Gå til innhold

Fra en ensom, barnløs mann - Mødre/kvinner vær obs på hvordan dere oppdrar gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS! Kan hende følgende nettsider kan være av interesse: www.maskulinist.no. Jeg synes også "the mankind project" er interessant.  

Anonymkode: 3205e...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

:( "

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Jeg vil gjerne bli kjent med deg. Trodde Ike set fantes slike menn som deg lenger :)

Anonymkode: c95e8...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Når livet ikke ble som man hadde tenkt, skyld på din mor. En sånn tankegang blir for enkel, og det oser av ansvarsfraskrivelse. Det er en gang sånn at vi er alle et produkt av både arv og miljø, men har allikevel et ansvar for å skape vår egen lykke. Hvis TS ser på hva som har skjedd i sin historikk med kvinner, for så å se sin egen rolle i det hele, er nok svaret mer sammensatt enn hvordan mor oppdro han. Og hvor er alle fedre i oppdragelsen av sine barn? Jeg nekter å tro at landet er fullt av menn som er underkuede tøffelhelter som kun danser etter sin kones pipe, og overlater all barneoppdragelse til henne. Ei heller er alle guttebarn vokst opp med alenemødre. 

Det er noe som heter: "Når du leter etter feil, ikke bruk kikkert, men speil". Jeg tror TS vil ha nytte av å se seg selv i speilet og ta et ærlig oppgjør med seg selv. Slutte å skylde på alle andre, og gjøre et forsøk på selvransakelse og egenutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en uting å skylde på et bestemt kjønn. Man har som regel to foreldre. En mor og far, hvertfall de som er 40 år nå (siden nå er det jo både 2 fedre eller 2 mødre, enslige foreldre etc). Å ha respekt for andre, være snill osv har med å være et godt menneske og gjøre, ikke å være underdanig /umandig.. Du virker som å ha meninger og selvtillit som viser at du har personlighet osv. Sett det ut i livet. Ha en stemme, vis din personlighet og indre stemmen din. Er du uenig med noen, også en kvinne så si din mening.,akkurat som her. Bare du selv kan velge å være den du vil være blant andre. 

Anonymkode: 94bd7...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minesveiper skrev:

 "Drømmemannen er snill, respekterer meg, behandler med skikkelig osv". Forvirringen hos menn og gutter kommer når de oppfører seg på denne måten med kvinnene de liker, og det ikke "virker". En frustert mann skriver: "Jeg har prøvd å være snill og alt det der, men jeg kommer ingen vei med det". Svaret fra kvinner her inne er: "Du må ikke tro vi skylder deg noe bare fordi du er snill". Det man egentlig må forstå er at det å være snill og behandle andre med respekt ikke er det som skaper tiltrekning hos det motsatte kjønn i utgangspunktet. Det er forventet at man klarer å være hyggelig og oppegående.

De aller fleste kvinner ønsker menn som er snille mot dem.
Men det mange menn ikke forstår, er at "Jeg har vært snill mot deg, så nå må du være snill mot meg", er ikke tiltrekkende.
("Nå har jeg kjøpt middag til (les:vært snill mot) deg, så nå må du være snill mot (les:ha sex med) meg", er en annen variant av samme tema.)
Og når denne strategien ikke funker, klager de over at "kvinner vil ikke ha snille menn.  Jeg har prøvd å være snill, men det ga meg ingenting tilbake". 

Genuint snille mennesker, det vil si mennesker som en snille fordi de ønsker det, ikke fordi de forventer noe tilbake, derimot, er ettertraktede hos de fleste kvinner. 

De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt! 

Jeg er gift med en veldig snill mann.  Han har ingen problemer med å hevde seg når det er viktig for ham, og han behandler alle med respekt.  Han er alt det mange menn sier ikke virker. 
Likevel er han ettertraktet av kvinner, selv etter mer enn 20 år som gift.

