev av norsk folk og kultur. 

 

7 timer siden, hocane skrev:

Jepp nettopp det jeg prøver å formidle. Men med den nåværende fødselsraten hos nordmenn ser jeg dessverre ikke håp for norsk kultur i fremtiden.

 

Dere forstår ikke at vi blir bare enda flere om det blir flere nordmenn?

Sett ikke barn til verden. Om 30 år finnes det ikke landegrenser igjen engang, langt mindre noe kultur å ta vare på.. Tenk for et mareritt dette blir. Globalismen overkjører alt

http://www.nettavisen.no/na24/are-traasdahl-tror-pa-en-verden-nesten-uten-landegrenser-om-30-ar/3423295950.html

Anonymkode: 2cc45...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, hocane skrev:

Ja jeg er helt enig det, jeg burde definitivt tatt med menns manglende lyst på å få barn også i innlegget mitt. Det er blitt et kulturelt problem rett og slett. Vi har rett og slett erstattet kristendom og tradisjon med egoisme og ateisme, ingen heldig kombinasjon.

 

Jeg forstår ikke hva kristendom og egoisme har med dette å gjøre? Før i tiden var kvinnen oftere hjemmeværende, arbeidslivet krevde ikke like høy kompetanse, det var tabu og bo sammen uten å gifte seg først, osv. 

I dag er de sosiale spillereglene helt annerledes. I dag blir hjemmeværende mødre nærmest sett ned på fordi det er forventet at man skal gjøre noe med livet sitt. Kvinner har også like stor økonomisk frihet som menn, og er derfor ikke avhengig av en mann som forsørger. Menn har også større frihet og bruker denne friheten til å leve livet slik de vil.

Man er ikke mer egoistisk enn før - det er bare rammebetingelsene som har endret seg. Det er heller ikke sånn at det er egoistisk å ikke få barn. Det er ikke sånn at verden er i desperat behov etter flere mennesker. Hadde menneske-arten stått i fare for og blitt utryddet, så ville det kanskje være egoistisk å ikke bidra i en "fød-flere-barn-dugnad", men dette er ikke tilfelle i det hele tatt.

Og ingenting blir bedre med kristendom - en oppfinnelse fra romertiden konstruert for å styre mennesker. Eventyrfortellinger, forestillinger om et helvete med tilhørende skyld og skam. 

Anonymkode: 2367b...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere forstår ikke at vi blir bare enda flere om det blir flere nordmenn?

Sett ikke barn til verden. Om 30 år finnes det ikke landegrenser igjen engang, langt mindre noe kultur å ta vare på.. Tenk for et mareritt dette blir. Globalismen overkjører alt

http://www.nettavisen.no/na24/are-traasdahl-tror-pa-en-verden-nesten-uten-landegrenser-om-30-ar/3423295950.html

Anonymkode: 2cc45...22e

Selvsagt forstår jeg det. Og jeg vet godt hvilken retning dette går, tro du meg. Men løsningen er ikke å trekke oss tilbake for å gjøre det enda enklere for globalistene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 8.46, Loki Laufeyson skrev:

Dette har Carl I Hagen sagt siden 70 tallet,  men da var det ingen som ville høre på han.

Carl I Hagen leste bare falske Mustaffa brev han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...