Gå til innhold

TRENGER HJELP! abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt mensen på ca. 2 måneder, har tatt 2 tester (den siste var i går) som begge har vært negative. Fastlegen min er på andre siden av landet. Hvem kan jeg kontakte for å finne ut om jeg eventuelt er gravid, og for å få tatt abort? Er så redd for at det plutselig skal bli for sent. Har hørt at man kan ta blodprøve, men tar ikke det lang tid å få svar?

Er så forvirret og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er veldig ung, så beklager om jeg spør dumt og alt dette er en selvfølge.

Takk på forhånd for svar

Anonymkode: 1f5fd...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem du kan kontakte kommer helt an på hvem som er tilgjengelig der du er. Er du i nærheten av et sykehus der de har gynekologisk avdeling så kan du ringe dit og be om hjelp. 

Ellers har du Helsestasjon for ungdom dersom du er mellom 16 og 20/24 år. Øvre aldersgrense varierer i de ulike kommunene. 

Du kan og prøve å ringe til fastlegekontor og spørre om hjelp der, men der vil du nok bli avvist fordi de fleste vil ikke ta inn andre enn sine egne listepasienter. 

Skolehelsesøster om du går på skole. Ellers kommer jeg ikke på flere muligheter. 

Anonymkode: 41513...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditestestene i dag er ganske nøyaktig. Men bare ring til legekontoret, en blodprøve vil gi deg ett endelig svar. Og om du har vært veldig nervøs for å være gravid så kan kroppen utsette mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem du kan kontakte kommer helt an på hvem som er tilgjengelig der du er. Er du i nærheten av et sykehus der de har gynekologisk avdeling så kan du ringe dit og be om hjelp. 

Ellers har du Helsestasjon for ungdom dersom du er mellom 16 og 20/24 år. Øvre aldersgrense varierer i de ulike kommunene. 

Du kan og prøve å ringe til fastlegekontor og spørre om hjelp der, men der vil du nok bli avvist fordi de fleste vil ikke ta inn andre enn sine egne listepasienter. 

Skolehelsesøster om du går på skole. Ellers kommer jeg ikke på flere muligheter. 

Anonymkode: 41513...63d

 

37 minutter siden, Elliespelli skrev:

Graviditestestene i dag er ganske nøyaktig. Men bare ring til legekontoret, en blodprøve vil gi deg ett endelig svar. Og om du har vært veldig nervøs for å være gravid så kan kroppen utsette mensen. 

Tusen takk for hjelp til begge to! Kjemperart at det har gått så lang tid med 2 negative tester, men får prøve å ringe nærmeste sykehus i morgen og høre hva de sier

TS

Anonymkode: 1f5fd...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk for hjelp til begge to! Kjemperart at det har gått så lang tid med 2 negative tester, men får prøve å ringe nærmeste sykehus i morgen og høre hva de sier

TS

Anonymkode: 1f5fd...8b8

Du er nok ikke gravid når du tester negativt. Hjemmetestene er faktisk som oftest mer nøyaktig enn de du tar hos legen på urin. Men hvis du trenger ekstra forsikring kan de ta graviditetstest på blod hos legen også. Men det er svært! uvanlig at graviditet ikke slår ut på urin. Spesielt rart ville det vært i ditt tilfelle da du må være minst 6 uker på vei nå om du er gravid. 

Anonymkode: 18dfd...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...