Gå til innhold

Veldig oppblåst - hvordan bli kvitt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden påske vært veldig oppblåst, mye verre enn noen gang før vil jeg påstå. Har sikkert en del å gjøre med kosthold i påsken som blir en del annerledes enn ellers, men det burde jo gi seg etterhvert. 

Går med småvondt i magen nesten daglig (ikke hele dagen), full av luft, og det lukter jo ikke akkurat blomster..... ser også ut som at jeg er minst 6 måneder på vei om jeg slipper magen ut. 

Noen som har forslag til hvordan man kan bli kvitt det? Er så sykt ubehagelig....

Anonymkode: 41bcf...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vel kanskje tatt en tur til legen, kanskje du har en betennelse i mage/tarm? Det kan forårsake mye luft og magevondt, men ikke nødvendigvis diaré. Har du kun vært plaget med det etter påske og aldri tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere stort sett kun dersom jeg har spist f.eks. Nutrilettbarer, proteinpulver eller sånt. Det har jeg ikke spist nå. Særdeles ubehagelig, og ikke morsomt å se ut som at man er gravid! 

Tror egentlig jeg bør forsøke å skrive ned hva jeg spiser, og se om jeg finner sammenhengen. 

Anonymkode: 41bcf...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka om du er gravid da?

Jeg gikk slik de første tre mnd i andre svangerskap. I løpet av et kvarter kunne magen ese ut flere størrelser, riktig så smertefult. Jeg gikk på imodium da og det roet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Forundret.. skrev:

Har du sjekka om du er gravid da?

Jeg gikk slik de første tre mnd i andre svangerskap. I løpet av et kvarter kunne magen ese ut flere størrelser, riktig så smertefult. Jeg gikk på imodium da og det roet seg.

Jeg er ikke gravid! 

Anonymkode: 41bcf...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke gravid! 

Anonymkode: 41bcf...038

Ok :fnise:

Men imodium kan uansett benyttes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter mye med luftsmerter i magen og oppblåsthet (har ulceriøs kolitt), og jeg har god effekt av minifom som kjøpes reseptfritt på apoteket. Kan ta noen dager før du kjenner virkning. Bruker å ta to før jeg legger meg, og en etter middag (kan ta tre om dagen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har siden påske vært veldig oppblåst, mye verre enn noen gang før vil jeg påstå. Har sikkert en del å gjøre med kosthold i påsken som blir en del annerledes enn ellers, men det burde jo gi seg etterhvert. 

Går med småvondt i magen nesten daglig (ikke hele dagen), full av luft, og det lukter jo ikke akkurat blomster..... ser også ut som at jeg er minst 6 måneder på vei om jeg slipper magen ut. 

Noen som har forslag til hvordan man kan bli kvitt det? Er så sykt ubehagelig....

Anonymkode: 41bcf...038

Slutt å spis loff, boller etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå å kjøpe druer å lakris. Spis opp alt, så kommer du deg på dass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Jeg sliter mye med luftsmerter i magen og oppblåsthet (har ulceriøs kolitt), og jeg har god effekt av minifom som kjøpes reseptfritt på apoteket. Kan ta noen dager før du kjenner virkning. Bruker å ta to før jeg legger meg, og en etter middag (kan ta tre om dagen). 

 

Samme her, bortsett fra ulceriøs kolitt (dog i utredning for å finne ut hva som er galt) og har også god effekt av miniform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hemmingroad skrev:

Slutt å spis loff, boller etc...

Spiser ikke det til hverdags. Lever stort sett på knekkebrød.

Anonymkode: 41bcf...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hemmingroad skrev:

Du kan gå å kjøpe druer å lakris. Spis opp alt, så kommer du deg på dass...

Da blir man jo bare enda mer full av luft. 

Har ingen problemer med å gå på do, men sliter med luftsmerter (tror jeg da) som ikke kommer ut...

Anonymkode: 41bcf...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Jeg sliter mye med luftsmerter i magen og oppblåsthet (har ulceriøs kolitt), og jeg har god effekt av minifom som kjøpes reseptfritt på apoteket. Kan ta noen dager før du kjenner virkning. Bruker å ta to før jeg legger meg, og en etter middag (kan ta tre om dagen). 

 

13 minutter siden, dillyduzit skrev:

Samme her, bortsett fra ulceriøs kolitt (dog i utredning for å finne ut hva som er galt) og har også god effekt av miniform. 

Skal sjekke ut miniform. Er ikke det sånn man gir babyer med mageknip??

Anonymkode: 41bcf...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Skal sjekke ut miniform. Er ikke det sånn man gir babyer med mageknip??

Anonymkode: 41bcf...038

 

Siterer mamma på denne; Miniform gav jeg broren din når han hadde kolikk, og tok det selv ved mageknip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Skal sjekke ut miniform. Er ikke det sånn man gir babyer med mageknip??

Anonymkode: 41bcf...038

Jo, man gir det til babyer før de skal få flaske/eller amme for å unngå mageknip :) Finnes i flytende form og i tablettform (de tar jeg, tror nok det er de som er beregnet til voksne og større barn). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dillyduzit skrev:

Siterer mamma på denne; Miniform gav jeg broren din når han hadde kolikk, og tok det selv ved mageknip. 

Minifom er veldig effektivt :) 

Men det kan ta noen dager før effekten kicker inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke gravid! 

Anonymkode: 41bcf...038

Hvordan kan du vite det? Underkjenner du Bibelen hedenske prumpemage?:fnise:

Anonymkode: a1293...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått IBS, da? Det startet helt ut av det blå for meg. Etter en høstferie med endel utskeielser i kosten, så fikk jeg bare aldri tilbake den flate magen. Var gjennom månedsvis med utredning (mye ventetid her og der). Ble konstantert at jeg hadde irritabel tarm. Minifom gjør alt verre for min del.

Men, kommer du deg ordentlig på do? Jeg er ofte forstoppet/treg i magen, og da blir jeg fryktelig oppblåst med smerter og illeluktende promping. 

Anonymkode: 85e43...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...