Gå til innhold

Innvandrere lar seg ikke integrere


Example

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/oppsiktsvekkende-rapport-om-innvandrere-i-norge/3423335205.html

Ikke noe nytt her, men nok en forskningsrapport kommer og setter lys på saken. Integreringen feiler, og det "oppsynsvekkede" er at det blir verre jo lenger de bor i Norge. Mange klarer seg ganske bra de første årene i landet, men så faller det, og folk havner utenfor arbeidsmarkedet.

Skal vi snart slutte å tro på utopien om at flyktninger og andre innvandrere lar seg integrere i det norske samfunnet? I realiteten kan man regne med at de havner på trygd, og hver enkelt som ikke gjør det, kun er en bonus.

Er venstresiden villige til å ofre velferdstaten for innvandring? Når får nordmenn nok?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det store forskjeller, og jeg lurer på om det kan ha noe med kultur å gjøre. Asiatiske innvandrere fra feks Kina og Vietnam, klarer i stor grad både å integrere seg, ta del i samfunnet, jobbe samtidig som de tar vare på egen kultur. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om det i VG også. Likte spesielt dette sitatet:

" - Funnene er noe tilsvarende det de finner i Danmark, Sverige og Finland, men den svenske studien konkluderer litt motsatt, noe som tilsier at de har vært mer vellykket enn de øvrige landene, sier Bratsberg"

Selvfølgelig Sverige, selvfølgelig... :scorpis:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Dette har Carl I Hagen sagt siden 70 tallet,  men da var det ingen som ville høre på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
7 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Dette har Carl I Hagen sagt siden 70 tallet,  men da var det ingen som ville høre på han.

Det er ingen som vil høre på han nå heller. Men godt å vite at han har èn fan da. :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette har mye med hva vi gjør og. Har familie som bor i en mindre by i Norge, og der er innvandrerne veldig godt integrert. De er akkurat som nordmenn, barna deres har tatt høyere utdannelse, og giftet seg med nordmenn. De har alle jobbet, de har stilt opp som trenere for barna, engasjert seg i politikk. Noen har startet sine egne bedrifter, og ansatt nordmenn. Er de få, så må de bare integrere seg. Kan legge til at de alle kommer fra muslimske land.

Selv er jeg oppvokst i Oslo, og da jeg skulle starte på skolen, så sto valget mellom 2 skoler, ene var det 90% innvandrere på, og andre 30%. Så mine foreldre sendte meg på skolen med minst innvandrere. Men dette var og skolen, de innvandrerne som ønsket en utdannelse for barna ble sendt til og. Og de har alle tatt utdannelse, og giftet seg med nordmenn.

I byen jeg bor i nå, bygde de jo en egen blokk by til de, det var dit alle ble plassert, på sitt eget sted, unna oss nordmenn. Og i første omgang, kom alle sammen fra samme landsby, da de ble hentet for å jobbe. Sier seg selv at det blir dårlig integrering da.

Anonymkode: d2aeb...b6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere huske på visse grunnreglen når dere prater om "forskningrapporter" og fakta i samme innlegg.

En "forskningsrapport" er alltid et kjøpt og betalt tulledokument av en eller annen forening, parti, bedrift o.l.

Konklusjonen skal alltid lages i tråd med hva oppdragsgiver mener.

Alle tall og statistikk kan manipuleres slik at "sannheten" passer med oppdragsgiveren

Journalister kan skrive om rapporten slik at de fremstår bedre eller dårligere.

Nesten ingen på KG leser slike rapporter selv, men stjeler et sitat uten å sjekke hva som egentlig stod i bestillingsrapporten eller hvem som bestilte den.

Anonymkode: 48378...b78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette har mye med hva vi gjør og. Har familie som bor i en mindre by i Norge, og der er innvandrerne veldig godt integrert. De er akkurat som nordmenn, barna deres har tatt høyere utdannelse, og giftet seg med nordmenn. De har alle jobbet, de har stilt opp som trenere for barna, engasjert seg i politikk. Noen har startet sine egne bedrifter, og ansatt nordmenn. Er de få, så må de bare integrere seg. Kan legge til at de alle kommer fra muslimske land.

