Gå til innhold

Fra en ensom, barnløs mann - Mødre/kvinner vær obs på hvordan dere oppdrar gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Minesveiper skrev:

Enig i dette.

Jeg er enig at det er en forskjell på å være snill, og å være "snill" slik som  du beskriver det, og at førstnevnte er bedre, men at det er x-faktoren som gjør at menn blir populære og attraktive generelt er jeg ikke enig i. Det er grunn til at menn som er duster kan være poplære hos kvinner selv om de ikke er snille, og det er fordi andre faktorer har mer å si når det kommer til å skape selve tiltrekkelsen. Det hjelper ikke at en fyr en snill og ordentlig om damene ikke er tiltrukket av han, da blir han en venn. 

Jeg er egentlig ikke ubetinget enig i at så mange menn nødvendigvis blir valgt bort. Vi lever i et samfunn der det er noe mer akseptert enn tidligere å ta utradisjonelle valg, og kombinerer du dette med at menn oppgjennom historien for det meste representerer de som tar disse valgene, så kan man finne en forklaring også der. 

Anonymkode: 0930c...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste denne tråden beviser er at kvinner er inkapable til å sympati/empati for menn.

Samma faen egentlig. Når det blir så ille at vi har en stor nasjon mannetapere og en drøss enslige kvinne"vinnere", som ikke får oppfylt drømmen om familie, så vil nok ting etterhvert gå tilbake mot normen.

Problemet derimot er kvinners manglende evne til å si at de dret seg ut. Det er jo klart at denne feminiseringen av samfunnet er et katastrofeprosjekt. Men dette vil kvinner nekte for. Fordi de føles vondt å innrømme det, til tross for at fakta tilsier noe annet.

GG WP EZ GAEM

Anonymkode: fc964...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste denne tråden beviser er at kvinner er inkapable til å sympati/empati for menn.

Samma faen egentlig. Når det blir så ille at vi har en stor nasjon mannetapere og en drøss enslige kvinne"vinnere", som ikke får oppfylt drømmen om familie, så vil nok ting etterhvert gå tilbake mot normen.

Problemet derimot er kvinners manglende evne til å si at de dret seg ut. Det er jo klart at denne feminiseringen av samfunnet er et katastrofeprosjekt. Men dette vil kvinner nekte for. Fordi de føles vondt å innrømme det, til tross for at fakta tilsier noe annet.

GG WP EZ GAEM

Anonymkode: fc964...6d7

Stakkars vesle gutten, har du ikke hatt noe lykke på kjøttmarkedet i det siste?:( Selvfølgelig skal kvinner ta på seg skylden for at de har beveget seg vekk fra kjøkkenbenken, og verdsetter andre ting hos mannen enn at han kommer hjem med lønna. Må du utvikle dine personlige egenskaper sier du? Var det mye lettere før? Uffa mei'en.

Fornøyd?

Anonymkode: 8d94e...f4e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ikke ubetinget enig i at så mange menn nødvendigvis blir valgt bort. Vi lever i et samfunn der det er noe mer akseptert enn tidligere å ta utradisjonelle valg, og kombinerer du dette med at menn oppgjennom historien for det meste representerer de som tar disse valgene, så kan man finne en forklaring også der. 

Anonymkode: 0930c...733

Vi lever egentlig for første gang i en tid (i alle fall i vestlige land) der kvinner utelukkende kan velge menn basert på hvem de er mest tiltrukket av og hvem de har mest lyst til å være med. Man trenger ikke å gå mer enn 60-70 år tilbake i tid hvor kvinner var avhengig av menn for å få dekket de helt grunnleggende behovene i dagliglivet. Tenker da på fysiologiske behov (mat, drikke, osv) og trygghetsbehov (sikkerthet og beskyttelse i form av hus og sted å leve). 

