Gå til innhold

Klimakampen er tapt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.yr.no/artikkel/ny-stor-rapport_-_-arktisk-klima-pa-vei-mot-en-ny-tilstand-1.13485577

 

Kommer hippiene og kulturmarxistene i FN og norske politikere til å gi seg med klimatullet snart? De kjemper en tapt kamp, kan like gjerne slutte å rane folk med skatter og avgifter for det betyr ingenting fra eller til uansett.

Anonymkode: 31c13...597

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, stan skrev:

Hva er tull? Hvorfor er det tull? Hva blir bedre om vi gjør det på din måte?

Da slipper vi å fø på en masse politikere og byråkrater som ikke gjør noe nytte for klimasaken eller verden. For deres endeløse forbud, skatt og avgiftslinje betyr null og niks for klimaet, det vil fortsatt bli varmere i tiårene som kommer.

Anonymkode: 31c13...597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sans for å redusere forurensing og unødvendige utslipp.
Men er det riktig å knipe ned på bruken for vanlige mennesker bilkjøring når et profittjagende næringsliv skal få gjøre nærmest hva de vil?    Store cruiseship-drog med bunkersolje?  Flyreiser?
Så var det troverdigheten til NOAA og IPCC da. Tynnslitt til tusen.

Anonymkode: 972c8...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøet kommer ikke til å reddes. Til og med de som er opptatt av miljø reiser på ferier til fjerntliggende strøk. De sparer kanskje på lyset hjemmet i egen stue, men er i realiteten ikke villig til å ofre så mye mer. 

Anonymkode: 665c2...b32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noe som er langt viktigere enn å forsøke å innføre så mye klimaskatt som mulig er den bevisste skjulte sprayingen av luftlagene over oss. Derfor trenger vi hjelp fra alle som kan og vil sette seg inn i hvilken grotesk sak dette er.
Man kommer langt med å se på arbeidet som hittil er gjort og hvilket engasjement folk rundt i verden allerede er i gang med.
Den som prøver å bagatellisere, eller enda verre, ignorere dette kan vi spare oss for - vi trenger dere ikke.
Det trengs oppegående interesserte og nysjerrige sjeler til å bistå kampen mot dette svineriet som det ikke burde være noen tvil om for den som gidder se dokumentarene og advarslene, som fra Dane Wigington, Patrick Roddie og Kristen Meghan blant noen av de mange.

Her er tre aktive tråder fra KG som bør sjekkes av alle med interesse for rett og urett, barn og voksnes krav om et mest mulig giftfritt opphold her på jorda. Du vil se at de som har satt seg mest inn i dette tydelig advarer mot det som foregår skjult med sprayingen av oss. Før du stempler dette som konspirasjonsteori - unngå å gå i fella, men sjekk hva andre har gjort.

Chemtrailerne: Kjemper mot flystripene
http://forum.kvinneguiden.no/topic/1097279-«chemtrailerne»-kjemper-mot-flystripene/

Klimaendringene er faktisk menneskeskapt...
http://forum.kvinneguiden.no/topic/1092646-klimaendringene-er-faktisk-menneskeskapt/

VÆRMODIFISERING FRA FLY - TRENGER DIN HJELP...
http://forum.kvinneguiden.no/topic/1021712-værmodifisering-fra-fly-trenger-din-hjelp/

 

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da slipper vi å fø på en masse politikere og byråkrater som ikke gjør noe nytte for klimasaken eller verden. For deres endeløse forbud, skatt og avgiftslinje betyr null og niks for klimaet, det vil fortsatt bli varmere i tiårene som kommer.

Anonymkode: 31c13...597

Det er jo interessant at Kina nå er et av de fremste landene innen klimatiltak. Hvorfor er de det tro? De er jo et diktatur og trenger ikke tenker kortsiktig på hva velgerne mener. Slik som i USA hvor Trump ikke tror på klimaendringer, og derfor får masse støtte fra industrien som ikke vil fornye seg.