Vi har også en sønn som er temmelig lik sin far.  Han er i alle fall like snill, noe som mange jenter på hans alder finner tiltrekkende (han forstår ikke selv at det at han er tiltrekkende er grunnen til at jentene ringer på døren til alle døgnets tider for å snakke med ham, men det går kanskje et lys opp for ham også etter hvert :ler: )

Poenget er at det er forskjell på å være snill, og å være "snill".  Det å være "snill" er ikke tiltrekkende for de fleste kvinner, men det å være snill er det.

Anonymkode: 7871a...13e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så opplys oss gjerne, frøken ...13e. Virker som du sitter på fasiten vi andre ikke har.

Forklar oss forskjellen på det du skriver i innlegget ditt. Forklar oss i detalj hva du mener med innlegget ditt.

Anonymkode: cf764...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så opplys oss gjerne, frøken ...13e. Virker som du sitter på fasiten vi andre ikke har.

Forklar oss forskjellen på det du skriver i innlegget ditt. Forklar oss i detalj hva du mener med innlegget ditt.

Anonymkode: cf764...343

Hva i allverden var uklart der?

Anonymkode: 246d9...3b1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så opplys oss gjerne, frøken ...13e. Virker som du sitter på fasiten vi andre ikke har.

Forklar oss forskjellen på det du skriver i innlegget ditt. Forklar oss i detalj hva du mener med innlegget ditt.

Anonymkode: cf764...343

For det første: ser du ikke forskjellen på å være beregnede og oppriktig, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Og for det andre: den hersketeknikken du prøver på her fungerer ikke på meg.

Anonymkode: 7871a...13e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikk? Du skal være bra kynisk og lese ting på feil måte for å tolke innlegget mitt som hersketeknikk.

Jeg reagerte på setningen din "De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt!" og ville bare ha forklaring på hvordan i all verden kan kvinner se forskjell
på menn som er snill på den lugubre måten (dvs ha baktanker) og på den oppriktige måten? Er dere tankelesere?

Forklar meg hvordan man kan se man har baktanker? Er det på utstrålingen? På oppførselen?

Vær så snill opplys oss O du store som har fasiten på alt!

Anonymkode: cf764...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk? Du skal være bra kynisk og lese ting på feil måte for å tolke innlegget mitt som hersketeknikk.

Jeg reagerte på setningen din "De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt!" og ville bare ha forklaring på hvordan i all verden kan kvinner se forskjell
på menn som er snill på den lugubre måten (dvs ha baktanker) og på den oppriktige måten? Er dere tankelesere?

Forklar meg hvordan man kan se man har baktanker? Er det på utstrålingen? På oppførselen?

Vær så snill opplys oss O du store som har fasiten på alt!

Anonymkode: cf764...343

En bruker her inne som beskylder andre for hersketeknikk i masse tråder her inne nå. Hele tiden. Hun/han kverulerer og krangler, og om du ikke er enig med henne/han, så beskyldes du for å drive med hersketeknikker. Er såå lei av denne brukeren nå.

Det er jo en hersketeknikk i seg selv å beskylde andre for det hele tiden.

Anonymkode: 1c2ad...89c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som sier at moren er jo ikke der nå... De fleste 18 årene av livet er der hvor personligheten formes, det kan være utrolig smertefullt, langvarig og krevende å endre drastisk på det, selv om det riktignok ikke er umulig. Jenter er også lite tilgivende ovenfor menn med dårlig dameteke, ikke akkurat lett for han å gå ut og få gode erfaringer

 

Og dere ser vel også at oppdragelsen ikke bare var snakk om å respektere kvinner? Han ble lært opp til å være redd for å si dem imot, redd for å komme på den dårlige siden av en kvinne. Det er oppskriften på tafatt mann som ikke kommer til å være seksuelt tiltrekkende For kvinner. Han. Vil derimot sannsynligvis få skryt for å være så snill og grei 'du er bare ikke min type'

Det er tydelig at personen manglet en sterk farsfigur i oppveksten. Og ja feministiske holdninger som gutter burde også holde hender på skolen er skadelig for menns senere sjanse til å få seg dame

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg orker ikke tenke maks grundig for det er jo ikke mitt problem.  Men får noen minner og assosiasjoner og det kjennes som jeg skjønner litt.

