Gå til innhold

Nabo som pusser opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen vegg i vegg (rekkehus) pusser opp, dvs bygger om på selve huset både utvendig og innvendig. Jeg aner ikke hvor lenge de skal holde på. De har reist bort i et par uker mens det holder på.

Vi har en nyfødt og er hjemme på dagtid (i motsetning til når vi jobber). Vi forstår at naboen må få lov å jobbe på huset, men dette er ikke noe ok situasjon :(

De begynner kl 07, og det bråker så mye at baby ikke har sjans til å sove på dagen. Det er også begrenset hvor mye vi kan gå tur.

Noen gode tips? Jeg syns det er fryktelug ubehagelig å skulle ta det opp med de, og har heller ikke noen rett til å be de dempe seg. Men dette et ikke en ideell barseltid for å si det sånn..

Anonymkode: e4037...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom kl 7 og 23 kan han bråke så mye han vil. 

Skjønner at du synes det er kjipt, men han er i sin fulle rett. Du må nok pent ta de trilleturene når babyen skal sove. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende situasjon her i fjor med ivrige arbeidere som begynte tiiiidlig på morgenen. Viste seg at de ikke hadde lov til å begynne å jobbe før kl 8 i følge borettslagets regler. Det hjalp ikke mye, men litt. Jeg hadde kontaktet naboene og forklart situasjonen, det må da være mulig å komme til en enighet her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til klokken 23 har de neppe lov å holde på. Sjekk kommunen din sine stilletider. Ellers gjelder lov om helligdagsfred i helger. 

Snakk med naboen og spør hvor lenge dette skal pågå, eller spør arbeidsfolkene. 

Er du lei, ta deg en ferie. 

Anonymkode: c07e1...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stilletid fra 23-07, med mindre dere har noe annet stående i borettslagets regler. 

Anonymkode: 5c31f...eb0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det er noe dritt når man har naboer som pusser opp, men sånn er det når man ikke bor i enebolig, eller en hytte i skogen. (Som jeg vurderer) 

Anonymkode: 5c31f...eb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår at det er kjipt, men sånn er det faktisk når en bosetter seg så tett andre. Ingenting du får gjort med det. :roll:

Endret av Frøken_fjong1
Feilretting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men naboen kan ikke ta hensyn til din barselstid, det fungerer ikke sånn

Anonymkode: 6dd06...76d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver at jeg forstår at naboen ikke kan ta hensyn til oss, men var mer ute etter tips til hvordan vi kunne løse det med babyen :)

Vet ikke hva det skulle vært, men kanskje noen har noen lure triks til å få baby til å sove i støy eller hva det måtte være :)

 

Anonymkode: e4037...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er baby? Spedbarn er vant til støy, så bør klare greit å sove tross oppussing hos naboen. 

Anonymkode: d4658...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får pelle deg ut på tur dag, kjøp deg regntøy om det er været som er lite fristende. 

Anonymkode: 26ace...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere bo hos venner/familie mens det pågår? Kanskje kjenner dere noen som har en sokkel-/kjellerleilighet som dere kan låne for en liten stund? Eller en hytte innen rimelig nærhet?

Ellers er vel trilleturer løsningen. Eller reise på besøk til familie på dagtid, bare (tenker da primært dine foreldre/svigerforeldre - et sted du kan føle deg mer eller mindre som hjemme og styre din og babyens hverdag selv).

Anonymkode: 30d9f...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver at jeg forstår at naboen ikke kan ta hensyn til oss, men var mer ute etter tips til hvordan vi kunne løse det med babyen :)

Vet ikke hva det skulle vært, men kanskje noen har noen lure triks til å få baby til å sove i støy eller hva det måtte være :)

 

Anonymkode: e4037...45f

Nei jeg har dessverre ingen gode råd. Vil ikke baby etterhvert venne seg til støyet hele tiden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er baby? Spedbarn er vant til støy, så bør klare greit å sove tross oppussing hos naboen. 

Anonymkode: d4658...ea3

Og her kom det en spesialist inn i bildet. Klapp, klapp. Hun skriver baby ikke får sove. 

Anonymkode: d3946...0a2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt bomull i ørene på baby. Skjønner ikke at en nyfødt baby ikke får sove jeg da. Mine sov som steiner mens vi gikk med motorgressklipper bare noen meter fra vogna.

Baby sovner til slutt.

Anonymkode: ec4ca...7df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og her kom det en spesialist inn i bildet. Klapp, klapp. Hun skriver baby ikke får sove. 

Anonymkode: d3946...0a2

Grunnen til at jeg spør er jo nettopp det at helt nyfødte babyer faktisk tåler støy. Kanskje det er noe annet som gjør at han ikke får sove. Det er foreldre som tror man ikke tåler støy. Lyden babyen får inni magen er som en høy sportsbil. 

Anonymkode: d4658...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Putt bomull i ørene på baby. Skjønner ikke at en nyfødt baby ikke får sove jeg da. Mine sov som steiner mens vi gikk med motorgressklipper bare noen meter fra vogna.

Baby sovner til slutt.

Anonymkode: ec4ca...7df

Nei det kan jeg garantere deg at ikke alle babyer gjør! Jeg sliter når storebroren er hjemme som ikke skjønner hva inne stemme betyr! Babyen blir mer og mer over trøtt og griner mer og mer! Den er kjempe trøtt, men får ikke sove.. 

Anonymkode: 7279d...383

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det kan jeg garantere deg at ikke alle babyer gjør! Jeg sliter når storebroren er hjemme som ikke skjønner hva inne stemme betyr! Babyen blir mer og mer over trøtt og griner mer og mer! Den er kjempe trøtt, men får ikke sove.. 

Anonymkode: 7279d...383

Hvor gsmmel baby??

Anonymkode: d4658...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du de skal jobbe? Ta pause på dagen?

Forstår at de har leid seg folk. De har jo en arbtid.

Når du velger å bo sånn, så må du påberegne at naboer kan være så ubetenksom å pusse opp. Det kunne vert verre, at det var to naboer som pusser opp. Det er folk som jobber natt,som sover på dag. De må også orke dette.

Jeg tror faktisk ikke på at babyen ikke sover på dagtid. 

Anonymkode: df086...39a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du de skal jobbe? Ta pause på dagen?

Forstår at de har leid seg folk. De har jo en arbtid.

Når du velger å bo sånn, så må du påberegne at naboer kan være så ubetenksom å pusse opp. Det kunne vert verre, at det var to naboer som pusser opp. Det er folk som jobber natt,som sover på dag. De må også orke dette.

Jeg tror faktisk ikke på at babyen ikke sover på dagtid. 

Anonymkode: df086...39a

Huh? Har du lest hele tråden? 

Problemet er ikke at de jobber, men jeg vil ha noen gode tips til å berolige baby, så ta det helt med ro ;)

Ikke alle har baby som tåler masse støy gitt! Særlig plutselig hamring og høy saging. Så er ute etter noen gode råd for å roe baby når han våkner av støyen  (som stadig skjer).

Anonymkode: e4037...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...