Sosiologene mener at kvinner har blitt mer like menn når det kommer til valg av partner, og jeg er enig i det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars vesle gutten, har du ikke hatt noe lykke på kjøttmarkedet i det siste?:( Selvfølgelig skal kvinner ta på seg skylden for at de har beveget seg vekk fra kjøkkenbenken, og verdsetter andre ting hos mannen enn at han kommer hjem med lønna. Må du utvikle dine personlige egenskaper sier du? Var det mye lettere før? Uffa mei'en.

Fornøyd?

Anonymkode: 8d94e...f4e

Nei. Heller det at menn mister verdifull utvikling de skulle hatt, og dermed kommer skjevt ut. Damer som står og hyler om hvordan deres sønner burde være, kan bare drite og dra. Dere klarer jo såvidt være kvinner, hvorfor skal dere diktere hvordan menn burde være?

Problemet til dagens kvinner er at dere bare tenker penger, og ikke minst - dere tenker kun på dere selv. Da er det greit å ha kuet mannfolk til å hjelpe selvrealisere dere, ikke sant?

Jenter nå til dags er samfunnsvinnerne, for støtteordninger er på plass fra ung alder. Det er ikke like mange som faller fra. De heies på og støttes. Menn derimot har mistet sin rolle i dagens samfunn. 

Jeg er en av de som hverken hadde en god maskulin eller feminin omsorgsperson i livet mitt. Har selv funnet maskuliniteten og selvsagt jobbet med å utvikle min feminitet. Jeg ser helt klart store verdifulle sider ved feminitet, men for en mann er det også viktig at maskuliniteten er på plass. Det å være prinsiippfast, men myk. For å nevne ett eksempel. Det å ikke være redd for å tøyse med jenta, men ikke være slem/sårende. Det å vise indre styrke, uten å være skremmende. Osv osv.

Det er helt klart at kvinner har skyld i at samfunnet har beveget seg i denne retningen. Det er dere som dikterer dagsorden og hvordan de sosiale spillereglene skal være. Dessverre for menn, så har de fått alt dette kastet på seg i årevis. Menn tør ikke si ifra at det har gått for langt. De som gjør, møter elendige hersketeknikker som du her presenterer.

Igjen, det er ikke vits å diskutere med kvinnfolk om dette har jeg erfart. Bare gi faen og leve livet sitt. Personlig bruker jeg tiden min på å hjelpe menn finne seg selv. For en kvinner kan aldri lære en mann hvordan han burde være mann. Akkurat som at jeg ikke kan lære kvinner hvordan de burde være kvinner, men jeg har en god aning om hva som eventuelt kunne være hensiktsmessig.

På tide å utvide horisonten din, for du er fryktelig trangsynt merker jeg.

Anonymkode: fc964...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Heller det at menn mister verdifull utvikling de skulle hatt, og dermed kommer skjevt ut. Damer som står og hyler om hvordan deres sønner burde være, kan bare drite og dra. Dere klarer jo såvidt være kvinner, hvorfor skal dere diktere hvordan menn burde være?

Problemet til dagens kvinner er at dere bare tenker penger, og ikke minst - dere tenker kun på dere selv. Da er det greit å ha kuet mannfolk til å hjelpe selvrealisere dere, ikke sant?

Jenter nå til dags er samfunnsvinnerne, for støtteordninger er på plass fra ung alder. Det er ikke like mange som faller fra. De heies på og støttes. Menn derimot har mistet sin rolle i dagens samfunn. 

Jeg er en av de som hverken hadde en god maskulin eller feminin omsorgsperson i livet mitt. Har selv funnet maskuliniteten og selvsagt jobbet med å utvikle min feminitet. Jeg ser helt klart store verdifulle sider ved feminitet, men for en mann er det også viktig at maskuliniteten er på plass. Det å være prinsiippfast, men myk. For å nevne ett eksempel. Det å ikke være redd for å tøyse med jenta, men ikke være slem/sårende. Det å vise indre styrke, uten å være skremmende. Osv osv.