Kanskje det er fordi de kan tillate seg å se framover, ikke bare til neste valg?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Dette begynner å bli sykt deprimerende. Flere dør av klimaendringer enn terror, men ingen bryr seg. Man føler at det ikke har noen reell nytte det man gjør. Som AB#4 poengterer. Hvorfor droppe bilkjøringen når samfunnsstrukturene som regel gjør at det å forurense er det enkleste og billigste? De mest forurensende og naturfiendtlige varene er gjerne de billigste.

Billigkjeks full av palmeolje, flybilletter foran togbilletter, syntetiske billigklær som avgir mikroplast foran økologiske klær i naturstoffer, kjøtt foran grønnsaker og vegetar osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Geirfuglen skrev:

Dette begynner å bli sykt deprimerende. Flere dør av klimaendringer enn terror, men ingen bryr seg. Man føler at det ikke har noen reell nytte det man gjør. Som AB#4 poengterer. Hvorfor droppe bilkjøringen når samfunnsstrukturene som regel gjør at det å forurense er det enkleste og billigste? De mest forurensende og naturfiendtlige varene er gjerne de billigste.

Billigkjeks full av palmeolje, flybilletter foran togbilletter, syntetiske billigklær som avgir mikroplast foran økologiske klær i naturstoffer, kjøtt foran grønnsaker og vegetar osv osv

Så lenge du ikke kan definere klimaendringer, og nesten ingen dør av terror. Blir jeg ganske optimistisk. Men å sette opp stråmenn om at folk liker å forurense, blir bare dumt. Jeg vil dog påstå at resurskrevende varer er galskap å satse på. Husk at millioner dør en sakte sultedød, fordi de ikke har tilgang til grunnleggende behov.

Ærlig talt

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
10 minutter siden, debatant skrev:

Så lenge du ikke kan definere klimaendringer, og nesten ingen dør av terror. Blir jeg ganske optimistisk. Men å sette opp stråmenn om at folk liker å forurense, blir bare dumt. Jeg vil dog påstå at resurskrevende varer er galskap å satse på. Husk at millioner dør en sakte sultedød, fordi de ikke har tilgang til grunnleggende behov.

Ærlig talt

Hvor mener du at jeg skrev at folk liker å forurense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hvor mener du at jeg skrev at folk liker å forurense?

her

3 timer siden, Geirfuglen skrev:

Hvorfor droppe bilkjøringen når samfunnsstrukturene som regel gjør at det å forurense er det enkleste og billigste? De mest forurensende og naturfiendtlige varene er gjerne de billigste.

Synes det er synd at du nærmest definerer nordmenn som skurker, og folk som ikke vil hverandre vell. En trenger ikke astronomiske bøter for å tenke på vår neste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
2 timer siden, debatant skrev:

her

Synes det er synd at du nærmest definerer nordmenn som skurker, og folk som ikke vil hverandre vell. En trenger ikke astronomiske bøter for å tenke på vår neste..

Skjønner ikke hvordan du klarer å lese det ut av innlegget mitt? Jeg skriver jo at det er samfunnsstrukturene, og ikke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Skjønner ikke hvordan du klarer å lese det ut av innlegget mitt? Jeg skriver jo at det er samfunnsstrukturene, og ikke folk.

samfunnsstrukturer er jo folk. Billigkjeks er noe folk kjøper fordi det er lurt. Å ha dårlig samvittighet fordi en kjøper syntetiske klær, eller at en flyr. Blir for dumt. Det er i alle fall min mening. Men jeg tar for gitt at du aldri flyr, eller kjører bil. For på den måten vil du få respekt og kanskje utvikle et alternativ. Litt som Amish folket i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, debatant skrev:

samfunnsstrukturer er jo folk. Billigkjeks er noe folk kjøper fordi det er lurt. Å ha dårlig samvittighet fordi en kjøper syntetiske klær, eller at en flyr. Blir for dumt. Det er i alle fall min mening. Men jeg tar for gitt at du aldri flyr, eller kjører bil. For på den måten vil du få respekt og kanskje utvikle et alternativ. Litt som Amish folket i USA.

Hjelpes. Hvordan er det lurt å kjøpe billigkjeks? 

Dessuten skriver jeg at syntetiske klær og flyturer er det enkle valget for folk inkludert meg, så det er ingen vits i å ha dårlig samvittighet før det skjer endringer lenger opp i systemet.

Tviler på at Amishfolket greier å endre på noe som helst. De er vel ikke engang på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Hjelpes. Hvordan er det lurt å kjøpe billigkjeks? 

Dessuten skriver jeg at syntetiske klær og flyturer er det enkle valget for folk inkludert meg, så det er ingen vits i å ha dårlig samvittighet før det skjer endringer lenger opp i systemet.

Tviler på at Amishfolket greier å endre på noe som helst. De er vel ikke engang på internett.

Da er du en selvmotsigelse. Hvorfor krever du av andre eller av samfunnet ting du ikke engang selv gidder å bestrebe. Synes du er rimelig freidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
13 minutter siden, debatant skrev:

Da er du en selvmotsigelse. Hvorfor krever du av andre eller av samfunnet ting du ikke engang selv gidder å bestrebe. Synes du er rimelig freidig.

Jeg skriver at jeg ikke krever det. Du bør slutte å være så frekk når du har vanskelig for å forstå tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sans for å redusere forurensing og unødvendige utslipp.
Men er det riktig å knipe ned på bruken for vanlige mennesker bilkjøring når et profittjagende næringsliv skal få gjøre nærmest hva de vil?    Store cruiseship-drog med bunkersolje?  Flyreiser?
Så var det troverdigheten til NOAA og IPCC da. Tynnslitt til tusen.

Anonymkode: 972c8...0de

Du tenker slik som jeg tenker. Folk er så sinnsykt naive, tilgivende og submissive at jeg blir helt sprø. De bare tenker slik de blir fortalt at de skal tenke. Så fuck it. La de lide 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg skriver at jeg ikke krever det. Du bør slutte å være så frekk når du har vanskelig for å forstå tekst.

Vil anbefale deg å sette deg litt inn i samfunnene i asia, så du skjønner hvor komisk lite det hjelper med all den selvplagingen miljøbevegelsen foreslår har å si. Det eneste en oppnår er å stussle vekk alle de verdier vi har skapt her i landet gjennom generasjoner, på utopiske fantasier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "klimakampen"?

Hvis det med "klimakamp" menes å bekjempe globale klimaproblemer ved å beskatte privatpersoner i Norge for å kjøre bil, bytte utslipp mot penger (klimakvoter), uøkonomisk og ineffektiv kildesortering osv. Ja, da er den kampen tapt. Den har vel snarere aldri blitt kjempet.

Klimaproblematikken er reell, og den er global og den må løses globalt. Den er kompleks og uoversiktlig, men felles for all menneskapt klimaproblematikk - og da menes ALL menneskeskapt klimaproblematikk - er mennesket. Og mennesket øker som kjent i antall og ressursbehov. Skulle dagens ressursforbruk vært bærekraftig så måtte man ha 3 jordkloder, og det til tross for at over 80% av jordens befolkning lever i fattigdom. Hever man disse menneskenes levestandard og ressursforbruk opp til vestlig standard, så kan man multiplisere antallet jordkloder som trengs med et tall mellom 3 og 4, altså noe slikt som 10 jordkloder.

Problemet er ikke at bilen man kjører til og fra jobb slipper ut CO2 og NOx, selv om det er det man blir opplært til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
30 minutter siden, debatant skrev:

Vil anbefale deg å sette deg litt inn i samfunnene i asia, så du skjønner hvor komisk lite det hjelper med all den selvplagingen miljøbevegelsen foreslår har å si. Det eneste en oppnår er å stussle vekk alle de verdier vi har skapt her i landet gjennom generasjoner, på utopiske fantasier.

Vil anbefale deg å lese innleggene mine på nytt. Det jeg skrev og mente er det Larsern peker på; at det føles fånyttes å gjøre noe eller å ha dårlig samvittighet når tilstanden er som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...