Gå til innhold

Netthets - hjelp meg å forhindre selvmord


tinman

Anbefalte innlegg

På 26.4.2017 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Hva sier skolen da? Har selv opplevd nettmobbinga av barn, men her gikk skolen kraftig inn. Flere elever på skolen til mitt barn, og naboskolen måtte inn til rektor, og der måtte telefoner frem, og alt måtte dokumenteres at det ble slettet. Etter det har vi faktisk ikke opplevd nettmobbing, og dette er 3 år siden. Men jeg vet og at dessverre er noen skoler elendige. 

Anonymkode: 1209b...6c4

Akkurat. De voksne er for slappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.4.2017 den 23.23, tinman skrev:

Takk for alle velmente råd. Han er voksen. Politiet er kontaktet men tror dette er tull og vil ikke gjøre noe. Han har selv sittet i møte med skoleledelsen med tårer i øynene. Jeg har rådet ham til å tøffe seg opp. Jeg har bedt om å få gå sammen med ham for å se selv, men får til svar at jeg ville ikke skjønne det. Han er besatt av ideen om å finne denne kontoen der alt det vemmelige er samlet. Når ingen av leserne har sett denne nettkontoen så tror jeg ikke at den fins. Stedets kommunelege er i disse dager orientert. Jeg tar gjerne i mot flere innspill. Håper alle lesere kan spørre blant sine venner om de uforvarende har fått slike "morromeldinger". 

 

Du har nok dessverre rett i at dette sikkert ikke er noe som finnes. Som andre her skriver så startet det helt sikkert med at han ble litt mobbet og uthengt (det er alltid litt slik dessverre, uansett hvor man er), så har dette gått og tært på han til han ble litt psykotisk og nå ser det over alt. Det eneste som hjelper her er å prate med psykolog for å overbevise han om at dette han føler ikke er virkelig.

Anonymkode: 68369...23e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 23.23, tinman skrev:

Takk for alle velmente råd. Han er voksen. Politiet er kontaktet men tror dette er tull og vil ikke gjøre noe. Han har selv sittet i møte med skoleledelsen med tårer i øynene. Jeg har rådet ham til å tøffe seg opp. Jeg har bedt om å få gå sammen med ham for å se selv, men får til svar at jeg ville ikke skjønne det. Han er besatt av ideen om å finne denne kontoen der alt det vemmelige er samlet. Når ingen av leserne har sett denne nettkontoen så tror jeg ikke at den fins. Stedets kommunelege er i disse dager orientert. Jeg tar gjerne i mot flere innspill. Håper alle lesere kan spørre blant sine venner om de uforvarende har fått slike "morromeldinger". 

 

Du kan også klage til politiet, bare til tips. Skulle du komme over det, er det også lurt å samle på antall meldinger for bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kontakta privatdetektiv. De finner ut mye i slike tilfeller.

Anonymkode: b0577...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg skjønner hvor du kommer fra, men det er ikke alltid garantert at det løser noe. I noen tilfeller gjør det sikkert det, men det er ikke gitt at det alltid gjør det, dessuten kan det få ham i trøbbel. Kontakt heller politiet, dette høres ut som om det en sak for dem. 

Eller kanskje det heller er en sak for psykiatrien...

Anonymkode: 6f7b1...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han? Ser du skriver voksen. Ikke for å skremme deg, det kan være sant det han opplever. Men jeg ser dessverre mange likhetstegn med min bror og hvordan han hadde det før han fikk hjelp. Han er alvorlig psykisk syk og ingen ting av det han trodde var det rot i virkeligheten i. Veldig bra han får hjelp. 

Anonymkode: 86556...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nok ikke hjelpe deg siden jeg ikke er veldig aktiv på noen sosiale medier som sådan. Men problematikken er viktig, så jeg vil foreslå at du kontakter politiet, f.eks. her: https://www.facebook.com/nettpolitiet/ for å be om hjelp til å avsløre om en slik side/slike sider som din sønn opprinnelig kan ha blitt nevnt på eksisterer. Uten at jeg har noen førstehåndserfaring så vil jeg tro at du etter en innledende kontakt muligens også kan gi dem navnet på din sønn og evt. bilde av hvordan han så ut for ca. 2 år siden så de har noe å sammenlikne med. Er bildene sendt til snapchat så vil nok en god del av dem ha forsvunnet fra andre kontoer enn den som tilhører personen som opprinnelig tok bildet. (Joda, jeg vet man kan ta skjermdump, men tviler på alle gidder det.) 