Det er helt klart at kvinner har skyld i at samfunnet har beveget seg i denne retningen. Det er dere som dikterer dagsorden og hvordan de sosiale spillereglene skal være. Dessverre for menn, så har de fått alt dette kastet på seg i årevis. Menn tør ikke si ifra at det har gått for langt. De som gjør, møter elendige hersketeknikker som du her presenterer.

Igjen, det er ikke vits å diskutere med kvinnfolk om dette har jeg erfart. Bare gi faen og leve livet sitt. Personlig bruker jeg tiden min på å hjelpe menn finne seg selv. For en kvinner kan aldri lære en mann hvordan han burde være mann. Akkurat som at jeg ikke kan lære kvinner hvordan de burde være kvinner, men jeg har en god aning om hva som eventuelt kunne være hensiktsmessig.

På tide å utvide horisonten din, for du er fryktelig trangsynt merker jeg.

Anonymkode: fc964...6d7

Kan være enig i mye av det du skriver her, men det er ikke et skarpt skille mellom menn og kvinner, heller mellom politiske fløyer. Jeg er jo kvinne, og jeg, og mange med meg, er enig med deg. Du vil også finne menn som rakker like hardt ned på din holdning, som du vil finne kvinner som gjør det. Da ville det også gagne deg å spille på lag med de som mener sånn cirka det samme.

Anonymkode: dcff7...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

Vi lever egentlig for første gang i en tid (i alle fall i vestlige land) der kvinner utelukkende kan velge menn basert på hvem de er mest tiltrukket av og hvem de har mest lyst til å være med. Man trenger ikke å gå mer enn 60-70 år tilbake i tid hvor kvinner var avhengig av menn for å få dekket de helt grunnleggende behovene i dagliglivet. Tenker da på fysiologiske behov (mat, drikke, osv) og trygghetsbehov (sikkerthet og beskyttelse i form av hus og sted å leve). 

Sosiologene mener at kvinner har blitt mer like menn når det kommer til valg av partner, og jeg er enig i det.  

Jada, men poenget mitt er at utradisjonelle valg i større grad gjøres av menn. Og når et samfunn blir mer liberalt med tanke på familiekonstellasjoner, slik vi har sett de siste tiårene, så er det som oftest menn som benytter seg av de noe mindre restriktive sosiale rammene, hvilket da kan forklare hvertfall deler av forskjellen mellom menns og kvinners barnløshet.

Videre er det som regel også menn som venter noe lenger enn kvinner før de ønsker å etablere seg, slik at de risikerer å bli litt for gamle for å få barn. Dette kan også ses på som et uttrykk for en høyere risikoprofil når det gjelder livsførsel, som kan ende opp med at man ufrivillig blir barnløs. Men da er det ikke nødvendigvis det at man ble ansett som for uattraktiv som er grunnen, men ganske enkelt at man gamblet på at det gikk bra å vente og det feilet. 

Nå har jo de færreste grunnlag for å si noe beviselig og endelig om grunnen, selv ikke forskerne. Men la oss håpe at en del av grunnen blir funnet i hypoteser som de jeg skrev, for et samfunn fullt av sinte menn som føler de ikke fikke det de ønsket i livet er sjelden spesielt bærekraftig på sikt. 

Anonymkode: 0930c...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være enig i mye av det du skriver her, men det er ikke et skarpt skille mellom menn og kvinner, heller mellom politiske fløyer. Jeg er jo kvinne, og jeg, og mange med meg, er enig med deg. Du vil også finne menn som rakker like hardt ned på din holdning, som du vil finne kvinner som gjør det. Da ville det også gagne deg å spille på lag med de som mener sånn cirka det samme.

Anonymkode: dcff7...fed

Jeg gir faen i politikk, men kan du vennligst peke meg i riktig retning? ;) 

Sånn at jeg vet hva som generelt er en dealbreaker for meg.

