Gå til innhold

Varme middagsglass to ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man varme middagsglass to ganger? Hvis nei, hvorfor ikke? 

Hvis man ikke kan det,. kan man da ta vare på den oppvarmede maten og spise den kald innenfor et døgn? 

 

Usikker :edie:

Anonymkode: 1c434...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. På grunn av bakterier og giftstoffer.

Du kan dele glasset i 2 og varme 1 del én dag, og en annen del en annen dag :) I en skål! 

 

Eller så kan du fint gi det kaldt altså. Ingen glass behøver å varmes.

Anonymkode: 041e5...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man varme middagsglass to ganger? Hvis nei, hvorfor ikke? 

Hvis man ikke kan det,. kan man da ta vare på den oppvarmede maten og spise den kald innenfor et døgn? 

 

Usikker :edie:

Anonymkode: 1c434...1b4

Middagsglass til barn varmes en gang, resten kastes. Små barn har sensitiv mage/tarm og tåler lite før de blir syke. Mat som er laget, varmet opp i produksjon og så varmes opp igjen taper seg med  hensyn til næringsinnhold og får lett oppvekst av patogene mikroorganismer. Derfor kaster du. 

Alternativet er å ta ut det du trenger av mat, skri på lokket igjen og sette resten kaldt til neste dag. Mer enn en dag bør ikke glass som er åpnet stå før resten brukes. 

Anonymkode: d6f36...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. På grunn av bakterier og giftstoffer.

Du kan dele glasset i 2 og varme 1 del én dag, og en annen del en annen dag :) I en skål! 

 

Eller så kan du fint gi det kaldt altså. Ingen glass behøver å varmes.

Anonymkode: 041e5...05c

Glass som har vært varmet opp en gang gies ikke kaldt, senere, om det er det du mener. 

Anonymkode: d6f36...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Nei. På grunn av bakterier og giftstoffer.

Du kan dele glasset i 2 og varme 1 del én dag, og en annen del en annen dag :) I en skål! 

 

Eller så kan du fint gi det kaldt altså. Ingen glass behøver å varmes.

Anonymkode: 041e5...05c

Giftstoffer? Nope. Du skjønner jo at det hverken er tilsatt giftstoffer i barnemat, og det dannes heller ikke giftstoffer ved oppvarming gang nr 2. Det er snakk om bakterier som kan være skadelig. 

Anonymkode: 8bb5b...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Giftstoffer? Nope. Du skjønner jo at det hverken er tilsatt giftstoffer i barnemat, og det dannes heller ikke giftstoffer ved oppvarming gang nr 2. Det er snakk om bakterier som kan være skadelig. 

Anonymkode: 8bb5b...e92

Skal vi gå inn i mikrobiologien så danner faktisk bakterier og muggsopper som kommer i glasset fra naturlig forekomst i luft mikroorganismer, nettopp produserer giftstoffer. 

Svaret ditt er dermed både motsigende og unødvendig. 

Anonymkode: d6f36...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Sunday, April 23, 2017 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Skal vi gå inn i mikrobiologien så danner faktisk bakterier og muggsopper som kommer i glasset fra naturlig forekomst i luft mikroorganismer, nettopp produserer giftstoffer. 

Svaret ditt er dermed både motsigende og unødvendig. 

Anonymkode: d6f36...bd9

Snakk om å være hyperhysteriske mødre dere to da. Snakker om.. altså nå er jeg ikke 60 år selv om dere sikkert synes det høres sånn ut men altså hallo i luken det må da være måte på hva vi skal tilrettelegge for ungene våre. Gift? Bakterier? Altså tror dere immunforsvaret vårt e laget for å være til pynt? Vi er nødt til å la kroppen ta seg av inntrengere på egen hånd og la nå immunforsvaret til ungene utvikles i ro og fred. 

Sorry men jeg bare synes det er så mye hysteri ute og går at jeg blir helt matt. Barna vokste opp i gamle dager også, uten tilrettelagt matmeny og mange holdt seg friske hele livet. Mange ble gamle mennesker og lever i beste velgånde idag. Ungenes naturlige utvikling blir manipulert bort snart om alle hadde holdt på sånn. 

Anonymkode: 5d72f...ba6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal helst ikke varme opp samme mat to ganger.  Hvis det er slik at babyen spiser å sakte at maten trenger å varmes opp igjen underveis i ett måltid så er det greit. Spiser ikke babyen et helt glass bør du heller ta ut det han/hun skal spise og varme bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være hyperhysteriske mødre dere to da. Snakker om.. altså nå er jeg ikke 60 år selv om dere sikkert synes det høres sånn ut men altså hallo i luken det må da være måte på hva vi skal tilrettelegge for ungene våre. Gift? Bakterier? Altså tror dere immunforsvaret vårt e laget for å være til pynt? Vi er nødt til å la kroppen ta seg av inntrengere på egen hånd og la nå immunforsvaret til ungene utvikles i ro og fred. 

Sorry men jeg bare synes det er så mye hysteri ute og går at jeg blir helt matt. Barna vokste opp i gamle dager også, uten tilrettelagt matmeny og mange holdt seg friske hele livet. Mange ble gamle mennesker og lever i beste velgånde idag. Ungenes naturlige utvikling blir manipulert bort snart om alle hadde holdt på sånn. 

Anonymkode: 5d72f...ba6

Det var vel ikke sånn at alle vokste opp, men bare visste ikke hva de døde av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånne "folk overlevde da før"-påstander er rimelig teite. Joda, mange overlevde før vi fikk vaksiner, før vi skjønte poenget med håndhygiene og før vi fikk bilstoler til barn (da mannen min var liten lå han og sov på hattehylla når de var på bilferie), for å nevne noe, men det var da sannelig mange som ikke gjorde det også, de er bare ikke er her for å fortelle om det. Det er ingen som tenker at vaksiner, håndvask eller bilsikring er tull bare fordi mange av oss overlevde før dette ble vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arkana skrev:

Jeg synes sånne "folk overlevde da før"-påstander er rimelig teite. Joda, mange overlevde før vi fikk vaksiner, før vi skjønte poenget med håndhygiene og før vi fikk bilstoler til barn (da mannen min var liten lå han og sov på hattehylla når de var på bilferie), for å nevne noe, men det var da sannelig mange som ikke gjorde det også, de er bare ikke er her for å fortelle om det. Det er ingen som tenker at vaksiner, håndvask eller bilsikring er tull bare fordi mange av oss overlevde før dette ble vanlig.

Det er forskjell på å la en unge sove usikret i hattehylle i en bil og hysteri mot å varme opp et middagsglass 2 ganger. Skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne de to, det har jo ingen sammenheng. 

Jeg bare synes folk er hysteriske. Sykelig opptatt av å sy puter under armene til ungene sine fordi de er redd for det ene eller det andre. Går jo ikke an å leve sånn.

Anonymkode: 5d72f...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å la en unge sove usikret i hattehylle i en bil og hysteri mot å varme opp et middagsglass 2 ganger. Skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne de to, det har jo ingen sammenheng. 

Jeg bare synes folk er hysteriske. Sykelig opptatt av å sy puter under armene til ungene sine fordi de er redd for det ene eller det andre. Går jo ikke an å leve sånn.

Anonymkode: 5d72f...ba6

Å sy puter under armene på noen betyr at man er altfor hjelpsom og ikke lar dem gjøre ting selv. Jeg ser ikke helt hvordan det er relevant for en diskusjon om bakterievekst i mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...