Gå til innhold

Erfaring med å lease bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å lease. Vil det lønne seg? Jeg er alene og vil stå for alle utgifter selv. Har hørt det er billig å kjøpe ut bilen etter endt leieperiode. Selv har jeg ikke råd til å kjøpe ny bil. Jeg kan kjøpe brukt, men av erfaring så koster dette mye pga oftere reperasjoner ol. 

Bilen vil brukes som "bybil" (til og fra steder) i tillegg til at jeg liker å kjøre til fjellet innimellom. Har også hund, så det bør være OK bagasjeplass. Ønsker ikke toseter. Liker godt firehjulsdrift da jeg ofte kjører på fjellet, men er ikke et must. 

Skriv gjerne litt om kostnader også :)

Anonymkode: 266f0...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hund i leasingbil? Det kan bli dyrt.

Anonymkode: 28484...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hund i leasingbil? Det kan bli dyrt.

Anonymkode: 28484...6c6

Koster det ekstra? Har bur. Lar ikke hunden klore i stykker alt...

Anonymkode: 266f0...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt deg inn i leasing? Inngangbilletten er ganske høy, type 50.000 og oppover, også kommer månedsleien i tillegg på en del tusen pr mnd. 

Om du bruker innskuddet på egenkapital på et lån og betaler tilsvarende sum inn pr mnd på lånet, sitter du jo faktisk igjen med bilen.

Anonymkode: c865a...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med å levert inn firmabil som var leaset, og sett regningen for unormal slitasje... 
Skader på felger kan koste opp mot 5000,- pr felg, og tilogmed riper telles som skader. 
Små steinsprutskader i lakken kan komme på flere tusen kroner. 
Bilen jeg leverte inn, som vi anså som temmelig pent behandlet, fikk en ekstra regning på nesten 20 000,- 

Anonymkode: 3912b...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Koster det ekstra? Har bur. Lar ikke hunden klore i stykker alt...

Anonymkode: 266f0...4bf

Spør utleier om det er greit å levere en leiebil tilbake som lukter hund først du..

Anonymkode: 28484...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har leaset en bil. Og det var ikke mye avslag når jeg fikk tilbud om å kjøpe den ut. Var og veldig nervøs for å få skader på bilen, da jeg leide skulle bilen være tipp topp når den ble levert inn. Etterpå kom regelen om at noen små riper og steinsprut skulle være akseptabelt. 

Fikk og en viss km-stand jeg måtte overholde. Hvis jeg kjørte over så kunne jeg få regning for hver km over grensen. Var mer stress en kos.

Første inskudd var 45000 kr og betalte ca 3500 kr I mnd. Kunne da kjøpt en bil som ikke var urgammel og faktisk betalt ned på noe som ble mitt til slutt. Kommer ikke til å lease igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at leasingselskaper tjener penger kan jeg ikke forestille meg at det lønner seg til slutt for deg :)

Jeg har regnet litt på leasing (ikke bil) en gang i forbindelse med næring og der kan det lønne seg litt avhengig av hvordan du regner. Men jeg valgte til slutt å låne pengene og kjøpe. Fant ut at det var litt billigere og mindre styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...