Anonymkode: fc964...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/22/2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

:( "

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Å være snill mot andre, ikke lage uro og vise respekt for andre er egenskaper som burde være en selvfølge for alle, og reduserer ikke din maskulinitet. Å hevde seg bør ingen nektes, og ingen bør læres opp til å være underdanig. Hva var det din mor sa til deg som gjør at du tror at hun mener du skal være underdaning? Og hva mener du vi kvinner skal gjøre annerledes, sånn helt praktisk?

Jeg må jo si at jeg føler med deg, det er sikkert vondt å oppleve at du ikke er attraktiv på "markedet". :/  Selv har jeg bare vært i forhold med menn som har vært snille mot meg, andre har jeg dumpet omgående, så det er nok ikke det det handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir faen i politikk, men kan du vennligst peke meg i riktig retning? ;) 

Sånn at jeg vet hva som generelt er en dealbreaker for meg.

Anonymkode: fc964...6d7

Om du holder deg godt unna skrikhalsene på venstresiden, så skulle du være godt dekket. De gir ofte en illusjon av å være flere enn de er. Sentrum + høyre har ofte en større tiltro til at mennesker av begge kjønn kan være bra, og at feminine og maskuline verdier kan forenes i en høyere enhet, fremfor å være en kilde til ekstrem konflikt.

Anonymkode: dcff7...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mythic skrev:

Når livet ikke ble som man hadde tenkt, skyld på din mor. En sånn tankegang blir for enkel, og det oser av ansvarsfraskrivelse. Det er en gang sånn at vi er alle et produkt av både arv og miljø, men har allikevel et ansvar for å skape vår egen lykke. Hvis TS ser på hva som har skjedd i sin historikk med kvinner, for så å se sin egen rolle i det hele, er nok svaret mer sammensatt enn hvordan mor oppdro han. Og hvor er alle fedre i oppdragelsen av sine barn? Jeg nekter å tro at landet er fullt av menn som er underkuede tøffelhelter som kun danser etter sin kones pipe, og overlater all barneoppdragelse til henne. Ei heller er alle guttebarn vokst opp med alenemødre. 

Det er noe som heter: "Når du leter etter feil, ikke bruk kikkert, men speil". Jeg tror TS vil ha nytte av å se seg selv i speilet og ta et ærlig oppgjør med seg selv. Slutte å skylde på alle andre, og gjøre et forsøk på selvransakelse og egenutvikling.

Jeg kan trygt si at jeg kjenner meg igjen i situasjonen. Har prøvd å finne ut hva som "gikk galt" en gang i tiden og som har ødelagt mye av livet mitt. Har nok følt mye bitterhet tidligere og kastet skyld hit og dit. Her er uansett det jeg mener har gått "galt"... 

1. Min far ble syk da jeg var ganske ung, og ble pleietrengende. Hadde ingen oppfølging eller forbilde i oppveksten ifm. jenter og sjekking 

2. Kommer fra en liten plass, vi var få på skolen. De jentene som jeg gikk med i klassen ble kjærester med tilreisende gutter som arbeidet på den lokale bedriften

3. Jeg hadde ingen venner som kunne dette med sjekking, så jeg var ikke i noe konstruktivt miljø 

Altså hadde jeg ikke peiling på noe som helst når det gjaldt jenter og sjekking i ungdommen, og jeg fikk heller ingen ungdomskjæreste eller erfaring. Det er som å se fotball, kan du ikke reglene så forstår du heller ikke spillet. Uansett, det endte ikke godt. I årevis ble jeg kun avvist og avvist. Det seksuelle livet var helt og holdent ikke-eksisterende. Jeg følte at jeg var annerledes og en dårligere person enn andre. Selvtilliten og selvfølelsen gikk i stup med påfølgende kræsjlanding. Ingen hyggelig situasjon akkurat. 