Husker vagt situasjoner i barndommen der ren (uvøren) begeistring for noen bare var til plage for dem.  Og generelt opplevelsen av å være for mye.  Forferdelig skamfullt + skyldfølelse.  Kan lett forestille meg at hvis omgivelsene i utgangspunktet forventer at du skal være til plage for de du er forventet å bli begeistret for - at du ender opp i all verdens knuter.

Har også litt erfaring med personer langt til venstre ideologisk.  Med et høyt nivå av selvkritikk og frakoblet problematisering av følelser og forhold.  Lite avslappet, kreativt rom til å finne ut hva man liker og hvem man vil være. 

Tenkte - hvis du i første omgang finner en ikke-dame-relatert interesse som trigger lidenskap og fantasi.  Noe så lite snusfornuftig som mulig:).  Så får du erfaring med at ikke all entusiasme, initiativ og kanskje selvhevdelse...og et mer self indulgent forhold til dine egne, unike lyster og fantasier - at ikke alt dette er negativt.  I tillegg øvelse i å være på det 'kreative' planet som er linket til å bli forført av/forelsket i andre mennesker.  (Vet ikke om det er et problem for deg, men hvis du sjelden blir ordentlig betatt av damer er jo det et problem i seg selv.)  Ja ikkesant, så får du mer å by på enn 'snillhet' + mindre redsel for å by på det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk? Du skal være bra kynisk og lese ting på feil måte for å tolke innlegget mitt som hersketeknikk.

Jeg reagerte på setningen din "De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt!" og ville bare ha forklaring på hvordan i all verden kan kvinner se forskjell
på menn som er snill på den lugubre måten (dvs ha baktanker) og på den oppriktige måten? Er dere tankelesere?

Forklar meg hvordan man kan se man har baktanker? Er det på utstrålingen? På oppførselen?

Vær så snill opplys oss O du store som har fasiten på alt!

Anonymkode: cf764...343

Jeg er ikke den du siterte, men jeg er enig med henne.

Det handler ikke om tankelesing, men at de blir gjennomskuet ved å bli sure og snurte når snillheten ikke blir gjengjeldt som forventet. En sa faktisk til meg at han forventet at jeg lå med ham fordi han hadde vært snill med meg hele kvelden.  De fleste som spiller et slikt spill avslører seg selv raskt.

Unntaket er de med personlighetsforstyrrelser (psykopater og sosiopater). De kan kanskje holde spillet gående et par år før de blir gjennomskuet, men til og med da ser man i ettertid at det var mange varselsflagg underveis.

Anonymkode: 6ba5c...6d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Jeg er oppvokst hos foreldre som startet tidlig. Den gang de var myndig ved 21 år. De var 18.

De jobbet,bygde hus, fikk barn. Det var ikke vanlig at mødrene jobbet ute. Vi barna lærte tidlig å ta ansvar. Vi vasket klær,passet mindre søsken,lagde mat fra vi var unge. I dag hadde bv kommet på besøk av den grunn. Vi lærte om økonomi. 

Min mor ble alene. HUN malte hus,hUn tapeserte, snekret, skiftet dekk, gravde i jorden ute. Vi barna lærte.vi lærte å stå opp for våres meninger. Si fra om urett osv.  

Når jeg etablerte meg som ung i leilighet.  Gjorde jeg alt av opppussing selv. Jeg hadde lært det. Så ble jeg mere voksen. Orden på økonomi, jeg trengte ikke en mann til praktisk arbeide. Menn ble redd.  Eller ble jeg for sterk?

Så oppdragelse kan slå begge veier.

 

Anonymkode: 6d5ea...052

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk? Du skal være bra kynisk og lese ting på feil måte for å tolke innlegget mitt som hersketeknikk.

Jeg reagerte på setningen din "De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt!" og ville bare ha forklaring på hvordan i all verden kan kvinner se forskjell
på menn som er snill på den lugubre måten (dvs ha baktanker) og på den oppriktige måten? Er dere tankelesere?

Forklar meg hvordan man kan se man har baktanker? Er det på utstrålingen? På oppførselen?

Vær så snill opplys oss O du store som har fasiten på alt!

