Gå til innhold

Blir gal av huden min - store porer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så store porer på nesa og litt kinnene. Kjøpt en del kremer oppigjennom som skulle hjelpe, men ingenting har hjulpet.
Er det noen her som har erfaringer med hva som kan hjelpe? Kremer, hudpleiebehandlinger, kosthold, alt mulig.
Jeg ser også at det bare blir verre med årene, håper inderlig at jeg i det minste kan stagge det litt... :(

Anonymkode: 164da...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, vanskelig å si siden jeg selv aldri har hatt det ( har veldig fin hud ), men tror ikke det er bra å plukke for mye på huden , som endel gjør idag. Noen pieler for mye f.eks. La den være mest mulig i fred, og hvilke produkter bruker du? Anbefaler helt enkle produkter som f.eks oljer: argan olje, olivenolje, jojobaolje osv. 

Anonymkode: 5ee80...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porene mine blir mindre når jeg bruker Bare minerals foundation. De ser ikke bare mindre ut med sminke, men de blir faktisk mindre og om jeg bruker det jevnlig.

Anonymkode: 010d6...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, vanskelig å si siden jeg selv aldri har hatt det ( har veldig fin hud ), men tror ikke det er bra å plukke for mye på huden , som endel gjør idag. Noen pieler for mye f.eks. La den være mest mulig i fred, og hvilke produkter bruker du? Anbefaler helt enkle produkter som f.eks oljer: argan olje, olivenolje, jojobaolje osv. 

Anonymkode: 5ee80...55a

Ok... hjelper ikke meg så veldig å få vite at du har så innmari fin hud, men så bra for deg, da.

Anonymkode: 164da...ce9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Porene mine blir mindre når jeg bruker Bare minerals foundation. De ser ikke bare mindre ut med sminke, men de blir faktisk mindre og om jeg bruker det jevnlig.

Anonymkode: 010d6...294

Interessant, så du tror sminken faktisk også fungerer forebyggende? Er dette den vanlige, flytende foundationen deres?

Anonymkode: 164da...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Interessant, så du tror sminken faktisk også fungerer forebyggende? Er dette den vanlige, flytende foundationen deres?

Anonymkode: 164da...ce9

Den mineral pudder foundationen. Ikke flytende. Jeg merket at porene ble mindre da jeg begynte å bruke foundation oftere. Også når jeg sluttet å bruke foundation en periode så ble de større igjen. Tar på foundation før jeg legger meg noen dager i uka siden jeg ikke er så glad i å bruke det i hverdagen lenger :P 

Anonymkode: 010d6...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok... hjelper ikke meg så veldig å få vite at du har så innmari fin hud, men så bra for deg, da.

Anonymkode: 164da...ce9

Kanskje jeg gjør noe riktig da. Jeg vet at mange plukker for mye på huden sin idag, og da blir den ikke bedre for å si det sånn...Jeg har alltid brukt veldig enkel hudpleie. Jeg gav deg noen tips med oljer bl.a, og at du lar huden få være mest mulig i fred. Nå svarte du meg aldri på hvordan din hudpleierutine er, men du sa du hadde prøvd mange produkter som ikke hjelper, og da trakk jeg den konklusjonen, at du kanskje prøver for mye, istedenfor å tenke at det enkle er ofte det beste. Sunt kosthold, nok søvn, regelmessig bevegelse, drikke nok vann, en god fuktighetskrem evt en god olje. 

Anonymkode: 5ee80...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose

Altså, alle har porer i huden, det er sånn den puster. Hvis du tenker på talg som porene fylles med så kan du gå til hudpleier å klemme de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det ikke er spesielt mye talg i dem, at de bare har viet seg ut. Jeg har gått til hudpleier noen ganger, men syntes ikke det hjalp noe særlig på å få porene mindre. Men kanskje det finnes noen spesialbehandlinger?
Hun sa den gang at det var vanskelig å få dem til å trekke seg sammen, men jeg håper jo fortsatt at det skal være noen løsninger. De er veldig tydelige på nesa.

Anonymkode: 164da...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRUKTSYRER! Salicylsyre. A-vitaminsyre. Etcetcetc, dette er bevist å funke. Alt det andre man blir anbefalt er bare tull.

Kan anbefale produkter fra Obagi, de minsket mine porer drastisk, men det er svinedyrt.

Anonymkode: cb4fb...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FRUKTSYRER! Salicylsyre. A-vitaminsyre. Etcetcetc, dette er bevist å funke. Alt det andre man blir anbefalt er bare tull.

Kan anbefale produkter fra Obagi, de minsket mine porer drastisk, men det er svinedyrt.

Anonymkode: cb4fb...513

Tusen takk for veldig konkret råd. Er dette noe jeg kan bruke hjemme, altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kattehviskeren skrev:

Tusen takk for veldig konkret råd. Er dette noe jeg kan bruke hjemme, altså? 

