Gå til innhold

Rekonvalens etter MA?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor lenge kroppen kjennes ut som har blitt påkjørt av en lastebil etter MA? 

 

Kort fortalt så fikk vi vite at lille hadde sluttet å utvikle seg i uke 6 i starten av April. Vi trodde da at vi var kommet til uke 11 og fikk dermed bekreftet en MA. Fikk med Cytotec X 2 kurer for hjemme-abort. Disse 2 kurene ble tatt 2 dager på rad. Blødde veldig lite, men kom ut en forholdsvis "stor" klump og trodde at det var nok... 
Småblødde i 3 uker før det ble noen runder med styrtblødninger og sykehusbesøk. Ny UL viste at nærmest ingenting hadde kommet ut innen de 3 ukene og jeg ble værende på sykehuset for videre hjelp. 
5 doser med Cytotec ble tatt/satt i løpet av dagen, massive rier/smertehelvette og alt som fulgte så kom det ut myyyye klumper, blod og alt som man trodde var greit. Ny UL dagen etter viste fortsatt rester og jeg fikk ytterligre 3 kurer Cytotec. De ønsket å unngå utskraping så lenge som mulig pga et stort ønske om å bli gravid igjen og unngå eventuelle "arr" som kan oppstå ved utskraping. 
Ble til slutt sendt hjem når det var igjen kun ca 1 cm blodklump der inne og ikke lengre kunne regnes som "rester". 
Første kvelden kom det ut noen små flere klumper og jeg regner egentlig med at jeg nå er ferdig med alt dette! 

Etter 3 uker med urolig kropp som tydeligvis ikke har fått kommet skikkelig i gang med aborten, samt 8 runder med rier pga cytotec og all smertestillende som var fysisk mulig å proppe inn i meg så er kroppen skranten! 
Helt utslitt, øm i hele meg fra øreflippene og fingrene og ned til tærne. 

Har bestilt en privat UL om 2 uker for å sjekke om alt er slik det skal "der nede" siden det offentlige nå fraskriver seg videre ansvar dersom jeg ikke blir dårlig igjen.

 

Det jeg lurer på er om det er flere her som har prøvd flere runder med cytotec, og noen som også har prøvd flere enn "normalen" for å få ut alt? 
Hvor lang tid tok det før dere kom dere på bena igjen rent fysisk? 
Psykisk er jeg ok, godt innfunnet med hva som har skjedd og ferdig bearbeidet med sorgprosessen. 
Må nesten ta meg en runde hos fastlege for å få ei ukes sykemelding over helgen, for jeg har altfor mye ansvar i jobben min til å gå i halvsvime og ikke kunne sette sikkerheten først :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har hatt en mye tøffere runde enn jeg hadde, så jeg ville egentlig bare gi deg en klem. 

Vårt embryo sluttet også å utvikle seg i uke 6-7, fikk cytotec og utskrapning i det som skulle ha vært uke 10-11. Fikk kjempesmerter av 2 cytotec, og det meste rakk nok å komme ut før jeg ble lagt på operasjonsbordet. Fikk én uke sykemelding, begynte å føle at kroppen var "seg selv" igjen fysisk mot slutten av den uka. Spottet vel et par uker før det ga seg. 

Anonymkode: d8a29...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..dette var ekstremt. Jeg måtte bare ta 6 cytotec jeg, på et foster som døde på samme tid. Jeg var ikke dårlig i ettertid men jeg tok jo bare normal mengde cytotec, men jeg mistet menstruasjonen i nesten 3 mnd bare av det..

Anonymkode: e4f52...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...