Gå til innhold

Hvem forteller om dødsfallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som har vært sogneprest, nå studentprest. Han er med i vaktordning for varsling. 

Tror ikke han kjører rundt med prestekrage og klær i bilen, men han har legitimasjon som bekrefter at han er prest. 

Anonymkode: 5bb53...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar alle!

Nå tenkte jeg i hovedsak hvis det var min far eller mor som døde, hvor jeg da vil være nærmeste pårørende, iallfall til min far som er alene. Godt å vite hva jeg kan vente meg hvis noe sånt skjer.

Anonymkode: c4813...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet ringte meg når mamma døde. På nyttårsaften! Jeg var bare 14 år! N9r venninnen min døde ble vi kontaktet av hennes familie. 

Anonymkode: c7af1...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraten min må som regel rykke ut dersom det har vært en ulykke e.l. 

Da innleder han gjerne med å spørre om vedkommende har fått feks med seg dødsulykken der og der på nyhetene i kveld. 

De har egen vakttelefon som politi e.l kontakter dersom de ikke vil overbringe budskapet selv. 

Anonymkode: 5bb53...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer enten fra sykehuset eller fra politiet.

Anonymkode: 761d6...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kommer bare når de har mistanke om at det har skjedd noe kriminelt og da har de alltid prest med seg som tar hovedpraten. Ellers så kommer presten og gir beskjed, de skal i teorien ikke ringe pårørende å gi slike beskjeder.

Anonymkode: 826e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maritav

Da jeg fant venninnen min død, ga jeg beskjed til alle i vennekretsen, mens moren hennes tok seg av jobben med å fortelle til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mamma døde ringte lillebroren min meg. På facebook var det min eldste bror som var idiot og postet det der. Det var nok mange i familien som var fryktelig lei seg over å få vite det på facebook, men samtidig er jeg glad han sa noe da jeg og lillebroren min ikke greide "fungere".

Det er ikke så lett å vite hvordan man kommuniserer når det gjelder dødsfall og folk gjør og sier utrolig mye dumt. Lurt å tenke seg om to ganger når man handler i slike situasjoner! 

Anonymkode: 381c4...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk prest på døra (samme presten som hadde dåp for barnet vårt noen mnd tidligere). Skjønte det i det jeg åpnet.

Jeg fortalte det videre til min nærmeste familie. Og visste det var en prest på vei til hans familie så jeg ventet til de tok kontakt med meg noen timer senere. Utover det lot jeg mamma ta seg av nyheten til andre for jeg klarte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Et familiemedlem på andre siden av landet døde ganske tragisk nylig. Ingen tok kontakt med meg.. Jeg fant ut av det på facebook...

Anonymkode: d38dc...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem på andre siden av landet døde ganske tragisk nylig. Ingen tok kontakt med meg.. Jeg fant ut av det på facebook...

Anonymkode: d38dc...430

Kødder du? det er akkurat slike ting jeg er redd for, spesielt om det er nær familie dvs: foreldre og søsken. 

Da farmor ringte var det pappa som fortalte det og kom på skolen min sendte meg melding og ba meg komme ut. Verre når jeg bor så langt unna, men er jo forberedt på å få en telefonsamtale fra pappa når farfar tar sitt siste åndedrag. 

TS

Anonymkode: c4813...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/7/2017 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Kødder du? det er akkurat slike ting jeg er redd for, spesielt om det er nær familie dvs: foreldre og søsken. 

Da farmor ringte var det pappa som fortalte det og kom på skolen min sendte meg melding og ba meg komme ut. Verre når jeg bor så langt unna, men er jo forberedt på å få en telefonsamtale fra pappa når farfar tar sitt siste åndedrag. 

TS

Anonymkode: c4813...52e

Jeg har ikke noen kontakt med foreldrene mine, så da moren min sa til avdødets mor at hun skulle ta kontakt med sine barn antok alle at beskjeden kom til meg. Så det er min mors feil. Jeg fatter ikke hva hun tenkte med, men sånn er det.. Utrolig sårt..Både for meg, og familien som ble helt sjokkerte over å få telefon fra meg flere dager etter.

Anonymkode: d38dc...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem på andre siden av landet døde ganske tragisk nylig. Ingen tok kontakt med meg.. Jeg fant ut av det på facebook...

Anonymkode: d38dc...430

Det er tragisk..rett og slett veldig frekt! Hadde jeg fått vite om dødsfall til en som stod meg nær via facebook, hadde jeg satt den personen veldig på plass. Jeg hadde klikket.. godtar ikke facebook som informasjonskanal til dødsfall. Det virker som mange synes det er viktig å være "først ute" med nyheter på facebook. Selv når det gjelder dødsfall.. det er sykt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom en prest på min dør for å fortelle at pappa var død. Jeg hadde sett presten i lokalavisa før, det er ikke så mange prester i nærheten.

Jeg og en av pappas andre barn valgte å få en prest til å dra å fortelle det til vårt tredje søsken som bor 60 mil unna, i stedet for at noen bare ringte dit.

Jeg ble oppringt fra sykehuset hvor mamma var pga. alvorlig sykdom om at ting gikk nedover, så jeg kunne velge å komme. Så jeg var der da hun døde. Jeg er hennes eneste barn, ringte selv å sa ifra til de veldig få nærmeste. Og så sa de ifra til andre.

 

Anonymkode: 14034...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem på andre siden av landet døde ganske tragisk nylig. Ingen tok kontakt med meg.. Jeg fant ut av det på facebook...

Anonymkode: d38dc...430

Jeg har også funnet ut at et familiemedlem var død på Facebook. Satt alene på jobb i en kiosk. Klikket i vinkel. Ble en opprydding i vennelisten på face for å si det sånn! Snakker ikke med de nå flere år etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...