Gå til innhold

Blødninger under løping...


Gjest BlandaDrops

Anbefalte innlegg

2 timer siden, BlandaDrops skrev:

Er veldig tynn egentlig, sliter litt med spiseforstyrrelse. Kanskje det spiller inn? Har trent intensivt i tre år med ski og løping, men symptomene er ganske nye.

Hun jeg snakket med hos gynekologen sa det var ca en ukes ventetid, men da jeg fortalte om plagene mine fikk jeg plutselig time imorra kl 9. Er jeg veldig paranoid eller skal jeg tolke det som at jeg er skikkelig ille ute ? :( 

Jeg sov seriøst ikke ett minutt i natt er så redd for hva dette kan være.

Så bra du fikk time i morgen! Mest sannsynlig er det noe ufarlig, men slike symptomer må tas alvorlig. Sender deg en klem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BlandaDrops
2 timer siden, Viktualia skrev:

Du skal tolke det som at de på gynekologen er enig i at dette bør sjekkes ut. Men det trenger ikke å bety at du er "skikkelig ille ute". 

Mye trening og lav vekt kan jo så klart påvirke mensen, du har kanskje opplevd andre typer blødningsforstyrrelser tidligere? Dette vil sikkert gynekologne spørre deg om i morgen - jeg vil anbefale at du tar det med ro og venter til den timen i stedet for å bekymre deg for mye. Det er ikke sånn at det nødvendigvis er noe veldig galt. 

 

Det er sant, men klarer liksom ikke å kople det ut så lett nå som jeg har jobbet opp skikkelig angst. Jeg gruer meg jo uansett som fanken til hele undersøkelsen i seg selv ettersom jeg aldri har fikset gyn undersøkelse før :(

Jeg har hoppet over mensen noen ganger tidligere pga at jeg er for tynn, men har ikke hatt noe slikt som nå siden jeg var tenåring og da fikk jeg beskjed om at det var helt normalt den gangen uten tur til gynekolog eller noe.

Takk for oppmuntring.

 

53 minutter siden, Elliespelli skrev:

Ser at du har fått deg i morgen, tingene som er nevnt er verste scenario, og det er jo greit å få vite hva det er og utelukke andre ting. Lykke til.

 

30 minutter siden, Sera D skrev:

Så bra du fikk time i morgen! Mest sannsynlig er det noe ufarlig, men slike symptomer må tas alvorlig. Sender deg en klem.

Takk begge to :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Håper det går bra, og at det ikke er så skummelt som det høres ut. 

GU er ikke gøy, men det går fint. Det er heldigvis som regel veldig fort overstått. Nå får du sjekket deg skikkelig, og det er bra. Jeg vil råde deg til å fortelle gynekologen i morgon at du gruer deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
35 minutter siden, lillsunshine skrev:

:hug: Håper det går bra, og at det ikke er så skummelt som det høres ut. 

GU er ikke gøy, men det går fint. Det er heldigvis som regel veldig fort overstått. Nå får du sjekket deg skikkelig, og det er bra. Jeg vil råde deg til å fortelle gynekologen i morgon at du gruer deg. 

Takk.

Går det an å bli dopet ned litt tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, BlandaDrops skrev:

Takk, synes det er skikkelig kjipt av folk her inne å legge skylda bare på meg dersom jeg er kreftsyk.

Jeg er ikke helsepersonell og det er da faen ikke alle som er hysterisk opptatt av kreftsykdommer som KAN ramme en.

Så takk for oppmuntringen, den varmer :)

Hvis det er så ille (som det mest sannsynlig ikke er, men man kan aldri vite), så er det din skyld ja, at det ikke er oppdaget tidligere. Finner man en kul i puppen drar man til lege. Driter man blod drar man til lege. Har man blødninger som kommer av fysisk anstrengelse drar man selvsagt til lege. Du er voksen og må ta ansvar for deg selv, det er ingen andre som gjør det. 

3 timer siden, BlandaDrops skrev:

Takk.

Går det an å bli dopet ned litt tror du?

Nå må du skjerpe deg!! Ja, de som sliter veldig med dette kan feks. få beroligende, men du har krysset grensen for lengst for når du burde vært hos lege. Hva som er galt med deg burde bekymre deg mye mer enn en liten GU. Det er mange som hater å dra til tannlegen også, eller jeg som har angst for å kle av meg oventil. Men pokker heller, jeg tåler heller de fem minuttene enn kreft. Noen ting må man bare gjøre. Som GU og å betale regninger. 