Etter en viss tid valgte jeg å ta grep. Begynte hos terapeut/psykolog. Videre meldte jeg meg på sjekkekurs/coaching. Psykologen min sier at "mestring fører til bedret selvfølelse". Så langt har jeg ikke lykkes, men føler det går bedre med selvfølelsen. Til nå har jeg brukt 60-70.000 på dette. Tenker videre at jeg skal delta på en mer intensiv sjekkeskole over litt lengre tid. Det vil koste meg ytterligere 50-70.000. Synes det begynner å bli drøyt å bruke over 100 store på dette... Dette gjør jeg kun for min egen del, for jeg vil gjerne mestre det som alle andre. Det vil være bra for min selvfølelse. 

Uansett så har jeg "betalt" mye fra før. All følelsesmessig smerte, alle årene uten noe form for nærhet og seksuell kontakt. Alle årene i frustrasjon i en blindvei som jeg ikke kom ut av. Følelsen av å være annerledes og ikke god nok. Det å gi opp håpet om å bli far og få en egen familie var nok det mest smertefulle. Det gjør noe med manndommen, hvis jeg kan si det slik. Så dette er prisen jeg har måtte betale for at jeg ikke fikk utdelt de samme forutsetninger som andre. 

NÅ er jeg ikke bitter, men veien hit til i dag har ikke vært uproblematisk. 

Prøv å sette deg i samme båt som meg og gi avkall på det du har. Husk bare at alle ikke har de samme forutsetningene for å være en vellykket mann. I baklys av at flere og flere menn ikke får oppfylt ønsket om å bli far, burde man kanskje spørre om hva man kan gjøre for å få disse til å lykkes... 

Anonymkode: e8a34...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta
På 4/22/2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

:( "

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Kanskje moren din ble oppdratt av en sterkt maskulin mann og ble den tragiske konsekvensen av datidens politikk og maskuline kultur?

Vi har alle våre grunner og unnskyldninger man kan velge å skylde på eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.4.2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

:( "

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Dette er en konsekvens av en dårlig mor, ikke politikk og feminisme! 

Jeg oppdrar min sønn til å forstå og ta likestilling som en selvfølge, jeg vil at han skal følge jenter trygt hjem fra fest og være snill! Men jeg gir han også masse selvtillitt! Ikke fordi han er gutt, men fordi han er et menneske! Et fantastisk ett, synes jeg! Selvsagt! Jeg har jo brukt hele oppveksten hans til å gi han input og kunnskap og de verdiene jeg ønsker at han skal ha. Og selvtillitt og takknemlighet for livet.

Jeg synes synd på deg som hadde en elendig mor, men blir helt satt ut av at du skylder på politikk og feminisme! Ta deg sammen, mann! Slutt å vær et offer, jobb med hodet ditt, det er aldri for sent å skaffe seg mer selvtillit!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dette er en konsekvens av en dårlig mor, ikke politikk og feminisme! 

Jeg oppdrar min sønn til å forstå og ta likestilling som en selvfølge, jeg vil at han skal følge jenter trygt hjem fra fest og være snill! Men jeg gir han også masse selvtillitt! Ikke fordi han er gutt, men fordi han er et menneske! Et fantastisk ett, synes jeg! Selvsagt! Jeg har jo brukt hele oppveksten hans til å gi han input og kunnskap og de verdiene jeg ønsker at han skal ha. Og selvtillitt og takknemlighet for livet.

Jeg synes synd på deg som hadde en elendig mor, men blir helt satt ut av at du skylder på politikk og feminisme! Ta deg sammen, mann! Slutt å vær et offer, jobb med hodet ditt, det er aldri for sent å skaffe seg mer selvtillit!

TS her. Jeg er ikke personen som har skrevet det her, så for å diskutere med han må du gå inn på diskusjon.no. Trolig kan det han opplever ha noe å gjøre med guttekulturen og, som ikke lenger blir kontrolert på skolene.

Anonymkode: 4e325...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje guttene ikke blir lært opp til å være tøff nok.

Anonymkode: 4e325...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste denne tråden beviser er at kvinner er inkapable til å sympati/empati for menn.