Ja! Du må oppsøke en hudklinikk som selger Obagi, og be om konsultasjonstime for hud. Som regel er denne timen gratis om du kjøper produkter, også følger de deg opp "uten kostnad" etter hvert som ukene går for å se om du får de resultatene som forventes. Prisene er veldig lite hyggelige, men hvis du har økonomi til det og ser på dette som et stort nok problem til å ville investere litt penger i det, anbefaler jeg det. Det finnes så mange produkter der ute som lover gull og grønne skoger, men som ikke gjør en døyt. Jeg er ingen ekspert, men disse syrene er bevist å ha god effekt på huden. Jeg hadde ganske store porer rent genetisk, fin hud ellers, men det irriterte meg og jeg er også ganske ung. Så jeg valgte å gi det en sjanse, og selv om porene fremdeles finnes(de kan jo aldri fjernes), ble de minimale, slik at huden ikke så "grov" ut lengre, men fin, myk og glatt. Retinol og a-vitaminsyrer hjelper også mot fine linjer og gir jevnere hudtone.

Kan varmt anbefale deg å gi det en sjanse. Eneste negative i tillegg til pris, er at mange av disse produktene kan gjøre deg veldig tørr og flassete, særlig i starten. Man blir også veldig sensitiv for sol, så hvis man har planer om å bruke mye tid i solen i sommer, kan kanskje høsten være best å starte. Eller at man bruker SPF 50 i ansiktet til alle tider og skjermer ansiktet under soling, da.

:) 

Anonymkode: cb4fb...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Du må oppsøke en hudklinikk som selger Obagi, og be om konsultasjonstime for hud. Som regel er denne timen gratis om du kjøper produkter, også følger de deg opp "uten kostnad" etter hvert som ukene går for å se om du får de resultatene som forventes. Prisene er veldig lite hyggelige, men hvis du har økonomi til det og ser på dette som et stort nok problem til å ville investere litt penger i det, anbefaler jeg det. Det finnes så mange produkter der ute som lover gull og grønne skoger, men som ikke gjør en døyt. Jeg er ingen ekspert, men disse syrene er bevist å ha god effekt på huden. Jeg hadde ganske store porer rent genetisk, fin hud ellers, men det irriterte meg og jeg er også ganske ung. Så jeg valgte å gi det en sjanse, og selv om porene fremdeles finnes(de kan jo aldri fjernes), ble de minimale, slik at huden ikke så "grov" ut lengre, men fin, myk og glatt. Retinol og a-vitaminsyrer hjelper også mot fine linjer og gir jevnere hudtone.

Kan varmt anbefale deg å gi det en sjanse. Eneste negative i tillegg til pris, er at mange av disse produktene kan gjøre deg veldig tørr og flassete, særlig i starten. Man blir også veldig sensitiv for sol, så hvis man har planer om å bruke mye tid i solen i sommer, kan kanskje høsten være best å starte. Eller at man bruker SPF 50 i ansiktet til alle tider og skjermer ansiktet under soling, da.

:) 

Anonymkode: cb4fb...513

Kult, fint å høre fra noen med egne erfaringer. Det er veldig surt å bruke masse penger på produkt etter produkt. Jeg har også brukt en del på hudbehandlere uten å bli særlig fornøyd, har ikke følt at de har gjort skikkelig behandling, bare sånn lett overflatisk rens og "velvære". Kjedelig med hudpleiere, vanskelig å vite hvem som er gode og hvem som ikke har peiling.

Anonymkode: 164da...ce9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpe eggpore eggene fra Tony moly. Koreansk hudpleie. Tre ulike egg. En er kjølende og sammentrekkende, en er varmende og åpner porene og en er en god primer som kan brukes alene eller under sminke uten å tette porene, men skjuler veldig godt store porer og små rynker og gir fløyelsmatt hud. Jeg elsker eggpore serien fra Tony Moly

bestiller fra eBay.

Anonymkode: ee4e1...234

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg trodde overskriften var: "Blir gal av hunden min - store poter".

Anonymkode: c705c...84c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sminke som ødelegger huden da, kremer er jo bare fett som man kliner utover huden uten hjelp. Du kan jo prate med en hudlege visst det er veldig ille. Det er også vanskelig å vite hvor store de er så lenge man ikke ser deg☺

Anonymkode: dbbaf...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke helt trådens tema, men jeg trodde overskriften var: Blir gal av hunden min - store poter

:fnise:

Ble litt skuffet etter å ha lest åpningsinnlegget.

Anonymkode: 5f244...194

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
På 26.4.2017 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Ok... hjelper ikke meg så veldig å få vite at du har så innmari fin hud, men så bra for deg, da.

Anonymkode: 164da...ce9

Helt enig utrolig å kunne lire av seg noe slikt i et svar, men la meg si det slik det hjelper ikke hvor fin hud en har når det er fullstendig lavmål og mangel på antenner.

Går det virkelig an å være å ufølsom :( 

Lykke til sikker på det løser seg, jeg har samme problem og ser det er noen gode svar her som jeg vil prøve.

😘😘😘

 

Endret av lipgloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porestørrelse er mye genetikk. Anbefaler at du fokuserer på å lære deg å leve med dem, for du kommer til å kaste både tid og penger ut av vinduet, og genetikk er det ikke noe å gjøre med. Jeg snakker av erfaring, for dette brukte jeg mye unødvenlig tid på. Livskvalitet er helt uavhengig av porestørrelse, når en bare lærer seg å gi beng. 

Lykke til!

Anonymkode: ea356...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...