Anonymkode: 204bd...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så ille (som det mest sannsynlig ikke er, men man kan aldri vite), så er det din skyld ja, at det ikke er oppdaget tidligere. Finner man en kul i puppen drar man til lege. Driter man blod drar man til lege. Har man blødninger som kommer av fysisk anstrengelse drar man selvsagt til lege. Du er voksen og må ta ansvar for deg selv, det er ingen andre som gjør det. 

Nå må du skjerpe deg!! Ja, de som sliter veldig med dette kan feks. få beroligende, men du har krysset grensen for lengst for når du burde vært hos lege. Hva som er galt med deg burde bekymre deg mye mer enn en liten GU. Det er mange som hater å dra til tannlegen også, eller jeg som har angst for å kle av meg oventil. Men pokker heller, jeg tåler heller de fem minuttene enn kreft. Noen ting må man bare gjøre. Som GU og å betale regninger. 

Anonymkode: 204bd...2d9

Nå må du gi deg for fanken, det er da ikke Blanda sin feil om hun er uheldig å har fått kreft.

Dette blir bare så alt for, alt for dumt! Skam deg som forsøker å gjøre livet hennes enda kjipere enn det allerede er akkurat nå ved å legge til skyldfølelse på toppen av alt.

 

Anonymkode: 362ae...b36

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke fatte og begripe hvordan det går an å ikke få med seg Theakampanjen.. :huh:

Anonymkode: ec174...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så ondskapsfulle noen av dere er. Ut i fra hva BlandaDrops sier så er hun oppriktig redd for å dra til gynekolog, det kan være mange grunner for det, som hun ikke ønsker å dele med oss og som vi ikke har noe med. Og at noen av velger å sparke henne mens hun ligger nede er utrolig råttent.

Til @BlandaDrops.

Ja, du kan få beroligende. Ei venninne av meg får det når hun skal til gynekolog. Men jeg tror kanskje de må vite om det på forhånd, men ta å spør når du kommer dit. Venninnen min har bestandig følge med seg (men vet ikke om det var nødvendig), men man kan iallefall ikke kjøre selv etterpå. Jeg syns du skal fortelle gynekologen at du syns det er vanskelig og ikke bare ubehagelig, da kommer de nok til å bruke tid på å få deg til å slappe av (det er iallefall det tannlegen gjør med meg).

Lykke til :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, BlandaDrops skrev:

Takk, synes det er skikkelig kjipt av folk her inne å legge skylda bare på meg dersom jeg er kreftsyk.

Jeg er ikke helsepersonell og det er da faen ikke alle som er hysterisk opptatt av kreftsykdommer som KAN ramme en.

Så takk for oppmuntringen, den varmer :)

Hvem andre skal skylda i såfall legges på for at du ikke sjekker deg? 

Ikke et frekt spm i det hele tatt, bare forsto ikke hva du mente med akkurat det.. 

Anonymkode: cf45c...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens, livmorhalskreft hos unge kvinner er veldig sjeldent. Mye mer sannsynlig at det er noe hormoubalansegreier, evt relatert til kjønnssykdom. 

Celleprøve er det tilbud om hvert tredje år fra man er 25, så at TS ikke har tatt den prøven er ikke noe vits i å hyle opp om. Men det er et veldig godt tilbud og fort gjort å ta prøven, så jeg anbefaler selvsagt alle å benytte seg av det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops

Det gikk greit eller i hverdag sånn middels og på langt nær så skummelt som jeg fryktet i forkant.

Celleprøve ble tatt og jeg fikk påvist rift i skjeden, den lå visst såpass dypt at jeg ikke kunne kjent ubehaget ifølge gynekologen. Løping trigger visst skikkelig så kunne være derfor jeg kun blør ved løping og aktivitet hvor jeg bruker underlivet. Burde visst ikke ha sex på én måned heller :(

Hun sa hun trodde det var liten grunn til angst for svar på prøven så jeg er så sykt lettet at jeg seriøst satt og lo i taxien på vei hjem, sjåføren må ha trodd jeg var helt gal haha!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlandaDrops skrev:

Det gikk greit eller i hverdag sånn middels og på langt nær så skummelt som jeg fryktet i forkant.