Anonymkode: cf764...343

Det er lett å se forskjell. Jeg har en bekjent som er slik. Han fører et slags regnskap. Hvis han spanderer en kaffe gjør han et stort nummer av deg. Der andre sier "Jeg spanderer" og ikke gjør noe større nummer av det, kan han si det fire ganger, og gjerne også nevne at jeg kan spandere på ham en annen gang osv. Han blir veldig fortørnet om ikke alt går nøyaktig i balanse. Mao: De som ikke er oppriktige er opptatt av å gni inn hvor snille og generøse de er.

Og jo, du bruker hersketeknikker når du kaller andre "frøken" og "O du store". Det ville gagne deg å slutte, for spørsmålet ditt var godt og relevant, og flere ville sikkert svart hvis du ikke virket nedlatende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk? Du skal være bra kynisk og lese ting på feil måte for å tolke innlegget mitt som hersketeknikk.

Jeg reagerte på setningen din "De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt!" og ville bare ha forklaring på hvordan i all verden kan kvinner se forskjell
på menn som er snill på den lugubre måten (dvs ha baktanker) og på den oppriktige måten? Er dere tankelesere?

Forklar meg hvordan man kan se man har baktanker? Er det på utstrålingen? På oppførselen?

Vær så snill opplys oss O du store som har fasiten på alt!

Anonymkode: cf764...343

Ja vi er faktisk det :) Er også derfor vi fanger opp aggresjonen i ditt innlegg.

Anonymkode: dcff7...fed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En bruker her inne som beskylder andre for hersketeknikk i masse tråder her inne nå. Hele tiden. Hun/han kverulerer og krangler, og om du ikke er enig med henne/han, så beskyldes du for å drive med hersketeknikker. Er såå lei av denne brukeren nå.

Det er jo en hersketeknikk i seg selv å beskylde andre for det hele tiden.

Anonymkode: 1c2ad...89c

Ville bare opplyse om at det er nokså plagsomt med dere som spekulerer også. 

Anonymkode: dcff7...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du blir dumpa er fordi du har "mummy-issues" og klandrer mora du fremfor å innse at du er langt mer enn et produkt av oppdragelsen din. Og folk som legger skylda på andre er turn off. Derfor og kun derfor.

Anonymkode: 26b51...334

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste kvinner ønsker menn som er snille mot dem.
Men det mange menn ikke forstår, er at "Jeg har vært snill mot deg, så nå må du være snill mot meg", er ikke tiltrekkende.
("Nå har jeg kjøpt middag til (les:vært snill mot) deg, så nå må du være snill mot (les:ha sex med) meg", er en annen variant av samme tema.)
Og når denne strategien ikke funker, klager de over at "kvinner vil ikke ha snille menn.  Jeg har prøvd å være snill, men det ga meg ingenting tilbake". 

Anonymkode: 7871a...13e

Enig i dette.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Genuint snille mennesker, det vil si mennesker som en snille fordi de ønsker det, ikke fordi de forventer noe tilbake, derimot, er ettertraktede hos de fleste kvinner. 

De fleste kvinner ser denne forskjellen temmelig kjapt! 

Jeg er gift med en veldig snill mann.  Han har ingen problemer med å hevde seg når det er viktig for ham, og han behandler alle med respekt.  Han er alt det mange menn sier ikke virker. 
Likevel er han ettertraktet av kvinner, selv etter mer enn 20 år som gift.

Poenget er at det er forskjell på å være snill, og å være "snill".  Det å være "snill" er ikke tiltrekkende for de fleste kvinner, men det å være snill er det.

Anonymkode: 7871a...13e

Jeg er enig at det er en forskjell på å være snill, og å være "snill" slik som  du beskriver det, og at førstnevnte er bedre, men at det er x-faktoren som gjør at menn blir populære og attraktive generelt er jeg ikke enig i. Det er grunn til at menn som er duster kan være poplære hos kvinner selv om de ikke er snille, og det er fordi andre faktorer har mer å si når det kommer til å skape selve tiltrekkelsen. Det hjelper ikke at en fyr en snill og ordentlig om damene ikke er tiltrukket av han, da blir han en venn. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...