Selv er jeg oppvokst i Oslo, og da jeg skulle starte på skolen, så sto valget mellom 2 skoler, ene var det 90% innvandrere på, og andre 30%. Så mine foreldre sendte meg på skolen med minst innvandrere. Men dette var og skolen, de innvandrerne som ønsket en utdannelse for barna ble sendt til og. Og de har alle tatt utdannelse, og giftet seg med nordmenn.

I byen jeg bor i nå, bygde de jo en egen blokk by til de, det var dit alle ble plassert, på sitt eget sted, unna oss nordmenn. Og i første omgang, kom alle sammen fra samme landsby, da de ble hentet for å jobbe. Sier seg selv at det blir dårlig integrering da.

Anonymkode: d2aeb...b6e

Absolutt mye rett i dette. Poenget er vel igjen her at jo høyere innvandring, jo dårligere blir integreringen. Jo mer innvandrerne blir "tvunget" til å tilpasse seg det norske samfunnet, jo bedre gjør de det. 

Lurer på hvordan integreringen dersom innvandrere uten norsk statsborgerskap mistet rettigheter til trygd og slike ting. Sannsynligvis ville flere funnet seg jobb, mens andre igjen ville blitt kriminelle. Det vi i realiteten gjør er å betale de for å sitte på rumpa og minske deres økonomiske intensiver for å drive med kriminell virksomhet. Når kuttene i velferden etter hvert tvinger seg gjennom, vil vi få et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dette har mye med hva vi gjør og. Har familie som bor i en mindre by i Norge, og der er innvandrerne veldig godt integrert. De er akkurat som nordmenn, barna deres har tatt høyere utdannelse, og giftet seg med nordmenn. De har alle jobbet, de har stilt opp som trenere for barna, engasjert seg i politikk. Noen har startet sine egne bedrifter, og ansatt nordmenn. Er de få, så må de bare integrere seg. Kan legge til at de alle kommer fra muslimske land.

Selv er jeg oppvokst i Oslo, og da jeg skulle starte på skolen, så sto valget mellom 2 skoler, ene var det 90% innvandrere på, og andre 30%. Så mine foreldre sendte meg på skolen med minst innvandrere. Men dette var og skolen, de innvandrerne som ønsket en utdannelse for barna ble sendt til og. Og de har alle tatt utdannelse, og giftet seg med nordmenn.

I byen jeg bor i nå, bygde de jo en egen blokk by til de, det var dit alle ble plassert, på sitt eget sted, unna oss nordmenn. Og i første omgang, kom alle sammen fra samme landsby, da de ble hentet for å jobbe. Sier seg selv at det blir dårlig integrering da.

Anonymkode: d2aeb...b6e

Javel. Men hvordan kan du bevise den første setningen? Tror du at det er som med de som bor sammen med alkoholikere, at de skal "redde alkoholikeren"? Uten at det er vilje til det, så kan en streve og streve for å "redde" mennesker. Du kan be om at han gjør dette og dette, prøve å innlegge han til avvenning, be, trygle og håpe førgjeves.

Jeg kan si deg, at de som ønsker å jobbe, stille opp som trenere, ønsker utdannelse for barna, kan gjøre det i byen du bor i nå. Og hadde det vært en annen mentalitet på de som kom til ditt hjemsted, så hadde de isolert seg. 

La meg gjette på at det var en del akademikere i de første tilfellene, som allerede hadde tatt et valg om å ville integrere seg, uten å velge å se tilbake til de første hundreårene etter Muhammed og idealisere det. Iranere som hadde flyktet fra Khomeini, kanskje?

Problemet er at de som knapt er i stand til å lese, har hatt en oppvekst underlagt religion og kultur, som sier de skal isolere seg. Når de blir integrerte, så mister imamene makten over de. Mennesker som lærer å tenke selv, blir ikke slaver mentalt.

Og det er den siste typen muslimer som øker og øker, mens andelen reflekterende og innsatsvillige går ned.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Callisto83 skrev:

Det står litt om det i VG også. Likte spesielt dette sitatet:

" - Funnene er noe tilsvarende det de finner i Danmark, Sverige og Finland, men den svenske studien konkluderer litt motsatt, noe som tilsier at de har vært mer vellykket enn de øvrige landene, sier Bratsberg"

Selvfølgelig Sverige, selvfølgelig... :scorpis:

Hahaha! Sverige faktisk.

 

 

Men denne studien gjelder noen grupper, ikke alle. :) Viktig å presisere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bry dere, nordmenn får ikke unger lengre uansett. Tror jeg leste et sted fødselsraten var rundt 1.6 1.7 eller noe. Vi kommer enkelt og greit til å bli tatt over av andre kulturer som faktisk føder barn.