Hvis mobil og PC er hacket så mener jeg i allfall det er viktig å kontakte politi. Har du bevis for at det er skjedd, eller er det noe sønnen din eller du tror er skjedd? Med tanke på den delen av det så er det både viktig å få sikret gjenstandene slik at ikke hackingen fortsetter, og få bevis for hva som er skjedd. Politiet sitter nok på mer ressurser for slikt. 

Ellers tror jeg nok som du at opprinnelsen til problemene er reell, men at omfanget av det nok har "tatt av" i din sønns hode så det er viktig han får psykiatrisk oppfølging også, noe jeg forstår ut fra innlegget ditt at han får. 

Har han noen formening om hvem denne "noen" som de angivelige unge kvinnene rapporterer til er, eller er det bare en navnløs "noen"? Kjenner han (noen av) de unge kvinnene som angivelig passer ham opp eller er de totalt fremmede? Har han noen idé om hvorfor hetsingen begynte? Ikke at jeg mener det er noe galt med sønnen din, men mobbere pleier gjerne ha en knagg å henge mobbingen på for å rettferdiggjøre den for seg selv og andre: "han er stygg", "han er dum", "han er feit", "han har fregner" osv. Jeg tror det er smart å prøve å finne ut så mye som mulig om de reelle omstendighetene rundt hvordan mobbingen startet opp. Var det noe som begynte samtidig med at han begynte på den aktuelle skolen, eller kom det senere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm. Ts ber vel egentlig ikke om råd men om noen har sett noe til siden sønnen snakker om ?

Anonymkode: 41cea...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Jeg skjønner hvor du kommer fra, men det er ikke alltid garantert at det løser noe. I noen tilfeller gjør det sikkert det, men det er ikke gitt at det alltid gjør det, dessuten kan det få ham i trøbbel. Kontakt heller politiet, dette høres ut som om det en sak for dem. 

Så er det vel litt annerledes omstendigheter basert på kjønn også? Jentemobbing er jo gjerne mer psykisk og guttemobbing er mer fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2017 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje det heller er en sak for psykiatrien...

Anonymkode: 6f7b1...21e

Nå snakket jeg ikke spesifikt om denne episoden, men om det involverer grove voldsepisoder. Uavhengig av om man forsvarer seg eller ikke, så tror jeg vil være lurt å koble inn politiet. Det er noe jeg selv burde ha gjort i den alderen. Mobbere kan gjerne angripe i flokk,og  så bør ikke ens egne valg gå ut over en selv. Om man skal lære selvforsvar, så tror jeg karate kan være en bra sport, for da lærer man gjerne enkle knep. Eller f eks utenom skoletiden, og når du ikke går til eller fra skolen, bruk overfallsalarm. De skriker noe inne i hampen om du drar de ut. Jeg husker at man fikk kjøpt de billig på Prix, men jeg regner med at du finner dem på butikker som f eks Claes Ohlson, elkjøp, osv. Hvis ikke, har vi jo mobiltelefoner i dagens samfunn, så om mulig ville jeg dokumentert det og kontaktet politiet. Kamera lyver ikke, vettu😉. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje han lider av paranoia schizofreni? At mobbingen gjorde at han ble psykisk syk? Det kan skje den beste. Hvor gammel er han ? Psykisk sykdom kan ligge latent i familien. Og utløses ved traumer eller mobbing. Men dette kan også være reelt, da flere har blitt hengt ut på nett og snap. Kan dessverre ikke hjelpe deg med det, da jeg ikke vet om en slik konto, men har hørt om flere lignende historier, der de henger ut folk på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nytteløst dette her da det egentlig ikke er så mye man kan gjøre. Hadde det vært min sønn hadde jeg gått hardt mot hardt. Gitt de det gjaldt skambank og dratt de etter håret til foreldrene. De hadde aldri gjort det igjen

Endret av squidboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...