Gå til innhold

Tips til å lære katten å bruke (menneske)do?


Tanuki

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har greid å lære katten til å bruke menneskedo? Vi har en innekatt, er såååå lei av kattesand griseriet! Vasker kattedoen med klor HVER dag, men blir ikke kvitt tisselukten, syns badet stinker 24/7. Har prøvd forskjellige typer sand,men syns ikke det hjelper. 

Hadde en venninne som lærte katten å gjøre fra seg på do, men har mister kontakten helt, så aner ikke hvordan hun lærte pusen  til det. Kikket litt på forskjellige videoer, og mange anbefaler en del utstyr  til å avvenne katten med kattedoen, men MÅ man ha det? 

Noen som har erfaringer/innspill?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal la katten din får være katt - ja, altså et dyr, og bruke kattedo.

Kjøp en do med tak, og legg litt penger i skikkelig sand. Katten's instinkt er jo å grave over, etter den har gjort fra seg. Ikke tenk på å lær den til å bruke WC. Egentlig ganske tåpelig at du i det hele tatt vurderer det.

Anonymkode: c038a...918

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal la katten din får være katt - ja, altså et dyr, og bruke kattedo.

Kjøp en do med tak, og legg litt penger i skikkelig sand. Katten's instinkt er jo å grave over, etter den har gjort fra seg. Ikke tenk på å lær den til å bruke WC. Egentlig ganske tåpelig at du i det hele tatt vurderer det.

Anonymkode: c038a...918

Jeg spurte ikke om din mening , hva du mener om hvor katten går på do er jeg ikke interessert i. Om du har konkrete tips/råd om det jeg spurte om vil jeg gjerne høre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å søke på youtube?

Har ikke noe råd dessverre. 

Anonymkode: fa22b...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å søke på youtube?

Har ikke noe råd dessverre. 

Anonymkode: fa22b...63a

jeg har sett på youtube og wikihow, nesten alle anbefaler litt utstyr, problemet er at her jeg bor (ikke i norge) er det ikke mange som har katt, og nesten ingen dyrebutikker som selger sånne "toilet training kits" så lurte på om noen her inne kanskje hadde greid det uten sånn fancy utstyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på "cat toilet training" på ebay, masse produkter som dukker opp og du får det jo sendt i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "kit" som du bruker i trening får du jo på eBay, så det at du bor der du bor er ingen unskyldning. Har dere varmekabler på badet? I så fall er det ikke rart at badet stinker. Kan dere ha doen at annet sted? Evt kjøp do med tak og luke? 

Anonymkode: dc023...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tanuki skrev:

jeg har sett på youtube og wikihow, nesten alle anbefaler litt utstyr, problemet er at her jeg bor (ikke i norge) er det ikke mange som har katt, og nesten ingen dyrebutikker som selger sånne "toilet training kits" så lurte på om noen her inne kanskje hadde greid det uten sånn fancy utstyr:)

Her er gode tips http://www.nettavisen.no/nyheter/her-gar-katten-pa-do/2725360.html

 

Anonymkode: feac5...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litter-Kwitter er fin for å lære katten dette, hvis katten vil såklart :fnise: I settet følger det med flere ringer og du starter da med den med minst hull og mest kattesand, og målet er å avansere til den med størst hull og minst kattesand. Etter det skal de kunne gå på menneskedo uten noe tilleggsstæsj på :P

Vi prøvde på to kattunger som var dotrent til vanlig kattedo før vi fikk dem. Vi fjernet da vanlig kattedo og viste pusene hvor den nye doen var. Den ene tok utfordringen på strak arm, mens den andre gjorde fra seg på gulvet istedenfor. Da måtte vi bare kutte ut, siden den ikke trivdes med dette! 

Så det spørs litt på pusen din om det fungerer, men vær forberedt på å investere litt tid i dette om du gjennomfører det! Men viktigst er det at pus trives med det nye opplegget :)

Anonymkode: 9a2ab...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...