Det er ingenting vi kan gjøre med det. feminismen har fortalt kvinner å erstatte unger med en karriere, skal ikke et mattegeni til for å finne ut av at nordmenn eventuelt ikke lenger vil eksistere med en så lav fødselsrate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hocane skrev:

Slutt å bry dere, nordmenn får ikke unger lengre uansett. Tror jeg leste et sted fødselsraten var rundt 1.6 1.7 eller noe. Vi kommer enkelt og greit til å bli tatt over av andre kulturer som faktisk føder barn.

Det er ingenting vi kan gjøre med det. feminismen har fortalt kvinner å erstatte unger med en karriere, skal ikke et mattegeni til for å finne ut av at nordmenn eventuelt ikke lenger vil eksistere med en så lav fødselsrate.

Velferdstaten holdes i stor grad oppe av folk som jobber og som betaler skatt. Dersom alle kvinner (men ikke utlenninger, bare de norske, ikke sant:rolleyes: ) slutta og jobbe og heller produserte 6-7 barn hver, og disse kvinnene utgjør halvparten av en populasjon.. Hvor skulle staten ta inn disse tapte inntektene? For å opprettholde en levestandard nordmenn flest har er man nødt til å ha to voksne i en husholdning i tilnærmet 100% stilling. Evt kan vi jo gå tilbake til 60-tallet der befolkingen samlet sett generelt var fattigere? Ikke kjøpe nye fotballsko eller ny vaskemaskin eller hytte på fjellet?

Anonymkode: 8fb64...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

Slutt å bry dere, nordmenn får ikke unger lengre uansett. Tror jeg leste et sted fødselsraten var rundt 1.6 1.7 eller noe. Vi kommer enkelt og greit til å bli tatt over av andre kulturer som faktisk føder barn.

Det er ingenting vi kan gjøre med det. feminismen har fortalt kvinner å erstatte unger med en karriere, skal ikke et mattegeni til for å finne ut av at nordmenn eventuelt ikke lenger vil eksistere med en så lav fødselsrate.

Åh, får kvinner barn alene nå plutselig? Finn meg aaaaaallle de mannfolkene som vil ha barn i 20 årene. Nei, nettopp. Slutt å skyld på kvinner og feminismen.

Velferdsstaten hadde i hvert fall gått konkurs hvis alle kvinner skulle vært hjemme å født barn.

Anonymkode: 10455...65a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for at kvinner jobber jeg, ro dere ned. Alt jeg sier er at vi eventuelt kommer til å bli tatt over av andre kulturer med vår nåværende fødselsrate.

Det er ikke en spådom, det er et basic matematisk regnestykke. Jeg hadde helst sett at norske kvinner fikk flere barn, men det er ikke opp til meg, folk får gjøre som de vil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da nok av invadere som har integrert seg.

Anonymkode: fac22...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette har mye med hva vi gjør og. Har familie som bor i en mindre by i Norge, og der er innvandrerne veldig godt integrert. De er akkurat som nordmenn, barna deres har tatt høyere utdannelse, og giftet seg med nordmenn. De har alle jobbet, de har stilt opp som trenere for barna, engasjert seg i politikk. Noen har startet sine egne bedrifter, og ansatt nordmenn. Er de få, så må de bare integrere seg. Kan legge til at de alle kommer fra muslimske land.

Selv er jeg oppvokst i Oslo, og da jeg skulle starte på skolen, så sto valget mellom 2 skoler, ene var det 90% innvandrere på, og andre 30%. Så mine foreldre sendte meg på skolen med minst innvandrere. Men dette var og skolen, de innvandrerne som ønsket en utdannelse for barna ble sendt til og. Og de har alle tatt utdannelse, og giftet seg med nordmenn.

I byen jeg bor i nå, bygde de jo en egen blokk by til de, det var dit alle ble plassert, på sitt eget sted, unna oss nordmenn. Og i første omgang, kom alle sammen fra samme landsby, da de ble hentet for å jobbe. Sier seg selv at det blir dårlig integrering da.

