Gå til innhold

Blødninger under løping...


Gjest BlandaDrops

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Har aldri gjort det før :(

Hvor gammel er du? Har du hatt samleie før? Har du tatt klamydiaprøve? 

Bestill time til legen i morgen tidlig og kom deg ditt fort. 

Anonymkode: 691aa...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BlandaDrops
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Har du hatt samleie før? Har du tatt klamydiaprøve? 

Bestill time til legen i morgen tidlig og kom deg ditt fort. 

Anonymkode: 691aa...fb0

Jeg er 26 og har hatt flere seksualpartnere iløpet av årene.

Nei, jeg har ikke testet meg for klamydia på noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BlandaDrops skrev:

Jeg er 26 og har hatt flere seksualpartnere iløpet av årene.

Nei, jeg har ikke testet meg for klamydia på noen år.

Hvorfor har du ikke tatt celleprøve og klamydiaprøve? Det kan i grunn ha svært alvorlige konsekvenser å ikke gjøre dette. Hvis man heller vil dø enn å sitte i en gynekologstol i 2 min bør man kanskje få terapi eventuelt. Klamydiaprøve kan forresten tas som urinprøve. 

Anonymkode: 691aa...fb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første symptomet på livmorhalskreft er ofte blødninger utenom mens. Celleendringer er symptomfrie. Hvorfor tok du ikke celleprøve da du fylte 25? Du må bestille hastetime i morgen! Dette kan være livmorhalskreft og det er svært alvorlig. Selv om en del blir friske av det, så er det ingen garanti for det, og det er også stor risiko for at du aldri kan få barn pga hva som opereres. 

Anonymkode: b09d4...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Jeg er 26 og har hatt flere seksualpartnere iløpet av årene.

Nei, jeg har ikke testet meg for klamydia på noen år.

Dette er virkelig uansvarlig av deg, for å si det mildt!! Og ja, uregelmessige blødninger er et vanlig symptom på kreft, både livmorkreft og også livmorhalskreft. Jeg er sjokkert over at man kan være så uvitende om dette som voksen kvinne i 2017. Kom deg til legen snarest! Tenk på andre partnere du kan ha smittet på disse årene også. 

Anonymkode: 204bd...2d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BlandaDrops
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første symptomet på livmorhalskreft er ofte blødninger utenom mens. Celleendringer er symptomfrie. Hvorfor tok du ikke celleprøve da du fylte 25? Du må bestille hastetime i morgen! Dette kan være livmorhalskreft og det er svært alvorlig. Selv om en del blir friske av det, så er det ingen garanti for det, og det er også stor risiko for at du aldri kan få barn pga hva som opereres. 

Anonymkode: b09d4...c1d

Takk for respons, jeg skal ringe gynekolog i morgen tidlig.

Jeg visste ikke at man måtte det når man ble 25, det har jeg seriøst ikke hørt før og dessuten fikk jeg aldri noe brev eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig uansvarlig av deg, for å si det mildt!! Og ja, uregelmessige blødninger er et vanlig symptom på kreft, både livmorkreft og også livmorhalskreft. Jeg er sjokkert over at man kan være så uvitende om dette som voksen kvinne i 2017. Kom deg til legen snarest! Tenk på andre partnere du kan ha smittet på disse årene også. 

Anonymkode: 204bd...2d9

Sjekker du deg for klamydia årlig selv? Jeg sjekket meg sist for to år siden eller noe sånt, har ikke hatt symptomene jeg beskrev før den siste måneden.

De jeg har hatt sex med har alltid brukt kondom uansett så frykter heller kreft etter hva jeg har lest her inne ikveld :(

Endret av BlandaDrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlandaDrops skrev:

Takk for respons, jeg skal ringe gynekolog i morgen tidlig.

Jeg visste ikke at man måtte det når man ble 25, det har jeg seriøst ikke hørt før og dessuten fikk jeg aldri noe brev eller noe sånt.

Man skal få brev i posten fra Kreftregisteret det året man fyller 25, med en oppfordring om å ta celleprøve. Dette er standard prosedyre, så det er rart de har glemt deg. Men har du ikke hørt om HPV-viruset, HPV-vaksinen og Sjekk deg-kampanjen? Det har stått mye om dette i media de siste årene. 

Anonymkode: b09d4...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er uansvarlig at du ikke har testet deg for kjønnssykdommer når du bruker kondom og ikke har symptomer. Jeg håper virkelig ikke du har kreft, det kan jo selvsagt også være noe hormonelt dette, men man må i hvert fall ta slike symptomer på alvor. Risikoen for å få HPV-viruset som forårsaker livmorhalskreft er forsåvidt også mindre ved bruk av kondom, men kondom beskytter allikevel ikke 100% mot dette. Risikoen for smitte øker også i takt med antall sexpartnere, men man kan også være så uheldig å ha én sexpartner gjennom livet, som hadde fikk HPV fra en tidligere sexpartner.

Anonymkode: b09d4...c1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal få brev i posten fra Kreftregisteret det året man fyller 25, med en oppfordring om å ta celleprøve. Dette er standard prosedyre, så det er rart de har glemt deg. Men har du ikke hørt om HPV-viruset, HPV-vaksinen og Sjekk deg-kampanjen? Det har stått mye om dette i media de siste årene. 

