Gå til innhold

Klimakampen er tapt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

53 minutter siden, stan skrev:

Fatalistisk betyr at man aksepterer at det ikke er noen ting man kan gjøre, det kommer til å gå til helvete uansett. Så man kan like gjerne gjøre turen så behagelig som mulig. 

 

Har du bedre forslag til hvordan ta vare på penger til senere? 

Bygge landet, Lage skikklige veier jærnbane og en mur mot Sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Bygge landet, Lage skikklige veier jærnbane og en mur mot Sverige ;)

Hvem skal gjøre alt dette? Det er jo ikke masse ubenyttet kapasitet i byggebransjen. 

Kanskje vi må importere svensker og andre for å gjøre jobben? Og når muren er ferdig så får vi dem jo ikke ut igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man tror på klimaendringer eller ikke, bruker vi for mye ressurser, for eksempel olje, tømmer etc. Det er viktig med et grønt skifte. Dette fordi vi bare har en planet, og vi har et ansvar å spare ressursene våre for de neste generasjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Prido skrev:

Uansett om man tror på klimaendringer eller ikke, bruker vi for mye ressurser, for eksempel olje, tømmer etc. Det er viktig med et grønt skifte. Dette fordi vi bare har en planet, og vi har et ansvar å spare ressursene våre for de neste generasjonene. 

Håper du er klar over at olje har hjulpet millioner av mennesker ut av den dypeste fattigdom over den ganske jord. I tilfelle Bellona ikke har informert deg om realitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, debatant skrev:

Håper du er klar over at olje har hjulpet millioner av mennesker ut av den dypeste fattigdom over den ganske jord. I tilfelle Bellona ikke har informert deg om realitetene.

Det er jeg klar over. Men det er fortsatt viktig med et grønt skifte. Dersom alle i verden skal leve slik vi i Norge gjør i dag, ville vi ha trengt flere jordkloder. Det har vi dessverre ikke. I tillegg vil jeg tilføye at mye av den rikdommen man har fått i Vesten, er på grunn av kolonialiseringen, som igjen har ført til undertrykkelse av andre land, spesielt afrikanske. 

Endret av Prido
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.4.2017 den 22.46, Prido skrev:

Det er jeg klar over. Men det er fortsatt viktig med et grønt skifte. Dersom alle i verden skal leve slik vi i Norge gjør i dag, ville vi ha trengt flere jordkloder. Det har vi dessverre ikke. I tillegg vil jeg tilføye at mye av den rikdommen man har fått i Vesten, er på grunn av kolonialiseringen, som igjen har ført til undertrykkelse av andre land, spesielt afrikanske. 

Jorda er mer enn stor nok. Anbefaler deg å ta en flytur over Sibir. Kanskje du da ser at det er nok av uutnyttet areal på kloden. Nå kjenner jeg Norge bedre enn "Vesten". Men verdiene her er skapt ved hardt arbeid og sunne verdier. Det er ingen ting å skamme seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2017 den 22.20, Prido skrev:

Uansett om man tror på klimaendringer eller ikke, bruker vi for mye ressurser, for eksempel olje, tømmer etc. Det er viktig med et grønt skifte. Dette fordi vi bare har en planet, og vi har et ansvar å spare ressursene våre for de neste generasjonene. 

Mener du MDG, når du sier *vi"? Synes det er litt vell Stalinistisk, å kun se for seg en løsning på livet. Hva med den friheten Norge er bygget på. Hva med å la privat initiativ lede oss til de beste løsningene. Så lenge det ikke finnes grønne alternativer kan vi vel heller ikke forvente et "grønt skifte". Husk at det er markedskreftene som pusher fram grønne bensinmotorer. 

Men klart dere i MDG, må gjøre hva dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, debatant skrev:

Jorda er mer enn stor nok. Anbefaler deg å ta en flytur over Sibir. Kanskje du da ser at det er nok av uutnyttet areal på kloden. Nå kjenner jeg Norge bedre enn "Vesten". Men verdiene her er skapt ved hardt arbeid og sunne verdier. Det er ingen ting å skamme seg over.

Norge er en ting. Det er bare ett land. Tro det eller ei, vi er en del av Vesten, og vi er de som forbruker mest. Hvis alle mennesker ville ha levd slik vi gjør i Norge, ville vi trengt 2,7 jordkloder:

http://www.globalis.no/Land/Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, debatant skrev:

Mener du MDG, når du sier *vi"? Synes det er litt vell Stalinistisk, å kun se for seg en løsning på livet. Hva med den friheten Norge er bygget på. Hva med å la privat initiativ lede oss til de beste løsningene. Så lenge det ikke finnes grønne alternativer kan vi vel heller ikke forvente et "grønt skifte". Husk at det er markedskreftene som pusher fram grønne bensinmotorer. 

Men klart dere i MDG, må gjøre hva dere vil.

Sier du at jeg er kommunist? Tror ikke du vet hva Stalinisme betyr engang. Stalinisme handler om tvangskollektivisering. Jeg har ikke skrevet noe om det. Jeg skriver om miljøet. 

Bryr du deg i det hele tatt om fremtidige generasjoner? De fortjener å ha en sunn planet! 

