Gå til innhold

Reservere rom pr tlf, oppgi kredittkortopplysninger, må det være dekning på kortet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager lang overskrift men håper noen erfarne kan hjelpe.

Jeg skal ringe og reservere et rom på hotell i London. De ville ikke at jeg skulle sende kredittkortopplysninger pr mail. Men må det være nok penger på kortet akkurat nå? Altså tilsvarende det hotelloppholdet vil koste? Jeg har jo ikke så mye penger ennå, skal bruke feriepengene.

Anonymkode: 397b4...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er hele poenget med å oppgi kredittkortopplysningene. De vil reservere, men ikke belaste kortet ennå, med det beløpet.

Anonymkode: 02c1e...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen ting med spørsmålet ditt å gjøre, men vær forsiktig med å oppgi kreditkortnr til andre. Jeg vil egentlig si; aldri oppgi kreditkortnr ditt! Er det ikke mulig å bestille på nett via sikker betalingsløsning?

Anonymkode: 00bfa...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager lang overskrift men håper noen erfarne kan hjelpe.

Jeg skal ringe og reservere et rom på hotell i London. De ville ikke at jeg skulle sende kredittkortopplysninger pr mail. Men må det være nok penger på kortet akkurat nå? Altså tilsvarende det hotelloppholdet vil koste? Jeg har jo ikke så mye penger ennå, skal bruke feriepengene.

Anonymkode: 397b4...220

Du sender aldri kredittkort eller andre kontoopplysninger på epost. Det regnes som uaktsom mht å få kortet misbrukt. 

Overtrekker du et kredittkort, så får du en kraftig rente. 

Anonymkode: e1284...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar alle sammen.

jeg fikk to altertiver: det ene var å ringe og oppgi kredittkortopplysninger.

det andre var at hotellet skal sende meg lenke for sikker online-betaling. 

Er ikke alternativ 1 det beste i tillfelle jeg må kansellere hele oppholdet. Ting kan jo dukke opp??

Jeg håper dere kan hjelpe, er takknemlig for all hjelp..

Anonymkode: 397b4...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill via booking.com det har jeg gjort til reisen min i August. Da har jeg gratis avbooking frem til en mnd før. Betal alltid med kredittkort tilfelle svindel, for da er det bankens penger og ikke dine. Mye enklere og ordne opp da.

 

Anonymkode: cd57a...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spørre når du bestiller, men praksis på de hotellene jeg har jobbet på er å kun ta kredittkortopplysninger og ikke reservere noe beløp for gjest ankommer. Ved ankomst reseveres beløpet (på det kortet du har tenkt å betale med, det trenger ikke å være det samme kortet) og så belastes det ved utsjekk. Det reseverte beløpet er som regel noe høyere enn romprisen da hotellet tar høyde for minibar, ødeleggelser og restaurantbesøk osv. 

Kredittkortet du oppgir ved bestilling tas da kun i bruk dersom du ikke dukker opp og ikke har kansellert overnattingen. 

Lik praksis er det f.eks ved bestilling fra booking.com - man betaler ingenting før man kommer der (som regel). På expedia og hotels.com derimot betaler man på forhånd. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...