Gå til innhold

Det ble plutselig helt stille på typen - hjernen min har igangsatt krisetenking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har avstandsforhold. Tidligere i kveld fikk jeg melding om at han måtte sjekke bremsene på bilen. Han informert bl.a. om at han måtte under bilen og at han etterpå skulle ta en prøvetur. Dette var like før 21, jeg svarte så å si med en gang jeg fikk meldingen. Etter det har jeg ikke hørt noe. Jeg er ekstremt god på krisetenking, og ser nå for meg de verste scenarier. Alt fra at han ligger klemt under bilen til at han har vært involvert i en bilulykke på grunn av bremsene (han har fikset bremsene før, så jeg tror forsåvidt han vet hva ham driver med). Men hvordan kan jeg slutte med denne krisetenkingen?

 

Mest sannsynlig er det vel bare en bagatell... Merker også at jeg blir irritert om han bare har glemt å svare eller om han sovnet da han kom hjem fordi han var så sliten etter en lang dag med mye fysisk arbeid. Er det forståelig? 

Anonymkode: e3576...4ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er hysterisk, og egentlig vet du det selv siden du spør her. 

Anonymkode: 01fb8...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg liker setningen din :P Vi kvinner har kanskje en tendens til å gå i "krisetenkemodus", spesielt når det gjelder de vi er glade i.

Sjekk når han sist var pålogga på Facebook. Kanskje han bare har glemt å svare deg på sms'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ble veldig opptatt med bilen,  og da går tiden litt. Dukker opp noe mer som regel som tar tid å fikse. Og sikkert fått hjelp med en kamerat etc og mekker litt osv. Du har vel hørt fra han igjen nå? Og du kan isåfall bare spørre et oppfølgingsspørsmål, "hei, åssen gikk det med bilen?".  

Anonymkode: 96148...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert sliten etter mekkingen og ligger i skrivende stund og snorker på sofaen.

Anonymkode: de5ad...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du ikke bare ærlig med han, og si det som det er, at hjernen din har nå begynt å tenke på det verste og spør om han kan være så snill å svare?

Jeg er lignende med min samboer. Hender ofte jeg må sende en melding å spørre om han er død eller noe. Dette er noe han vet om meg, og han svarer som oftest da, selv om han tidligere ikke har orket å svare. Det tar jo bokstavelig talt 10 sekunder å skrive en kort melding på et par ord, så det er ikke noe problem.

Men siden det er 3 timer siden du skrev innlegget håper jeg du har fått kontakt nå. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er hysterisk, og egentlig vet du det selv siden du spør her. 

Anonymkode: 01fb8...be1

spot on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt noe mer TS? Kjenner meg veldig igjen i krisetenkingen, og ikke hør på de andre som syntes at du er hysterisk. folk er forskjellige og noen er bare nødt til å pirke ;)

Anonymkode: 9982e...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også er slik.
dersom mannen bruker lengre reisetid fra jobben en vanlig er jeg livredd for at han har vært i en ulykke eller noe slikt.
blir heller ikke noe bedre av jeg vet han ofte blir distrahert når han kjører. 

MEN: kvinner er også utstyrt med slik krisetenking fra naturens side. det er det som har holdt ungene i livet fra  gamle dager av. man ser seg alltid om/ tenker på potensielle farer nettopp for å unngå dem og skape større rom for overlevelse for seg og avkommet.

Anonymkode: 98306...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...