Samma faen egentlig. Når det blir så ille at vi har en stor nasjon mannetapere og en drøss enslige kvinne"vinnere", som ikke får oppfylt drømmen om familie, så vil nok ting etterhvert gå tilbake mot normen.

Problemet derimot er kvinners manglende evne til å si at de dret seg ut. Det er jo klart at denne feminiseringen av samfunnet er et katastrofeprosjekt. Men dette vil kvinner nekte for. Fordi de føles vondt å innrømme det, til tross for at fakta tilsier noe annet.

GG WP EZ GAEM

Anonymkode: fc964...6d7

Det jeg ser her er at det å plassere mennesker i en gruppe og så gi gruppa ansvaret for problemer (enten de er egne eller et/flere fenomen man kan se i samfunnet) gjør at de som blir generalisert, tolket, tillagt motiver og meninger de ikke kjenner seg igjen i - de går i forsvar. Det er ganske naturlig for de fleste mennesker.

Dersom noen sier at menn voldtar eller mishandler kvinner - blir vanligvis (alltid?) hovedresponsen et unisont "ikke alle menn". Eksempelet valgte jeg fordi det er ganske lett å observere fenomenet. Bytt gjerne ut "voldtar" med "er utro" eller "tenker med k*ken" eller noe annet.

Det å føle et behov for å forsvare seg når man føler seg urettferdig behandlet, betviser ikke at man ikke har empati.

Det er vanligvis mye mer fruktbart å legge frem temaer for diskusjon på en mer åpen måte enn åpningsinnlegget og overskriften presenterte det her om man ønsker å få mennesker til å tenke annerledes om noe. Dersom man egentlig bare ønsker å få egne tanker og trossystem bekreftet, så fungerer taktikken greit. Selv om den ikke beviser noe spesielt.

Jeg ser ikke samme resultatet i samfunnet som du tydeligvis gjør, men uansett så har samfunn endret seg hele tiden under menneskets utvikling. Det er mye som er blitt veldig mye bedre, men det er fortsatt altfor mange som ikke finner sin plass i livet. Jeg tror det er mange elementer som påvirker, og for meg så blir det å skylde på feminisme eller innvandring eller menn eller curlingforeldre eller ... en alt for enkel måte å henge alt på en syndebukk. 

Anonymkode: 95b23...685

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Minesveiper skrev:

Enig i dette.

Jeg er enig at det er en forskjell på å være snill, og å være "snill" slik som  du beskriver det, og at førstnevnte er bedre, men at det er x-faktoren som gjør at menn blir populære og attraktive generelt er jeg ikke enig i. Det er grunn til at menn som er duster kan være poplære hos kvinner selv om de ikke er snille, og det er fordi andre faktorer har mer å si når det kommer til å skape selve tiltrekkelsen. Det hjelper ikke at en fyr en snill og ordentlig om damene ikke er tiltrukket av han, da blir han en venn. 

Jeg er enig med deg om at snillheten er ikke x-faktoren som gjør menn populære, og at det skal noe mer til enn det å være snill for å oppnå tiltrekning.  Men at det å være genuint snill og vise respekt er frastøtende for kvinner, slik enkelte menn hevder når de sier at kvinner ikke vil ha snille menn, er jeg uenig i.  Det hjelper å være genuint snill, samtidig som man har andre tiltrekkende egenskaper også, i alle fall hvis man er ute etter noe mer langvarig enn en natt sammen.

Dustene kan nok være sjarmerende der og da, og får kanskje mer tilfeldig sex.  Kanskje er de også i hyppige kortvarige forhold, men sjeldent noe varig.  Hvis de er i varige forhold er det ikke fordi de er slemme og spennende, men veldig ofte fordi kvinnen er redde for dem, og det at en kvinne er sammen med dem av frykt er vel ikke det de fleste avviste menn ønsker?

