Gå til innhold

Uplanlagt gravid - barnefar ønsker abort


Lillemor_91

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg i svært uheldig situasjon hvor jeg nettopp har funnet ut at jeg er gravid. Dette var ikke planlagt og noe som kom som et stort sjokk. 

Er i den situasjonen at jeg ikke sammen med barnefaren, vi er kun gode venner som har sett hverandre av og på i noen måneder. 

Da han fikk nyheten tok han det svært dårlig. Han har nemlig fra før av en datter han ikke har kontakt med, noe som henger igjen ved han. Det viser seg nå at han absolutt ikke vil ha flere barn og ønsker at jeg skal ta abort. Han mener at hvis jeg ønsker å beholde så vil dette sende ham inn i en dyp depresjon hvor utdanningen (han er på sitt fjerde år av lektorutdanningen) vil bli satt på vent og at jeg mer eller mindre vil ødelegge livet hans ved å beholde. Det ble også nevnt at sjansen er stor for at han vil komme til å hate meg. 

For min del vet jeg ikke hva jeg vil. Jeg er i en situasjon hvor jeg er student, men er 26 år gammel med egen leilighet, bil og jobb ved siden av studier. Har alltid vært for abort men har visst med meg selv at skulle jeg havne i en slik situasjon selv så ville det bli svært vanskelig å gjennomføre. Tanken på at det finnes noe lite og uskyldig som vokser inni meg gjør at dette tærer noe fælt på meg. 

På en side så vet jeg at valget til syvende og sist er mitt. Men tanken på å vite at jeg eventuelt har ødelagt livet til barnefaren er noe jeg sliter med å skulle leve med. Samtidig vet jeg ikke om jeg klarer å leve med meg selv hvis jeg tar abort. 

Lurer på om det er noen der ute som har lignende erfaringer eller bare gode råd å komme med? Hva ville dere gjort? Jeg vet at jeg risikerer å bli alenemor, noe som vil bli tøft men jeg er mentalt sterk og vet at jeg ville klart det. Kanskje noen alenemødre der ute som har opplevd lignende? 

Håper på noen gode svar da jeg føler meg ganske låst i denne situasjonen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider