Gå til innhold

Lave sko til selskapskjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup kort til etter jeg har født. Skal ha en lang selskapskjole, usikker på hvilken enda. Men har ett problematisk bekken og vet fra tideligere graviditeter at det ikke er på plass igjen med en gang. Må derfor ha på meg noen lave sko uten hel. Men hva er godkjent der? Heter det noe spesielt det jeg evt. Kan bruke? Om det finnes? Jeg kan ingenting om kleskoder og mote og lignende. 

Pleier å bruke bunad så slipper jeg tenke på noe, men den kommer jeg nok ikke inn i. 

Anonymkode: f2d36...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert en del som rynker på nesen, men da jeg var sterkt plaget av hofte- og kne-smerter gikk jeg faktisk i joggesko. Jeg deltok i festlighetene, hadde på meg kjole og et smil, så da synes jeg at jeg kunne få slippe å gå med sko som gjorde plagene mine verre.

Anonymkode: c1a95...07c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ballerinasko er pent nok, og selv bruker jeg ikke sko med hæl i noen anledninger, nekter å ha det ubehagelig/vondt for å se ''pen'' ut. Men vær obs på at de fleste ballerinasko har fæl såle (helt tynn og ingen støtte), så det burde prioritere skikkelig såle. Må sannsynligvis litt opp i pris for å få tak i det.

Om du ikke føler for å kjøpe nye sko eller ikke finner lave sko som er komfortable nok kan du jo bare gå med joggesko. Igjen, komfort over utseende, i din situasjon spesielt forstår nok de fleste det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i bryllup kort til etter jeg har født. Skal ha en lang selskapskjole, usikker på hvilken enda. Men har ett problematisk bekken og vet fra tideligere graviditeter at det ikke er på plass igjen med en gang. Må derfor ha på meg noen lave sko uten hel. Men hva er godkjent der? Heter det noe spesielt det jeg evt. Kan bruke? Om det finnes? Jeg kan ingenting om kleskoder og mote og lignende. 

Pleier å bruke bunad så slipper jeg tenke på noe, men den kommer jeg nok ikke inn i. 

Anonymkode: f2d36...adf

Klart du kan! Så vidt jeg vet er det ikke kleskoder i forhold til høye og lave hæler i bryllup. Ta på deg det du er mest komfortabel med, du! Ha en fin kveld og kos deg! 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner folk som kan gå i ballerinasko, det er ytterst sjelden jeg finner noen som sitter godt, siden den buen under foten min er så høy. Ikke meningen å kuppe tråden, men om noen har tips til flate, pene sko, som ikke er ballerinas, hadde jeg blitt glad :)

Anonymkode: 63139...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linker og gode svar! 

Anonymkode: f2d36...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Joggesko er ikkje greitt i eit bryllaup, altså, men det finst då masse fine låge sko, ballerinasko eller slike spasersko er då heilt fint. Om det er om sommaren er det jo masse fine sandalar som er heilt låge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, nattsvermer skrev:

Jeg har disse https://lillevinkelsko.no/casual-pensko/rockport/v79268-00-sort

Mine var vonde å gå inn, men nå er de helt fantastiske.

Har sluttet å handle i den butikken pga deres samarbeid med bloggen Villapaprika og hennes totale mange på grenser når det gjelder utlevering av mindreårige. 

Anonymkode: e3d74...124

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg også sterkt å kjøpe deg et bekkenbelte til å bruke etter fødsel.

Anonymkode: 88ca8...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo mange pene sandaler og.

Jeg har selv en muskel og ledd sykdom, men elsker kjoler. Og det er lettere å finne pene gode sandaler, enn pene gode ballerina sko.

Anonymkode: 9fe1e...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2017 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i bryllup kort til etter jeg har født. Skal ha en lang selskapskjole, usikker på hvilken enda. Men har ett problematisk bekken og vet fra tideligere graviditeter at det ikke er på plass igjen med en gang. Må derfor ha på meg noen lave sko uten hel. Men hva er godkjent der? Heter det noe spesielt det jeg evt. Kan bruke? Om det finnes? Jeg kan ingenting om kleskoder og mote og lignende. 

Pleier å bruke bunad så slipper jeg tenke på noe, men den kommer jeg nok ikke inn i. 

Anonymkode: f2d36...adf

Her har du 253 par fra 0-5 cm høye. :)    

https://www.zalando.no/damesko-pumps/?heel_height_range=til-3-cm.3-cm-5-cm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke joggesko i bryllup! 

Anonymkode: bd6d6...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Tigress skrev:

Joggesko er ikkje greitt i eit bryllaup, altså, men det finst då masse fine låge sko, ballerinasko eller slike spasersko er då heilt fint. Om det er om sommaren er det jo masse fine sandalar som er heilt låge. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker ikke joggesko i bryllup! 

Anonymkode: bd6d6...311

Har du nettopp pressa ut en unge og har lang kjole synes jeg godt du kan ha joggesko eller andre fritidssko, i hvert fall på festen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et par pene og nøytrale ballerinasko fra Ecco. Jeg har slitt med ryggsmerter i mange år, og ballerinaskoene har reddet meg mang en gang. Kjøp de nå og bruk de inne i korte perioder, og etter hvert vil det kjennes ut som det er joggesko du har på beina. Det er god demping, de ser pene ut og ryggen din blir glad. 

Anonymkode: 2125c...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
7 timer siden, funginger skrev:

 

Har du nettopp pressa ut en unge og har lang kjole synes jeg godt du kan ha joggesko eller andre fritidssko, i hvert fall på festen. 

Men om ein er i så dårleg forfatning, då burde ein vel eigentleg berre ta det med ro heime? Altså for eiga helse si skuld? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sluttet å handle i den butikken pga deres samarbeid med bloggen Villapaprika og hennes totale mange på grenser når det gjelder utlevering av mindreårige. 

Anonymkode: e3d74...124

Ja vel. Kjenner ikke til den bloggen. Tipper det finnes andre forhandlere og. Det er skoene jeg anbefaler, ikke nødvendigvis butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...