Anonymkode: b09d4...c1d

Jo, men har ikke bekymret meg nok for det egentlig.

Jeg kjenner til Thea kampanjen osv, men har skikkelig sperre for gynekologi og tenkt "gjør det imorra" :(

Det jeg ikke visste var at man må/ bør ta prøve ved 25 årsalderen.

Jeg tok vaksinen uka som var, kanskje det var alt for seint da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er uansvarlig at du ikke har testet deg for kjønnssykdommer når du bruker kondom og ikke har symptomer. Jeg håper virkelig ikke du har kreft, det kan jo selvsagt også være noe hormonelt dette, men man må i hvert fall ta slike symptomer på alvor. Risikoen for å få HPV-viruset som forårsaker livmorhalskreft er forsåvidt også mindre ved bruk av kondom, men kondom beskytter allikevel ikke 100% mot dette. Risikoen for smitte øker også i takt med antall sexpartnere, men man kan også være så uheldig å ha én sexpartner gjennom livet, som hadde fikk HPV fra en tidligere sexpartner.

Anonymkode: b09d4...c1d

Takk, synes det er skikkelig kjipt av folk her inne å legge skylda bare på meg dersom jeg er kreftsyk.

Jeg er ikke helsepersonell og det er da faen ikke alle som er hysterisk opptatt av kreftsykdommer som KAN ramme en.

Så takk for oppmuntringen, den varmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alle de som sier at du bør sjekke deg. Gynekologisk undersøkelse er ikke det kuleste man gjør liksom, men det er nødvendig. Å ta celleprøve er heller ikke vondt. 

Skjønner at du blir redd for kreft og frykter det verste etter å ha lest svarene, men prøv å ikke tenkt det verste. Blødningene kan være alt fra polypper til hormonelle blødninger (du går jo på hormonprevensjon) som blir trigget av aktivitetsnivået. 

Anonymkode: 33712...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du nylig har begynt å trene og/eller er på vei ned i vekt kan dette skape mye krøll med hormonene, som igjen kan gi blødninger på uventede tidspunkter.

Men jeg er enig med de andre her: ta en tur til legen.

Endret av Viktualia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
46 minutter siden, Viktualia skrev:

Hvis du nylig har begynt å trene og/eller er på vei ned i vekt kan dette skape mye krøll med hormonene, som igjen kan gi blødninger på uventede tidspunkter.

Men jeg er enig med de andre her: ta en tur til legen.

Er veldig tynn egentlig, sliter litt med spiseforstyrrelse. Kanskje det spiller inn? Har trent intensivt i tre år med ski og løping, men symptomene er ganske nye.

Hun jeg snakket med hos gynekologen sa det var ca en ukes ventetid, men da jeg fortalte om plagene mine fikk jeg plutselig time imorra kl 9. Er jeg veldig paranoid eller skal jeg tolke det som at jeg er skikkelig ille ute ? :( 

Jeg sov seriøst ikke ett minutt i natt er så redd for hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Er jeg veldig paranoid eller skal jeg tolke det som at jeg er skikkelig ille ute ? :( 

Du skal tolke det som at de på gynekologen er enig i at dette bør sjekkes ut. Men det trenger ikke å bety at du er "skikkelig ille ute". 

Mye trening og lav vekt kan jo så klart påvirke mensen, du har kanskje opplevd andre typer blødningsforstyrrelser tidligere? Dette vil sikkert gynekologne spørre deg om i morgen - jeg vil anbefale at du tar det med ro og venter til den timen i stedet for å bekymre deg for mye. Det er ikke sånn at det nødvendigvis er noe veldig galt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, BlandaDrops skrev:


Ja, blør en del :(

 

Hater tanken på gyn undersøkelse (har aldri fikset det) så er ikke keen på å dra til legen med dette så fremt det ikke er helt nødvendig.

Har ikke noen sår eller noe der nede nei.

 

Gynekolog NÅ. Dette er faktisk ett symptom på livmorhalskreft. Så RING NÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!

Anonymkode: 2fe5c...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlandaDrops skrev:

Er veldig tynn egentlig, sliter litt med spiseforstyrrelse. Kanskje det spiller inn? Har trent intensivt i tre år med ski og løping, men symptomene er ganske nye.

Hun jeg snakket med hos gynekologen sa det var ca en ukes ventetid, men da jeg fortalte om plagene mine fikk jeg plutselig time imorra kl 9. Er jeg veldig paranoid eller skal jeg tolke det som at jeg er skikkelig ille ute ? :( 

Jeg sov seriøst ikke ett minutt i natt er så redd for hva dette kan være.

Det MÅ ikke være kreft, men det er et veldig vanlig symptom på kreft. Vi på kg kan egentlig ikke forutse noe mer enn det, kan være noe helt annet også

Anonymkode: 0fecc...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått deg i morgen, tingene som er nevnt er verste scenario, og det er jo greit å få vite hva det er og utelukke andre ting. Lykke til.

Endret av Elliespelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gynekolog NÅ. Dette er faktisk ett symptom på livmorhalskreft. Så RING NÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!

Anonymkode: 2fe5c...d69

Ro ned, hun har kontaktet lege.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...