Gå til innhold

Noe du aldri har spist eller smakt, men som er vanlig for "alle andre"?


Million

Anbefalte innlegg

Ansjos. Salma-laks eller noe rå eller røkt sjømat, derfor ikke sashimi. Har heller aldri smakt dårlig stekt/medium stekt/"medium rare" eller rødt kjøtt som er rosa. Jeg må alltid ha den brun helt igjennom😂. 

Bløtkokt egg og speilegg med flytende plomme. Heller ikke rått egg, men det er vel ikke så vanlig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri smakt blodpudding, frokostsalat, svolværpostei, lungemos, kaviar, lutefisk. Kanskje ikke noe som er vanlig alle plasser, men her jeg bor er det vanlig å spise.

Anonymkode: 775da...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg har aldri smakt thaimat (kan ikke navnet på noen retter, har uansett ikke smakt noen av dem).
Jeg har dessuten ikke smakt blodpudding, lungemos, smalahove, tørrfisk, boknafisk, rype eller andebryst. Enkelte av disse matvarene faller vel inn under kategorien «vond mat fra gamledager», men de er i varierende grad vanlige rundt om. 

Av mat jeg har smakt en gang, og som «alle andre» men ikke jeg liker, er det nok brunost, rømmegrøt og kvæfjordkake som er «vanligst».  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell i tomat, salami, HaPå, grillet kylling (sånn hel, ferdiggrillet fra butikken), øl, rekesalat, kebab, energidrikker. Og sikkert mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell i tomat, sushi, det meste av fisk, i grunnen. Koteletter, biff, kebab, svineribbe osv. 

Jeg er nok vegetarianer av natur, hadde jeg visst hva en vegetarianer var for noe hadde jeg garantert erklært meg som veggis i barnehagealder. ;) Heldigvis pushet aldri foreldrene mine meg til å spise kjøtt. 

Anonymkode: 8286a...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scampi, sushi, appelsin, appelsinjuice, cottage cheese, blåmuggost, and. Dette er ting jeg ofte risikerer å bli servert, men overhodet ikke ønsker å spise. 

Anonymkode: 2ad8b...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke smakt rakfisk eller boknafisk. Ellers kommer jeg ikke på noe jeg ikke har spist. Er altetende, og liker å smake på ny mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri smakt kebab. Det føler jeg er sånn mat man må være full for å ha lyst på, og siden jeg ikke drikker ute har jeg ikke tilgang på kebab når jeg er full. Det var en gang jeg var i ei kebabsjappe edru, men da kom jeg ut med falafel.

Jeg har heller ikke spist svolværpostei, men det visste jeg ikke at fantes før nå nylig, så jeg er unnskyldt.

Smalahove har jeg heller ikke smakt, men det er vel ikke egenttlig så vanlig.

Som trønder bør også klubb med duppe stå på lista. Jeg spiser mye ball, på sunnørsk måte, men aldri med brunost og sirup på.

Mannen min hadde inntil nylig ikke smakt nudler.

Ellers har vi begge vært innom mye rart (hval, lever og lungemos er favoritter, kråkeboller bør heller gis til katten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/25/2017 den 12.39, Million skrev:

Jeg har aldri i hele mitt liv spist eller smakt kebab, som jeg har følelsen av at "alle" har spist, iallfall i fylla. Synes den ser så ekkel ut, der den står og stekes på spiddet, most kjøtt klappet sammen til en stor klump på spidd, liksom.

Jeg spiser heller ikke brunost, nordmenns favoritt og standardost i kjøleskapet. Men den har jeg i det minste smakt en gang da, var vel sju år eller noe da bestemoren min fikk høre at jeg aldri hadde smakt brunost "fordi jeg ikke likte lukten av det". Da tvang hun i meg en klump brunost, stappet den med makt inn i munnen min og tvang meg til å spise den opp. Den ekle greia klebet seg fast i ganen og det smakte forferdelig, husker jeg. Siden har jeg aldri smakt det. Det er over 40 år siden.

Noe du ikke liker som "alle andre" liker og spiser her i landet? Og hva sier folk når de får vite at du ikke spiser det eller ikke liker det? Skylder du på "allergier" for å slippe unna? (har en venninne som ikke liker krepsdyr og reker av noe slag, så hun påstår at hun er allergisk for å slippe unna...)

 

Jeg har aldri spist kebab i Norge om det teller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 18.56, fl0wy skrev:

Aldri smakt sushi, pultost eller torsk. Ingen av delene ser godt ut. 

"pultost" får deg til å tenke feil.

*Enough wine for today*:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har smakt det meste som er vanlig for alle, men det er mye av det jeg ikke liker. Cottage cheese, brunost, det meste av ostetyper bortsett fra vanlig hvitost, knekkebrød, avokado, alle typer sopp, smør +++. 

Men ellers spiser jeg mye variert. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Når du skriver kebab, mener du da ekte kebab eller slikt søl som selges i Norge kebab?

Anonymkode: e4527...753

Kebab som selges i Norge, ja, eller hvor som helst. Aldri spist noe som HETER eller er solgt som kebab.

Av svarene i tråden ble jeg minnet på at det er mye annet jeg ikke har smakt eller spiser som er vanlig å ikke like eller spise :laugh:.

For eksempel har jeg aldri spist grøt. Ikke rømmegrøt eller risgrøt eller noe grøt. Dette fordi det lukter kokt melk av det, og kokt melk, varm melk altså, det tåler jeg bare ikke. Det gir meg brekningsfornemmelser nesten.

Cottage cheese har jeg heller aldri smakt, eller noen form for muggoster. Begge deler fordi de ser uappetittelige ut som bare rakkern. Æsj og fysj.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Million skrev:

Kebab som selges i Norge, ja, eller hvor som helst. Aldri spist noe som HETER eller er solgt som kebab.

Av svarene i tråden ble jeg minnet på at det er mye annet jeg ikke har smakt eller spiser som er vanlig å ikke like eller spise :laugh:.

For eksempel har jeg aldri spist grøt. Ikke rømmegrøt eller risgrøt eller noe grøt. Dette fordi det lukter kokt melk av det, og kokt melk, varm melk altså, det tåler jeg bare ikke. Det gir meg brekningsfornemmelser nesten.

Cottage cheese har jeg heller aldri smakt, eller noen form for muggoster. Begge deler fordi de ser uappetittelige ut som bare rakkern. Æsj og fysj.

 

Du fikk ikke grøt som baby? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silfen skrev:

Du fikk ikke grøt som baby? 

Det har jeg ikke noe minne om :-) Og å så fall var det nok hvetegrøt e.l., ikke melkebasert grøt, av den typen folk spiser til middag og sånn.

Mine barndomstraumer om varm melk skriver seg fra en hendelse da jeg var 7 år, og jeg har aldri fikset noe som lukter av varm melk etter det. Får brekningsfornemmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke pølser (bortsett fra veldig grov middagspølse), mais og kjøttdeig 

kub pga konsistensen 

Anonymkode: b75d6...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...