Jeg er faktisk ikke MDG. Jeg er med i AUF og Arbeiderpartiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2017 den 22.23, debatant skrev:

Håper du er klar over at olje har hjulpet millioner av mennesker ut av den dypeste fattigdom over den ganske jord. I tilfelle Bellona ikke har informert deg om realitetene.

Olja har hjulpet oss, men det er på tide med et skifte nå, slik at også afrikanske land kan følge etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Prido skrev:

Norge er en ting. Det er bare ett land. Tro det eller ei, vi er en del av Vesten, og vi er de som forbruker mest. Hvis alle mennesker ville ha levd slik vi gjør i Norge, ville vi trengt 2,7 jordkloder:

http://www.globalis.no/Land/Norge

Jeg vil påstå jeg har like lite med Lord Nelsons herjinger som buskmenn i Afrika. Norge er hva det er pga hardt arbeid. Noe mange andre vestlige sivilisasjoner også har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Prido skrev:

Sier du at jeg er kommunist? Tror ikke du vet hva Stalinisme betyr engang. Stalinisme handler om tvangskollektivisering. Jeg har ikke skrevet noe om det. Jeg skriver om miljøet. 

Bryr du deg i det hele tatt om fremtidige generasjoner? De fortjener å ha en sunn planet! 

Jeg er faktisk ikke MDG. Jeg er med i AUF og Arbeiderpartiet. 

Vel, da er din link til Stalin enda tydligere. Co2 har ingen ting med klimamodeller å gjøre. Statistikken er krystallklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Prido skrev:

Olja har hjulpet oss, men det er på tide med et skifte nå, slik at også afrikanske land kan følge etter. 

Hva om Afrikanske land går forran. Jeg ønsker ikke å stussle vekk verdier skapt i generasjoner på illusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, debatant skrev:

Jeg vil påstå jeg har like lite med Lord Nelsons herjinger som buskmenn i Afrika. Norge er hva det er pga hardt arbeid. Noe mange andre vestlige sivilisasjoner også har skjønt.

Hva har det med saken å gjøre? Det betyr ikke at vi ikke skal ha et grønt skifte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, debatant skrev:

Hva om Afrikanske land går forran. Jeg ønsker ikke å stussle vekk verdier skapt i generasjoner på illusjoner.

Jepp, du er åpenbart nasjonalist. Hva med en verden der alle kan leve godt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Prido skrev:

Jepp, du er åpenbart nasjonalist. Hva med en verden der alle kan leve godt sammen?

Du kan ikke tvinge folk å leve sammen. Og det er ingen ting galt med å være nasjonlist, jeg vet at det ordet er stykt or i ap for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prido skrev:

Olja har hjulpet oss, men det er på tide med et skifte nå, slik at også afrikanske land kan følge etter. 

Afrikanske land ledere hater generelt hvite, om du tar det som sies ifra Afrika Union for god fisk. Kan ikke se at Zimbabwe eller       Morocco fikk represalier i AU om de rasistiske anklagende om hvite.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Afrikanske land ledere hater generelt hvite, om du tar det som sies ifra Afrika Union for god fisk. Kan ikke se at Zimbabwe eller       Morocco fikk represalier i AU om de rasistiske anklagende om hvite.    

Når du påstår noe slikt, bør du ha kilder til det. Jeg er helt sikker på at Den afrikanske union er åpne for samarbeid. 

29 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Du kan ikke tvinge folk å leve sammen. Og det er ingen ting galt med å være nasjonlist, jeg vet at det ordet er stykt or i ap for tiden.

Jeg er for patriotisme, og mener at det skal være mer av det. Men jeg er relativt imot nasjonalisme, av den grunn at det skaper en form for splittelse i samfunnet. Dessuten har nasjonalismen vært en grunnleggende årsak for flere kriger i Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Prido skrev:

Når du påstår noe slikt, bør du ha kilder til det. Jeg er helt sikker på at Den afrikanske union er åpne for samarbeid. 

Jeg er for patriotisme, og mener at det skal være mer av det. Men jeg er relativt imot nasjonalisme, av den grunn at det skaper en form for splittelse i samfunnet. Dessuten har nasjonalismen vært en grunnleggende årsak for flere kriger i Europa. 

Mugabe 

"I don’t want to see a white man." – Soweto, South Africa on 9 April 2015

"We did not send away whites. We took away land.” – Pretoria, South Africa on 8 April 2015 

"Who can ever believe what Mr Blair says? Here we call him Bliar.” – Harare, Zimbabwe on 2 May 2013

https://www.youtube.com/watch?v=rNa8bWLCUYU 

trenger du flere? 

Den påstanden må utdype at nasjonalisme blant folk og militær har skapt kriger, Trodde at at krigene i Europa i morderne tid var for helt andre årsaker. casus belli: "Nasjonalisme", hva slags rasjonale har du for det.

Uten nasjonalisme så har vi ingenting som binder samfunnet sammen på, skjønner ikke helt hva du mener med nasjonalisme skaper splittelse. Jeg bryr meg ikke hvilken hudfarge eller religion du har, men du skal respektere lover og tradisjoner vi har i Norge.             

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...