Anonymkode: d2aeb...b6e

Jeg kjenner til et tilfelle der det var en nederlandsk familie som flyttet til en bygd i Norge. Det tok dem 3 måneder å snakke språket flytende med litt aksent, fordi de startet opp en kafe og MÅTTE lære seg språket for å bli inkludert i samfunnet. Problemet der var bygdedyret som mobbet dem ut og til et annet sted i landet. Det var særs slemt gjort fordi de gjorde en virkelig innsats i å bli integrert. Så ser man andre steder der innvandrere også MÅ integrere seg fordi de blir satt i område med bare nordmenn. Og hva skjer? Jo, etter noen måneder til litt mer så snakker de flytende norsk. :) Språket er særdeles viktig, og jo mer man engasjerer seg i nærmiljøet jo bedre blir det også. Med unntak så klart. 

Jeg har gått sammen med folk som kun har holdt seg til sine egne. På en måte er det fint det altså, men bor man i et land bør det være sånn at man faktisk omgås andre og lærer seg språket. Dette om det er i Norge eller i Spania eller andre steder. De jeg har gått sammen med har knapt gjort seg forstått på norsk, selv om de har bodd her i 20+ år. Det er for dårlig. Da er man ikke interessert i å integreres. Uten språket får man også problemer med å skaffe seg jobb, og de folkene har da gått og fått penger fra Nav for at ting skal gå rundt. Jeg synes vi er altfor ettergivende. Burde være slik at man satte et krav. Innen 5 år skal man kunne snakke norsk (språktest UTEN tolk til stede), ellers er det rett ut. Synes heller ikke man skal kunne ta førerkortet MED tolk tilstede. Beklager men vi går jo rett over stupet siden vi ikke en gang stopper opp og tenker. 

Ellers er det jo vanskelig å få jobber nå i dette landet, og å med at vi i Oslo konkurrerer med folk med erfaring, samt de som er jobbløse etter oljekrisen OG alle innvandrerne... Oh Joy! 

Anonymkode: 9d108...ccb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, hocane skrev:

Jeg er for at kvinner jobber jeg, ro dere ned. Alt jeg sier er at vi eventuelt kommer til å bli tatt over av andre kulturer med vår nåværende fødselsrate.

Det er ikke en spådom, det er et basic matematisk regnestykke. Jeg hadde helst sett at norske kvinner fikk flere barn, men det er ikke opp til meg, folk får gjøre som de vil.

 

Det var min mann som ikke ville ha flere barn, ikke jeg. Just saying.

Anonymkode: 63b67...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til et tilfelle der det var en nederlandsk familie som flyttet til en bygd i Norge. Det tok dem 3 måneder å snakke språket flytende med litt aksent, fordi de startet opp en kafe og MÅTTE lære seg språket for å bli inkludert i samfunnet. Problemet der var bygdedyret som mobbet dem ut og til et annet sted i landet. Det var særs slemt gjort fordi de gjorde en virkelig innsats i å bli integrert. Så ser man andre steder der innvandrere også MÅ integrere seg fordi de blir satt i område med bare nordmenn. Og hva skjer? Jo, etter noen måneder til litt mer så snakker de flytende norsk. :) Språket er særdeles viktig, og jo mer man engasjerer seg i nærmiljøet jo bedre blir det også. Med unntak så klart. 

Anonymkode: 9d108...ccb

Jeg har også hørt og sett slike ting i Norge.

Hva er det som gjør nordmenn så onde?

Anonymkode: 48378...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten sånn det må bli. Mange av de som kommer til Norge har ingen utdanning og har kanskje aldri hatt det vi anser som en ordentlig jobb. I tillegg har de ikke den norske mentaliteten og tillitten til staten som må til for at man velger jobb fremfor trygd. 

I tillegg blir færre og færre ufaglærte jobber, og konkurransen er stor. Ikke uvanlig i dag at det er 2-3 intervjurunder bare for små butikkjobber.

Dette har vært problemet hele veien - man tar ikke nok hensyn til andres kultur. Mennesker er ikke like. VI blir formet av kulturen vi vokser opp i. 

Anonymkode: 2367b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var min mann som ikke ville ha flere barn, ikke jeg. Just saying.

Anonymkode: 63b67...da2

Uansett. Moderne kvinner i dagens Norge verdsetter karriere mye høyere enn barn, og det er veldig trist i mine øyne. Det er mulig du er et unntak, men hvis vi snakker om majoriteten så har kvinner i dag rett og slett ikke lyst på barn noe som i selv er nok til å ødelegge en hel kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...