Celleprøve ble tatt og jeg fikk påvist rift i skjeden, den lå visst såpass dypt at jeg ikke kunne kjent ubehaget ifølge gynekologen. Løping trigger visst skikkelig så kunne være derfor jeg kun blør ved løping og aktivitet hvor jeg bruker underlivet. Burde visst ikke ha sex på én måned heller :(

Hun sa hun trodde det var liten grunn til angst for svar på prøven så jeg er så sykt lettet at jeg seriøst satt og lo i taxien på vei hjem, sjåføren må ha trodd jeg var helt gal haha!

 

Så bra! Og nå regner jeg med du fint klarer å følge opp med jevnlige GU :) 

Og husk, hvis du får et brev/telefon med beskjed om celleforandringer så ikke freak helt ut, mange har det til vanlig også. Og mange går bort igjen av seg selv. Bare så du er forberedt og ikke tenker det verste. 

(Jeg er hun frekke som har svart tidligere, men nå har du vært flink! :) )

Anonymkode: 204bd...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Viktualia skrev:

Herregud folkens, livmorhalskreft hos unge kvinner er veldig sjeldent. Mye mer sannsynlig at det er noe hormoubalansegreier, evt relatert til kjønnssykdom. 

Celleprøve er det tilbud om hvert tredje år fra man er 25, så at TS ikke har tatt den prøven er ikke noe vits i å hyle opp om. Men det er et veldig godt tilbud og fort gjort å ta prøven, så jeg anbefaler selvsagt alle å benytte seg av det!

Det er jo ikke det som er skremmende her. Men at en voksen kvinne får blødninger ved fysiske anstrengelser og ikke drar til legen. DET er alarmerende. 

Anonymkode: 204bd...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Det gikk greit eller i hverdag sånn middels og på langt nær så skummelt som jeg fryktet i forkant.

Celleprøve ble tatt og jeg fikk påvist rift i skjeden, den lå visst såpass dypt at jeg ikke kunne kjent ubehaget ifølge gynekologen. Løping trigger visst skikkelig så kunne være derfor jeg kun blør ved løping og aktivitet hvor jeg bruker underlivet. Burde visst ikke ha sex på én måned heller :(

Hun sa hun trodde det var liten grunn til angst for svar på prøven så jeg er så sykt lettet at jeg seriøst satt og lo i taxien på vei hjem, sjåføren må ha trodd jeg var helt gal haha!

 

Åh så deilig med gode nyheter! Kjenner lettelsen helt hit. :klemmer:

Hvis jeg var deg ville jeg dratt til gynekolog i hvert fall hvert annet år for å få tatt ul og celleprøver. Skader ikke å passe på litt for oss jenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Og nå regner jeg med du fint klarer å følge opp med jevnlige GU :) 

Og husk, hvis du får et brev/telefon med beskjed om celleforandringer så ikke freak helt ut, mange har det til vanlig også. Og mange går bort igjen av seg selv. Bare så du er forberedt og ikke tenker det verste. 

(Jeg er hun frekke som har svart tidligere, men nå har du vært flink! :) )

Anonymkode: 204bd...2d9

Takk for en hyggeligere tone. Det er som @Elliespelli var inne på tidligere i tråden grunner til at jeg hater slike undersøkelser, men hjalp mye at det var kvinnelig gynekolog.

Jeg hadde en veldig vond opplevelse i russetida som jeg sliter med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et tema kvinner flest bryr seg veldig om. Brystkreft og livmorhalskreft kan oppdages i tidlig stadie ved å ta litt ansvar for egen helse. Det er veldig mye informasjon om begge disse, de som ikke vet at de bør ta celleprøve ved 25 års alder eller når de har fått et aktivt sex liv i yngre alder så virker disse fryktelig lite oppegående. Det er ingen grunn til å gå til angrep, men man må regne med at noen reagerer. 

I norge behandles veldig mange for sykdommer som et selvforskyldt eller pga de ikke har tatt ansvar og fulgt opp selv. I disse dager bør alle klare å fange opp viktigheten av det å sjekke seg. 

Anonymkode: f50a4...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få utflod når jeg løper, eller at livmoren hovner opp. Men det har gjerne med syklusen å gjøre.

Anonymkode: f601b...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...