Gå til innhold

Kjoleprøving, hvordan foregår det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart igang med jakten på den perfekte kjolen, men er veldig usikker på hvordan dette foregår! Kan noen dele erfaringer fra sine egne prøverunder? 

Hva kan man forvente av personalet? Hva kan man ikke forvente? Hvor lang tid i forveien bør man booke prøvetime? Er det innenfor å IKKE kjøpe kjole når man prøver?

Er det vanlig å stikke innom en brudesalong for å "bare titte"? Eller må man booke time for å bare kikke på kjolene?

Anonymkode: 53597...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen salonger krever timebestilling, mens andre gjør ikke. Om det ikke er så travelt så får du mye hjelp av personalet. 

Det er helt vanlig å prøve kjoler uten å kjøpe, så ikke tenk på det. 

I første omgang må du finne type kjole (stroppeløs/lange armer/halterneck++)

Så må du du se om du liker enkel/perler/steiner/blonder/tyllskjørt/kort/langt slep ++

Så må du se om du vil ha høye/lave sko, hårpynt/slør, smykke (dette velges ofte etter kjole er kjøpt). 

Kjoleprøving er kjempegøy! Vær åpen for forslag fra personale, for det er mulig at det en har sett for seg/drømt om ikke er den typen/formen som kler deg best. Det kan også godt være at du ender opp med å forelske deg i en kjole du aldri hadde trodd du skulle likt (for stor, for enkel, for langt slep, for mye bling). 

Kos deg. Det kan være lurt å ha med en eller to, men ikke dra med for mange (meninger). Finn noen som du er komfortabel med at kan si om du kler kjolen eller ikke. Prøv mye forskjellig og ha det gøy 👰

Jeg var "uheldig" og fant kjolen etter å ha prøvd tre stk, så det ble ikke så mye prøving på meg 😂

Endret av ablaze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...