Men hvis man er ute etter noe mer langvarig enn 2-3 mnd, vil snillhet og respekt komme langt høyere opp på listen av ønskede egenskaper for de fleste kvinner.

 

Anonymkode: 7871a...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎04‎.‎2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

:( "

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Haha, snakk om elendig unnskyldning :laugh:! Det at han i det hele tatt skylder på sin mor og oppdragelsen når han skal forklare hvorfor han ikke har draget, sier meg svært mye om hvorfor han er singel for å si det slik....

(og om noen må ha det inn med teskje; det har nok svært mye mer med hans måte å forklare ting og fraskrive seg ansvar på, eller ande ting, enn at han er oppdratt til å behandle kvinner med respekt ...).

 

Anonymkode: f106d...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎04‎.‎2017 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor kvinner som deltar i denne tråden gidder å oppdra barna utover de grunnleggende biologiske behovene som søvn, tørst og sult. For når ungen er 18 år eller hva enn en velger å kalle "voksen" er de naturlig i stand til å ta egne valg, så om de velger å bli deprimert og sosial taper uten mulighet for å hevde seg i "markedet" er det deres valg.

Ja, litt bitter er jeg. For det er ikke slik at en kan velge å ignorere de formative årene, hvor autoriteter innehar stor makt. Hadde noen gjort noe lignende med voldtektsoffere eller folk som er utsatt for forferdelige handlinger ville det vært ramaskrik. Men når det "bare" er gutter som syter som voksne menn, burde de bare skjerpe seg.


Jeg vil bare påpeke at det er ikke snakk om skyld! Det er heller en forklaring på hvordan tidligere erfaringer er med på å påvirke hvordan en blir. Joda, kom gjerne med anekdoter om hvordan mange andre har hatt det så mye verre,  men gjort det så mye bedre i livet som et argument. Det er slik at om en mann deler sitt synspunkt, så skal det hakkes på, det skal plukkes ifra hverandre og konkludere med at det bare er en beretiget mann som forventer sex, forventer at kvinner skal falle for han og han har e n eller annen sinnslidelse som innebærer for stor tro på egen evne og maskulinitet.

Slik er det ikke.  Det er flaut - dritflaut å føle seg inadekvat når det gjelder egne evner. Jeg har selv fått det for meg - hva som er hensikt, hva som er utfall kan være to forskjellige ting, at min mening er ubetydelig. Jeg som en person kan ikke vite noe siden jeg ikke innehar nok kunnskap om whatever tema, og om jeg skulle mene noe "feil", så er jeg bare ikke opplyst nok.

Det fører til konstant tvil ved selv små avgjørelser, så å putte inn et annet menneske i hele regnestykket vil nok ikke føre noe godt med seg.

 

Æsj, vet ikke helt hvor jeg vil, men blir provosert av den holdningen som viser seg gang på gang en mann skriver om utfordringer, og den hånligheten som kommer frem på flere måter. Det blir litt feil å ta helheten, plukke ut et punkt, så "motsi" hele artikkelen.

 

"Min hund er dårlig oppdratt, det er hundens skyld."

Anonymkode: 824fd...90d

"Min hund er dårlig oppdratt, det er hundens skyld."

Kjære vene.

Tror du alle søsken (som har samme foreldre og er oppdratt likt) har helt like personligheter, og like mye eller lite draget på det motsatte kjønn?

Kun en liten del av vår atferd, måte og tenke og føle på, kan forklares med oppdragelse eller sosial læring. Svært mye av vår atferd, følelser og personlighet er medfødt og genetisk, og i tillegg vil alle ha genetiske disposisjoner ( kan aktiveres under gitte forhold, noen også deaktiveres igjen). Disse virker i samspill med miljøfaktorer, men miljø er så utrolig mye mer enn foreldre og oppdragelse...! Vi vil ha mange relasjoner, opplevelser og erfaringer gjennom livet vårt, og disse vil i stor grad være med på å forme oss til den vi er som voksne.

 

Endret av Betty Blue
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...